Morda je težko verjeti, toda električni avtomobil na baterijski pogon delujejo zelo podobno kot katerakoli druga električna naprava, le s precej večjo baterijo.
Sodobni električni avtomobili imajo litij-ionsko baterijo, sestavljeno iz manjših celic. Večina električnih avtomobilov uporablja celice velikega formata – med 100 in 200 velikih celic. Izjema so Tesla električni avtomobili iz Silicon Valley ZDA, ki uporabljajo drugačen pristop. Uporabljajo namreč na tisoče manjših celic, ki so zelo podobne tistim v vašem prenosnem računalniku. A z eno pomembno razliko – prenosni računalnik uporablja 6 do 9 električnih celic, medtem ko Tesla avtomobili uporabljajo 5.000 ali več takih celic.
Baterija je običajno nameščena v spodnjem delu avtomobila, s čimer se zagotovi nizko težišče avtomobila.
Baterija napaja električni motor, ki poganja kolesa. Bistvena razlika od bencinskega motorja pa je ta, da električni avtomobili nimajo menjalnika, kar pomeni, da jih inženirji lažje sestavijo in uporabniki lažje upravljajo.
Električni motor pa ne poganja le avtomobila, temveč se tudi pretvori v generator za polnjenje baterije, ko avto miruje. Električni avtomobili so veliko bolj učinkoviti od bencinskih avtomobilov in hibridov. To v večji meri dosežejo s tako imenovanim “regenerativnim zaviranjem“, s katerim lahko prihranijo do tretjine energije.
Poleg akumulatorja in električnega motorja imajo električni avtomobili še tretji niz električnih naprav, ki so znane kot energijska elektronika. To so težka vezja in druge komponente, ki spremenijo napetost električne energije iz različnih komponent in ki se uporabljajo za pretvorbo izmeničnega toka (AC) v enosmerni tok (DC) in obratno. To vezje vključuje tudi pretvornike, s pomočjo katerih se lahko baterijo naponi in s tako shrani energija za vožnjo.
Ti trije sklopi komponent predstavljajo celoten pogonski sklop električnega avtomobila. Dopolnjuje jih običajno še en ali več radiatorjev, kjer hladilna tekočina hladi motor in vročo elektroniko, tako da vse deluje pod optimalno temperaturo okoli 70 stopinj Celzija. Tako se bistveno podaljša življenjska doba električnih avtomobilov.
Glavna prednost električnih avtomobilov pa je, da praktično ne onesnažujejo okolja. Ker delujejo na elektriki, pri vožnji ne povzročajo nikakršnih izpustov in tako ne onesnažujejo zraku in nič ne prispevajo k zviševanju toplogrednih plinov v ozračju. Električni avtomobili so tako prava izbira za našo prihodnost.