Kitajsko inženirstvo ne pozna meja in tega se zavedamo prav vsi. Vsake toliko časa nas iz daljnega vzhoda presenetijo novice o inženirskih projektih, ki nas pustijo odprtih ust. Avtocesta s petnajstimi pasovi ali pa bolnica zgrajena v štirih dneh za primere epidemije. Zdaj pa so presenetili še z eno novostjo. Na avtocestnem kraku, pri mestu Guizhou, ki je že sam po sebi zanimiv, je nastalo obračališče. Kitajska je s pomočjo svojih inženirjev predstavila avtocestno obračališče visoko v zraku.
Avtocestno obračališče v provinci Guizhou
Kitajska je v zadnjih letih svoje cestno in avtocestno omrežje razširila za več deset tisoč kilometrov. Trenutno se kitajsko avtocestno omrežje nahaja pri številki 150 tisoč kilometrov in je še vedno v vzponu. Mrežo vsako leto podaljšajo za več kot deset tisoč kilometrov. Ker pa je Kitajska zelo razgibana dežela, pa se inženirji velikokrat znajdejo pred preprekami, kako nadaljevati in to prepreko tudi dokaj hitro premostijo. Gorat in hribovit teren province Guizhou, ki se nahaja na jugozahodu Kitajske, je inženirje prisilil k nekoliko inovativnemu pristopu gradnje avtocestnega kraka. Sami to sicer imenujejo hitra cesta, a se marsikdo ne bi strinjal.
Visoko nad hribovito pokrajino province Guizhou poteka avtocestni del, kjer je bilo zaradi bližine gore, mogoče zgraditi le eno stran izvoza s ceste. Na drugem kraku so tako inženirji zgradili kar obračališče sredi avtoceste. Hitrost je tam omejena na 40 kilometrov na uro, kar je pametna poteza glede na dokaj oster obrat sredi avtoceste. Pogled na ta podvig je nekaj posebnega in izredno zanimivega.
Provinca Guizhou je že tako poznana po izjemnih inženirskih posegih, saj si s provinco Yunnan delijo najvišji most na svetu. Duge Bridge je štiripasovnica na višini 565 metrov in se razteza na 1340 metrih dolžine nad reko Beipan. S tem so peturno vožnjo med provincama zmanjšali na približno eno uro.
SEO urednik