Avtomobili so del naše družbe in vsakdana, kar pa ne pomeni, da si zapomnimo vsakega. Tako je v preteklosti na ceste zapeljalo kar nekaj sumjivo hitrih primerkov, ki smo jih hitro pozabili in se jih verjetno ne bi spomnili niti ob omembi imena. Kaj pa, če vam pokažemo fotografije avtomobilov, ki smo jih že pozabili?
1. Mercedes-Benz A210 Evolution
Mercedes damdanes na svoje avtomobile nalepi oznako AMG, a se vseeno zdi nenavadno, da je bil uspeh najbolj vročemu v prvotni liniji razreda A zavrnjen, oznaka pa mu ni bila podeljena. Namesto tega smo dobili naziv A210. Po pravici povedano, 2,1-litrski motor s 140 KM, ki pospeši od 0 do 100 km/h v 8,2 sekunde, v resnici ni upravičeval oznake AMG. Oboževalci kombilimuzin niso mislili, da upravičuje vsoto denarja zanj, zato je bila prodaja tako počasna kot sam avto.
2. Nissan Sunny GTI-R
Nissan Sunny GTI-R je bil vedno mišljen kot model za alternativno stran, saj je bil izdelan za na osnovi modela za reli. Ob izidu leta 1990 je morda bilo nenavaden in redek, zato se ga je splačalo poiskati, saj je bil 2,0-litrski turbomotor opremljen z 217 konjskimi močmi v evropskih modelih in celo 224 konjskimi močmi za japonsko različico Pulsar. Od 0 do 100 km/h je lahko pospešil v 5,4 sekunde in dosegel najvišjo hitrost pri 230 km/h. Iskanje nespremenjenega GTI-R bo dandanes največja težava, čeprav jih je Nissan izdelal več kot 14 tisoč.
3. Saab 9-3 Viggen
Če je vaša ideja o nebeško dobri kombilimuzini redkost, je Saab 9-3 Viggen pravi avto za vas. Kljub vložku podjetja v svet dirkalnih avtomobilov TWR so prednja kolesa Viggena prenašala večno vrtenje koles, medtem ko so poskušala prenesti svojih 230 konjskih moči. Uporabil je veliko večji turbopolnilnik kot standardni modeli 9-3, kar je jasen razlog dvig moči in posledično nedoseganje elementov.
Viggen, ki je dobil švedsko ime za »strelo«, ni bil izdelan na Švedskem, temveč pri Valmetu na Finskem. Skupaj so jih izdelali 4600, vključno s 1305 kabrioleti, da bi na seznam dinamičnih pomanjkljivosti dodali še tresenje.
4. Suzuki Ignis Sport
Če se Suzuki Ignis zdi malo verjetna osnova za vroč avto, je izvor modela Sport moč najti v še manj očitni korenini japonskega podjetja, ki je z Ignisom tekmovala v svetovnem prvenstvu v reliju. Da bi se uvrstil v svoj reli razred, je moral Suzuki izdelati cestne modele, zato je Ignis Sport leta 2003 na ceste zapeljal s 107 konjskimi močmi za Evropo in 114 konjskimi močmi za japonsko različico oz. za domači trg.
Ta vrsta moči je pomenila, da je pospešek od 0 do 100 km/h trajal ležernih 8,9 sekunde, največja hitrost pa je bila 185 km/h. Kljub temu je Ignis Sport opravil svojo nalogo, da je Suzuki spravil na svetovne reli odre, čeprav ni prišel v misli kupcev.
5. Volkwagen Beetle RSi
Volkswagen je dal vse, kar je imel, v hrošča RSi, ki je šel v prodajo leta 2001. Zamišljen je bil kot razvojna točka za prihajajočega Golf R32, a je nekdo pritisnil na zeleni gumb za omejeno proizvodnjo 250 primerkov RSi. Veseli smo, da so to storili, saj gre za vizualno poslastico z izbočenimi loki, sprednjim spojlerjem in ogromnim zadnjim blatnikom. Opremljen je tudi s čudovitimi 18-palčnimi platišči OZ Superturismo.
RSi je uporabljal enak 3,2-litrski motor V6 z 221 KM in sistem štirikolesnega pogona, kot je kasneje postal zaščitni znak Golfa R32. Pri Beetlu je to pomenilo 6,4-sekundni pospešek do 100 km/h in 230 km/h končne hitrosti.