Časi, ko so Nemci spili več kot 145 litrov piva na prebivalca na leto, segajo skoraj 40 let nazaj. Trenutno, po letih konsolidacije, je pivovarska panoga precej zadovoljna s povprečno porabo na prebivalca, ki v zadnjem letu znaša skoraj 92 litrov. Letni promet z ječmenovo pijačo je znašal okoli 7,6 milijarde evrov. Ali bodo Nemci še naprej pili pivo v enakem obsegu pa bomo videli.
Pivci piva namreč v večini od 1500 nemških pivovarn pričakujejo med šest in devetodstotno podražitev, piše Deutsche Welle. Navsezadnje ta panoga po podatkih nemškega združenja pivovarjev zaradi let koronske krize trpi zaradi ogromnega stroškovnega pritiska. Tako so se samo proizvodni stroški slada in ogljikove kisline povečali za 90 odstotkov.
Več kot 40 pivovarn je izginilo s trga
Po podatkih zveznega statističnega urada so nemške pivovarne lani prodale okoli 8,8 milijarde litrov piva. To ustreza 2,7-odstotni rasti v primerjavi s kriznim letom 2021, gre pa za to, da je domača prodaja piva ‘z minusom petih odstotkov še vedno občutno pod ravnjo iz obdobja pred krizo’, povzema generalni direktor Nemško združenje pivovarjev, Holger Eichele.
Več kot 40 pivovarn je izginilo s trga zaradi izgub, ki jih je povzročila pandemija. »In bojimo se, da se bo to število povečalo,« pravi Eichele. »Predvsem mala in srednje velika podjetja so izpostavljena tveganju visokih stroškov, ki so nastali ne le zaradi koronske krize, ampak zdaj tudi zaradi energetske krize.«
V Nemčiji je še okoli 1500 pivovarn, ki pa jih glede na močno rast stroškov čaka izjemno težko poslovno leto. »V zadnjem letu se je predvsem pivski slad podražil za 90 odstotkov. Nova steklena embalaža, torej povratne plastenke, je dražja za 70 odstotkov. Ogljikova kislina se je podražila za 90 odstotkov, zamaški za 120 odstotkov, etikete za 30 odstotkov,« našteva Eichele.
Ni drugega, kot da pivo podražijo
Večini pivovarn, kot poudarja, ne preostane drugega, kot da pivo podražijo. Ena izmed njih je pivovarska skupina Bitburger, ki vključuje blagovne znamke König Pilsener, Licher in Köstritzer. Podražitve za med šest in devet odstotkov so napovedale tudi druge večje in srednje pivovarne.
Končno bi bilo treba povečanje stroškov prej ali slej prenesti na cene, pravi Holger Eichele. Ob tem pušča odprto vprašanje, ali bodo podražitve, napovedane za leto 2023, predstavljale zadnje podražitve v bližnji prihodnosti.
Nobena pivovarna ne želi izgubiti strank, a vendar …
Ulrich Biene iz Veltinsa pojasnjuje, da si je težko predstavljati, da bodo vsi dodatni stroški za ‘čustveni izdelek, kot je pivo’, v celoti preneseni na potrošnika. V tem smislu se zmanjšanju prihodkov v tej panogi ni mogoče izogniti, prav tako je mogoče z natančnim načrtovanjem proračuna doseči prihranke na drugih področjih. Navsezadnje nobena pivovarna ne želi izgubiti strank. Videli pa bomo, ali bodo zagrizeni pivopivci ostali zvesti svoji priljubljeni blagovni znamki, ki se je podražila.
Urednik portala MojPrihranek