Po mestnem središču Ljubljane, zaprtem za motorni promet, je pričel voziti električni avtobus “Kavalir 3”. Vožnja z njim je možna celo leto in je za uporabnike brezplačna. Okreten in brezšumen Kavalir 3 bo mnoge razveselil v mestnem središču Ljubljane, kjer sta doslej najpogosteje vozila prav prva dva Kavalirja. Kavalir 3 sicer predstavlja trajni ukrep letošnjega Evropskega tedna mobilnosti.
Novi električni avtobus bo vozil v poletnem času po trasi, ki bo v intervalu 10–15 minut povezovala območje za pešce z najbolj uporabljanimi postajališči linij LPP (Drama in Krekov trg), prav tako pa se bodo potniki lahko z vozilom brezplačno zapeljali do glavne tržnice.
Za razliko od prvih dveh Kavalirjev, ki sta na voljo že od leta 2009 in vozita po želji potnikov, bo Kavalir 3 v poletnih mesecih vozil po vnaprej določeni trasi, v hladnem obdobju pa bo lahko na voljo tudi na klic.
Kavalir 3 je po starem mestnem središču prvič testno zapeljal v ponedeljek, 2. septembra, redno pa je začel voziti, 16. septembra 2013, na prvi dan Evropskega tedna mobilnosti.
Novo električno vozilo bo prebivalcem in obiskovalcem prestolnice zagotavljalo okolju prijaznejši prevoz v središču mesta, saj ne proizvaja ne hrupa ne izpuhov. Vozilo je udobno in bo potnikom – sprejme jih lahko 5 – omogočilo hiter dostop do cilja, kar je še posebej pomembno za občane, ki težje peš premagujejo razdalje v razširjenem območju za pešce.
Drsna vrata, ki se odpirajo na željo potnika, so bila izdelana posebej za LPP, obenem pa je avtobus dodatno ustrezno opremljen z nizko vstopno ploščadjo. Poseben sistem proti priprtju zagotavlja varnost med vstopanjem in izstopanjem potnikov ter med vožnjo. Zaradi nove tehnologije baterije iz svinčevega gela je minibus energetsko učinkovitejši kot starejše generacije električnih vozil. S polno baterijo lahko avtobus prepelje 100 km.
Kavalir 3 znamke minibus golia je opremljen s posebnimi stekli, ki so snemljiva; v prehodnem obdobju lahko uporablja loputo za zračenje, v zimskih dneh pa bo vozilo ogrevano.
Mestna občina Ljubljana v času Evropskega tedna mobilnosti namreč vsako leto kot dodaten dokaz trajnega uvajanja sonaravne mobilnosti izvaja tudi t. i. trajne ukrepe. Poleg omejitve osebnega motornega prometa na delu Slovenske ceste med Šubičevo in Gosposvetsko cesto bo z novim Kavalirjem 3 letos uveden še en trajni ukrep, ki se je uresničil prav zaradi priljubljenosti prvih dveh Kavalirjev.
Tehnične značilnosti
- Znamka vozila: MINIBUS GOLIA
- Tip vozila: električno vozilo
- Vrsta vozila: enojni mestni avtobus, nizkopodni
- Proizvajalec: Esagono Energia, Italija
- Dolžina vozila: 3,9 m
- Širina vozila: 1,3 m
- Masa avtobusa: 1.300 kg
- Število potniških mest: 5 + voznik
- Poseben prtljažni prostor: DA
- Motor pogonski: električni motor, asinhronski, nameščen na zadnji osi
- Kapaciteta/Uskladiščena energija: 225 Ah / 16,2 kWh
- Moč motorja: 9 kW, 72 V
- Tip baterije: AGM – svinec gel
- Čas polnjena baterije: 8 ur
- Domet vožnje neobremenjenega vozila: 100 km
- Menjalnik brezstopenjski; ročni preklop v počasno prestavo
Oprema avtobusa – nizkopodni avtobus
- sistem proti priprtju potnikov med vrati,
- vstopna klančina za invalidski voziček,
- odpiralna avtomatika vrat – drsna vrata za lažji vstop,
- prilagojena in ergonomično oblikovana voznikova kabina,
- loputa za zračenje oziroma snemljiva stekla za vzpostavitev poletnega vozila brez oken,
- s pričetkom redne vožnje (od 16. 9. 2013), bo na voljo tudi vstopna klančina za navadni invalidski voziček, ki ga upravljamo ročno.