Evropski avtomobilistični trg je po mnenju mnogih odličen. Brez dvoma je prirejen za evropska tla in evropsko tržišče, a se pogosto najdejo primeri, ko modeli določenega podjetja romajo na druge kontinente. Eden od teh tržišč so Združene države Amerike, ki imajo nekaj manjših predsodkov do evropskih avtomobilov. Tokrat smo zbrali 5 avtomobilov iz Evrope, ki se v ZDA niso obnesli.
Audi 5000
Druga generacija Audija 5000 je bila v ZDA znana kot tretja generacija Audija 100. Morala bi se prodajati dobro, a se ni. Zakaj? Pojavil se je fenomen, znan kot nenadna pospešitev. Ameriška NHTSA, agencija za varnost prometa, je takrat javnosti v ZDA sporočila napako. Lastniki naj bi namesto na zavoro, pritisnili na gas. Audi 5000 je čez lužo poskrbel za padec prodaje, ki je iz 74 tisoč prodanih primerkov leta 1985 padla na 13 tisoč prodanih primerkov šest let kasneje.
Buick Cascada
Gre za enega redkih modelov evropskih avtomobilov za ameriški trg, ki se je izdeloval v Evropi. E smo bolj natančni se je Buick Cascada izdeloval na Poljskem. Čeprav je bila prodaja v ZDA boljša kot marsikje, to ni pomenilo veliko. Leta 2016 so jih prodali največ, točno 7153. Pred epidemijo in pred koncem proizvodnje leta 2019 so jih prodali le še 2535.
Fiat 124 Spider
Bližnji sorodnik Mazde MX-5 je bil izdelovan na Hiroshimi, a doživel nekaj manjših sprememb. V ZDA je optimalni čas med prihodom avtomobila v prodajalnico in prodajo avtomobila približno 60 dni. V povprečju je en Fiat 124 Spider potrebival 461 dni, da je našel stranko. Niti enkrat se prodaja v ZDA ni povzdignila nad mejo 4500 prodanih primerkov.
Mercedes B-Class
Druga generacija B klase je bila v Združenih državah Amerike prodajana le kot električno vozilo. To je že samo po sebi pomenilo manj prodaje, a je manj prodaje Mercedes beležil tudi v primerjavi z drugimi EV. Povprečje prodanih EV na ameriških tleh je približno dvajset tisoč primerkov. Le enkrat je Mercedes B-Class presegel mejo tisočaka.
Yugo
Toliko je bilo že zapisanega o jugoslovanski legendi, da preprosto mora biti na tem seznamu. Leta 1985 je bil predstavljen na ameriškem trgu za takratno in današnjo nizko ceno, kar je pomenilo nekoliko višjo prodajo. V prvih dveh letih je bilo prodanih 50 tisoč primerkov, a se je prodaja kmalu ustavila. Kmalu so Američani ugotovili, da Yugo pač ni avtomobil zanje.
SEO urednik