Današnje glasovanje poslancev o reformi testiranja vozil za izpuste je pravi korak v smeri bolj strogega in neodvisnega sistema testiranja vozil, ki se je v obstoječi obliki izkazal za neuspešnega pri zagotavljanju nadzora nad izpusti novih modelov vozil. Odbor Evropskega parlamenta za notranji trg in varstvo potrošnikov (European Parliament’s internal market committee – IMCO) je v pomembnih točkah okrepil predlog Evropske komisije, vključno z odobritvijo neomejenih pooblastil Evropski komisiji za pregled avtomobilov na cestah ter kaznovanje izdelovalcev avtomobilov in nacionalnih homologacijskih organov, ki ne opravljajo svojega dela.
Poslanci so podprli tudi neodvisne revizije nacionalnih organov namesto neučinkovitih prvotno predlaganih pregledov, ki bi jih drug za drugega opravljali izdelovalci vozil. Neodvisne revizije bodo v večji meri zagotavljale ustrezno izvajanje pravil o izpustih. Nacionalni organi bodo prav tako morali preveriti 20 % novih modelov avtomobilov na cestah z namenom zagotavljanja skladnosti s standardi. Poslanci so glasovali tudi za uvedbo nove spletne baze podatkov o rezultatih preskusov, ki bodo dostopni tudi tretjim osebam.
Julia Poliscanova, vodja za čista vozila pri organizaciji Transport & Environment, pozdravlja glasovanje evropskih poslancev: »Pri Volkswagnu in pred kratkim tudi pri Fiatu smo videli, kaj se zgodi, ko si nacionalni organi zatiskajo oči pred nezakonitimi dejavnostmi njihovih domačih proizvajalcev avtomobilov, ki dopuščajo, da se njihova umazana dizelska vozila prodajajo po vsej Evropi. Današnje glasovanje je pomemben korak k ponovni vzpostavitvi kredibilnih testiranj avtomobilov v EU in k doslednemu upoštevanju okoljskih predpisov.«
Izid glasovanja Evropskih poslancev v Odboru za notranji trg in varstvo potrošnikov sicer še vedno dopušča, da proizvajalci dlje časa prodajajo zastarele modele avtomobilov, kar upočasnjuje uvajanje čistejših vozil v promet. Prav tako je bil za las preglasovan amandma, ki bi vzpostavil Agencijo EU za homologacijo vozil. Julia Poliscanova opozarja: »Odbor za notranji trg je sicer utrl pot za boljši nadzor, a zdaj morajo Evropski poslanci na plenarnem zasedanju narediti korak naprej in podpreti Agencijo EU za homologacijo vozil. To je edini učinkoviti način za neodvisen nadzor nad avtomobili in pregled nad delom nacionalnih regulatorjev.«
Evropski parlament bo o končnem stališču o reformi homologacijskega okvira predvidoma glasoval na aprilskem plenarnem zasedanju, na katerem bo odločal tudi o podpori agenciji EU za nadzor trga.