Avtomobilska industrija odkriva čar 3D tiskanja

Uporaba 3D tiskalnikov pri izdelavi avtomobilskih dodatkov
Uporaba 3D tiskalnikov pri izdelavi avtomobilskih dodatkov Photo by krzysztof-m on Pixabay

Uporaba 3D tiskalnikov je v zadnjih letih še vedno v strmem vzponu. Uporabljati so jo začeli tudi v avtomobilistični industriji, kjer so dobesedno na novo izumili postopek izdelave avtomobilskih dodatkov. Eno izmed podjetij, ki to uspešno predstavlja, je Peugeot. Posebej za novi model Peugeot 308 so bili zasnovani avtomobilski dodatki narejeni s 3D tiskalnikom. Tehnologija 3D-tiska je bila povsem prvič uporabljena za avtomobilske dodatke in predstavlja nadvse obetavno inovacijo za celotno avtomobilsko industrijo.

Vpeljava 3D tiskanja v avtomobilsko industrijo

Na začetku projekta so oblikovalci Peugeota hoteli iz modernih materialov ustvariti inovativne dodatke, ki bi bili hitreje opazni in bolj privlačni. O izboru dodatkov so se odločili po koncu podrobne analize, v sklopu katere so želeli ugotoviti, za kakšne potrebe stranke uporabljajo odlagalna mesta v vozilu. Ker tradicionalni materiali niso ustrezali specifikacijam, je ekipa oblikovalskega studia Peugeot za »barve in materiale« skupaj s svojimi partnerji razvila material inovativnega videza. 3D-tisk se je izkazal za več kot očitno rešitev.

3D-tisk je eden od temeljnih stebrov četrte industrijske revolucije. S to novo tehnologijo je mogoče povečati fleksibilnost, in se s tem ustrezno odzvati na potrebe vse zahtevnejšega in nepredvidljivega trga. Z njeno pomočjo se lahko proizvede najrazličnejše vrste personaliziranih predmetov in dodatkov brez dragih kalupov in orodij za izdelavo. 3D-tisk je tudi precej bolj prijazen do okolja, kar je nadvse pomembno, saj si prizadevamo za trajnostne procese izdelave, pri katerih se porabi malo virov in nastane malo odpadkov. Njegova uporaba je vse bolj razširjena in je v številnih panogah že povzročila pravo revolucijo v sistemu izdelave. Tovrstna dodajalna izdelava se dejansko uveljavlja kot alternativa klasičnim tehnikam izdelave, kot je kalupno brizganje.

Notranjost Peugeota 308 je prejela kar nekaj izboljšav
Notranjost Peugeota 308 je prejela kar nekaj izboljšav Photo by on peugeot

Zakaj se je Peugeot odločil za 3D tisk?

3D-tisk ponuja zelo veliko dodatnih prednosti:

  • Svoboda pri zasnovi: manj proizvodnih omejitev in neskončno možnosti za kompleksno izdelavo delov (ker ni kalupnega brizganja). 3D-tisk odpira oblikovalcem možnosti za nova ustvarjalna področja.
  • Optimizacija struktur: manjša teža, večja trdnost, manj spojev, prožnost zaradi uporabe mreže.
  • Odzivna proizvodnja: neskončne možnosti za individualizacijo, možnost uporabe v serijski proizvodnji s krajšimi časi izdelave in brez potreb po skladiščenju po zaslugi proizvodnje “na zahtevo”.

Poleg tega se ta tehnologija nenehno razvija, bodisi z vidika uporabljenih materialov, kot tudi proizvodnih metod. Proizvodni stroški pa so vse nižji.

Najbolj inovativen material, ki jim pomaga pri tem

Ekipe so v zgolj nekaj mesecih skupaj razvile nov polimerni material, ki ima tri glavne prednosti:

  • Prožnost: prožen, upogljiv in vzdržljiv polimer.
  • Hitrost: proizvodni postopek je zelo kratek in individualno prilagojen.
  • Kakovostna končna obdelava: zelo natančne podrobnosti zahvaljujoč zelo drobnim molekulam.

V tem postopku se uporablja zelo prožen material, ki se imenuje termoplastični poliuretan (TPU) Ultrasint, ki je nastal kot plod sodelovanja med podjetjema HP in BASF. S tem materialom se lahko izdela vzdržljive, odporne in fleksibilne dele. To je idealen material za dele, ki ublažijo udarce pri trčenju in tudi za dele z visoko stopnjo elastičnosti in za mrežam podobne prožne strukture. Uporablja se ga za izdelavo delov z visoko kakovostnimi površinami in za zelo natančno izdelavo podrobnosti.

Uporaba materiala TPU za mehke dodatke v potniškem prostoru vozila je pomembna inovacija, za katero je skupina STELLANTIS tudi vložila patent.

Peugeot se je odločil za uporabo tehnologije 3D-tiska HP Multi Jet Fusion (MJF). HP Multi Jet Fusion je popolnoma nova tehnologija dodajalne izdelave iz posameznih slojev praškastega materiala v posebnem ležišču. Peugeot je bil eden prvih, ki je to tehnologijo uporabil za izdelavo svojega izbora 3D dodatkov.

3D tiskalniki imajo prihodnost tudi v avtomobilski industriji, kar prikazuje tudi Peugeot
3D tiskalniki imajo prihodnost tudi v avtomobilski industriji, kar prikazuje tudi Peugeot Photo by lppicture on Pixabay

Kako deluje izdelava s 3D tiskalnikom v avto industriji?

Postopek se začne s prenosom digitalne datoteke CAD (računalniško podprto načrtovanje) v 3D tiskalnik, v tem primeru 3D tiskalnik HP Multi Jet Fusion. Postopek poteka tako, da prahu dodajajo vezivo s kombiniranjem:

  • vezivnega sredstva, ki spoji prah,
  • posebnega sredstva izravnavo, ki površino zgladi.

Faza tiskanja:

  • HP Multi Jet fusion uporablja tiskalno glavo, s katero izmenično nanaša vezivno sredstvo in sredstvo za izravnavo v ležišče s polimernim prahom, ki ga nato topijo grelni elementi, da nastane trdna plast.
  • Po vsakem posameznem sloju (debeline 80μm) se na prejšnjo podlago nanese dodatna količina prahu, postopek pa se ponavlja, dokler predmet ni izdelan.

Faza naknadne obdelave:

  • Po zaključeni izdelavi, se celotno ležišče s prahom in vsebujočimi predmeti preusmeri do postaje za naknadno obdelavo, kjer se večino preostalega prahu odstrani s podtlačnim izsesavanjem.
  • S predmetov se nato odstrani ostanke prahu s peskanjem, nato pa potujejo do končne postaje, kjer se nanje nanese barvo za lepši končni videz.
Žiga Kastelic

SEO urednik

VIRpeugeot
Prejšnji članekPazite v naravi! Kaj storiti, če vas ugrizne strupenjača?
Naslednji članekZaščita pred točo: bodite pripravljeni
Žiga Kastelic

SEO urednik

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.