Čeprav se zdijo zastoji pred predorom Karavanke nekaj najdaljšega na svetu, se slovensko-avstrijski predor uvršča izven stoterice najdaljših cestnih predorov na svetu. S 103. mesta Karavanke zrejo s svojimi 7,86 kilometri na tiste, ki dosegajo večkratnik dolžin našega predora. Kateri cestni predori so najdaljši na svetu? Nekateri so izjemno dolgi, nastajajo pa še daljši. Na enem mestu smo zbrali 10 najdaljših predorov na svetu, ki so namenjeni vozilom.
10. Ovit tunel (Turčija) – 14,346 kilometrov
Poimenovan po gori, ki jo »prebija« se turški cestni predor uvršča na deseto mesto najdaljših tunelov na svetu, po katerih se lahko vozijo avtomobili. Prvi načrti za predor segajo daleč v leto 1880, a se je odprl leta 2018, ko je postal sedmi najdaljši predor na svetu. Povezuje Vzhodno Anatolijo s Črnim morjem.
9. Ryfylke tunel (Norveška) – 14,459 kilometrov
Edini podvodni cestni predor na tem seznamu in tudi najdaljši cestni predor na svetu, ki se nahaja pod vodo. Povezuje mesto Stavanger z okrožjem Ryfylke, predor pa je del projekta Ryfast. Nahaja se kar 292 metrov pod površjem. Namenjen je za približno 10 tisoč avtomobilov na dan v obe smeri z dvema »tubama«.
8. Zigana tunel (Turčija) – 14,476 kilometrov
Turški mesti Torul in Macka povezuje osmi najdaljši predor na svetu in najdaljši predor v Turčiji. Z izjemno avstralskega WestConnexa gre za najnovejši predor na svetu, ki se je uvrstil v prvo deseterico. Zgrajen je z namenom prehajanja prelaza Zigana.
7. Tiantaishan tunel (Kitajska) – 15,56 kilometrov
Eden najnovejših predorov na svetu se nahaja v provincu Shaanxi in voznike odpelje po 15,56 kilometrov dolgem odseku avtoceste G85 Yinchuan-Kunming.
6. St. Gotthard (Švica) – 16,918 kilometrov
Švicarski tunel je drugi najdaljši predor na evropskih tleh. Ko se je leta 1980 po desetih letih gradnje odprl je bil tudi najdaljši na svetu. Na dan se več kot petnajst tisoč voznikov vozi po tunelu z najvišjo točko 1175 metrov nadmorske višine. Predor Gotthard povezuje Göschenen z Airolom in Ticinom. Gre za enega od treh predorov, ki Mittelland povezuje z južnim delom Švice.
5. Jinpingshan tunel (Kitajska) – 17,54 kilometrov
Zgrajen leta 2011 se pod gorovjem Jinping nahaja »dvocevni« predor, ki povezuje Jinping-I in Jinping-II v provinci Sichuan.
4. Zhongnanshan tunel (Kitajska) – 18,04 kilometrov
V provinci Shaanxhi se nahaja najdaljši dvopasovni predor na Kitajskem. Vrednost investicije je znašala 3,2 milijarde juanov, z njo pa se je odprl 11 metrov širok predor, ki vodi v obe smeri. Vozniki se – ne več kot 80 km/h – dvignejo tudi do 1026 metrov nadmorske višine. Delo na predoru se je začelo marca 2002, končalo pa konec leta 2007.
3. Yamate tunel (Kitajska) – 18,20 kilometrov
Tretji najdaljši cestni predor na svetu se nahaja na Japonskem, povezuje pa dva predela Tokija – Shinagawa in Toshima. Nahaja se 30 metrov pod površje, večina pa se nahaja direktno po ulico Yamate. Gre za en pas v eno in drug pas v drugo smer. Prvotni del predora se je odprl decembra 2007, celoten pa osem let kasneje, marca 2015. Več kot 60 kilometrov na uro pa se vozniki ne smejo peljati.
2. WestConnex (Avstralija) – 22 kilometrov
Drugi najdaljši predor na svetu se nahaja v Avstraliji. Kot zanimivost je vredno omeniti, da se drugi najdaljši predor Avstralije nahaja na 60. mestu lestvice. WesConnex je sicer del istoimenskega cestnega odseka, ki meri 33 kilometrov, pa še vedno ni v celoti dokončan. Prvi od predorov, M4 East, je bil odprt za promet julija 2019. Drugi od predorov, avtocesta M8, je bil odprt za promet leto kasneje, julija 2020. Predor, ki razširja M4 in M8, je bil odprt do promet januarja 2023, ostali predori pa bodo predvidoma odprti za promet konec leta 2023.
1. Laerdal (Norveška) – 24,51 kilometrov
Severno od mesta Bergen na Norveškem se razprostira najdaljši cestni predor na svetu. Povezuje Lærdal in Aurland v okrožju Vestland na zahodu Norveške. Delo se je začelo leta 1995, predor pa je bil odprt leta 2000 in je vse do danes obdržal naziv najdaljšega predora na svetu. Celotna vrednost investicije je znašala 1,08 milijarde norveških kron, a se bo ta znesek kmalu zvišal. Leta 2025 bo namreč vsako noč za štirinajst ur predor zaprt za prenovo.