10 ukrepov, kako privarčevati gorivo

Že od samega načina vožnje je odvisno, kolikšna je poraba goriva. Poleg tega, da prilagodite vožnjo, obstaja še več ukrepov, s katerimi lahko privarčujete kar precej denarja.

Ostanite aerodinamični

Upor zraka vpliva na porabo. Manj kot ste aerodinamični, večji je upor in s tem poraba goriva. Zato med hitrejšo vožnjo, če je le mogoče, imejte zaprta okna. Če imate nameščen strešni prtljažnik, ga odstranite, kadar ga ne potrebujete. Odstranite tudi nosilce. Z odstranitvijo strešnega prtljažnika, če ga imate sicer nameščenega preko celega leta, lahko privarčujete kar okoli 20 odstotkov goriva.

vožnja

Prilagodite vožnjo

Dinamična vožnja s hitrimi pospeški, vožnja pri visokih obratih … vse to vpliva na večjo porabo. Vozite po omejitvah in se v promet vključujte varno. Če imate tempomat, ga le uporabljajte.

Če bi na avtocesti namesto 130 km/h vozili s hitrostjo 110 km/h, naj bi bila poraba kar okoli 25 odstotkov nižja. Pri zmanjšanju hitrosti s 110 km/h na 90 km/h pa lahko privarčujete še dodatnih 10 odstotkov goriva.

Vzdrževanje vozila

Ni vseeno, kakšno olje uporabljate. Naj vam na servisu natočijo takšnega, kot ga priporoča proizvajalec. Tudi sicer poskrbite, da je vozilo redno in kakovostno vzdrževano, da je izpušni sistem primeren in motor deluje brez napak.

Na servisu naj vam redno menjujejo zračni filter. Na njem se nabirata prah in umazanija in zato motor rabi več moči, da opravi enako delo, kot če bi bil filter čist. Posledica je večja poraba.

Pozornost med vožnjo

Med vožnjo bodite pozorni na druge voznike, mnogo situacij je mogoče predvideti. Začnite zavirati pravočasno. Nenadno zaviranje in pospeševanje vpliva na povečanje porabe goriva.

Prestavljanje

Ne tiščite dolgo v nizki prestavi, temveč pri pospeševanju pravočasno prestavljajte v višjo prestavo. V višjo prestavo naj bi prestavili pri približno 2.500-3.000 vrtljajih na minuto (bencin) oziroma 2.000-2.500 vrtljajih na minuto (dizel). A pozor – tudi prenizki vrtljaji niso rešitev. Prenizki vrtljaji pomenijo večjo porabo, vrtljaji, kjer motor doseže največji navor, pa idealno.

Iz 1. prestave zamenjajte v drugo, ko prevozite razdaljo približno za dolžino vozila. V visoko prestavo (5., 6.) raje prestavite malce prej kot prepozno.

Ko je le mogoče, zavirajte z motorjem in ne z zavoro.

pnevmatikePreverite pnevmatike

Za varno in ekonomično vožnjo so pnevmatike izjemnega pomena. Nikar ne uporabljajte prestarih pnevmatik ali pnevmatik s slabim profilom, saj te ne zagotavljajo dobrega oprijema s cestiščem. Stara pnevmatika preperi, postane pretrda in se ne oprime cestišča.

Tudi tlak v pnevmatikah mora biti pravi in ga velja preveriti, preden se odpravite na daljšo pot. Z 0,5 bara premalo napolnjenimi porabite pet odstotkov več goriva.

Zimske pnevmatike, ki so nekoliko drugačne sestave kot letne, uporabljajte pozimi (15. november – 15. marec je zakonsko določen čas), v toplejšem delu leta pa uporabljajte letne pnevmatike. Ne gre le za prodajni trik, tudi bolj varno je. Zimske pnevmatike so namreč nekoliko drugačne sestave in poleti jih bo razgret asfalt bolj poškodoval. Večja bo obraba pnevmatik in večja poraba goriva – zimska pnevmatika pa prihodnjo zimo še zdaleč ne bo več opravila enakega dela, kot bi ga, če bi jo preko poletja primerno shranili na ustrezno mesto.

Zmanjšajte maso

Lažji avto porabi manj goriva. Zato ne vozite s seboj ves čas težkih stvari; raje izpraznite prtljažnik in ne vozite naokoli nepotrebne krame.

Grbine

Vožnja preko grbin naj bo čim bolj tekoča, rez nenadnega zaviranja in pospeševanja. Prav tako vozite umirjeno od ene do druge grbine. Optimalno je, če ves čas (če je na poti več ‘ležečih policajev’) vozite približno enakomerno hitro, okoli 30 km/h.

Klimatska naprava ali odprta okna?

Uporaba klimatske naprave poveča porabo goriva še posebej pri nižjih hitrostih.  Če je le mogoče, pri nižjih hitrostih prezračite tako, da odprete okno, pri višjih hitrostih pa okno zaprite in uporabite klimatsko napravo za hlajenje zraka v vozilu.

Ročni ali avtomatski menjalnik

Pri vožnji z avtomatskim menjalnikom naj bi porabili okoli 10-15 odstotkov več goriva kot pri vožnji z ročnim menjalnikom. Če želite privarčevati, prestavljajte ročno.

Nadja Jurca

Urednica portala MojPrihranek.si

VIRMoney Advice Service
Prejšnji članekKaj izbrati: lokalno ali centralno prezračevanje?
Naslednji članekStoritev, ki v Sloveniji spreminja
Nadja Jurca

Urednica portala MojPrihranek.si

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.