X, nekdaj znan kot Twitter, bo začel uporabnikom na Filipinih in Novi Zelandiji za uporabo storitve zaračunavati pristojbino v višini enega dolarja. Gre za ukrep lastnika Elona Muska, namenjen zmanjšanju prisotnosti botov na spletnem mestu.
Podjetje je program, imenovan Not a Bot, predstavilo pozno v torek, pri čemer bo letna pristojbina veljala za nove uporabnike, ki želijo objavljati, všečkati, odgovarjati in citirati vsebino na platformi. Branje prispevkov na časovnici spletnega mesta bo mogoče brezplačno. Musk je v septembrskem intervjuju z izraelskim premierjem Benjaminom Netanjahujem že nakazal, da bo to verjetno “za boj proti obsežnim vojskam botov.”
“Ideja je, da bi z zaračunavanjem nekaj dolarjev preprečili ustvarjanje novih lažnih računov, saj naj bi bili stroški ustvarjanja botov le delček centa,” je Netanyahuju pojasnil Musk.
Če bi letni stroški za uporabo spletnega mesta veljali na širšem območju, bi to predstavljalo velik korak nazaj za družbeno omrežje, ki je bilo brezplačno od svoje ustanovitve leta 2006. Zaenkrat ni jasno, zakaj se je podjetje odločilo za uvedbo letnih pristojbin ravno na Filipinih in v Novi Zelandiji. Prav tako ni znano, ali se bo podobna praksa uveljavila tudi v ostalih državah. Borba proti botom, ki jih imenujejo tudi nezaželena pošta ali lažni računi, ki posnemajo resnične ljudi, je bila v središču pozornosti Muska, odkar je lani kupil platformo. Kljub njegovim številnim prizadevanjem pa boti ostajajo vztrajen problem. Odkar je Musk prevzel vodenje, je uvedel tudi druge drastične spremembe, vključno z zmanjšanjem osebja za več kot 75% in omogočil “verificirane” modre kljukice za 8 dolarjev na mesec. Musk trdi, da poskus z naročnino ni zasnovan za zaslužek.
Elon Musk je tudi sam priznal, da so prihodki od oglaševanja na platformi od njegovega prevzema padli za 60%, X pa uporablja vse manj ljudi. Nove številke iz podjetja za sledenje spletnemu prometu SimilarWeb kažejo, da je globalni spletni promet na spletnem mestu upadel za 14% v primerjavi s prejšnjim letom. V ZDA, ki predstavlja približno četrtino spletnega prometa, je platforma doživela skoraj 20-odstotni upad prometa v primerjavi s podatki iz prejšnjega leta.
Kljub temu je nova izvršna direktorica X, Linda Yaccarino, nekdanja oglaševalska izvršna direktorica, nedavno dejala, da bi podjetje lahko bilo dobičkonosno že v začetku prihodnjega leta, saj se trudi, da bi povrnila prestrašene oglaševalce, ki so zapustili platformo, odkar je Musk prevzel vodenje.
Izraelsko-palestinska vojna je X postavila pred nove izzive. Odkar je izbruhnila nasilje, je platformo preplavila poplava lažnih trditev, neutemeljenih govoric in drugih neresničnosti. Kritiki X opozarjajo, da so spremembe v spodbujevalni strukturi spletnega mesta eden od razlogov za porast dezinformacij. Na primer, uporabniki, ki plačajo naročnino Twitter Blue, s katero dobijo “verifikacijsko” oznako na svojem profilu, lahko zaslužijo denar s prispevki, ki postanejo viralni, kar mnoge spodbuja k izkoriščanju zavajajočih prispevkov, zgolj da bi imeli dobiček.
Ravnanje X z dezinformacijami in nezakonito vsebino na spletnem mestu po začetku vojne je privedlo do preiskave s strani Evropske komisije. V skladu z zakonom Evropske unije, znanem kot Digitalna službena zakonodaja, morajo družabne platforme hitro odstraniti nezakonito vsebino, kot so sovražni govor, podpihovanje k nasilju in škodljive dezinformacije. Če tega ne storijo, lahko EU sproži globe v višini 6% letnih globalnih prihodkov podjetja.
Novinar