Renault je obudil model 17, ki ga je privlekel iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Že takrat, še posebej pa zdaj gre za elegantno, športno električno vozilo s šasijo iz ogljikovih vlaken in močjo, ki je enaka Volkswagnu Golfu GTI.
Renault 17, retro-futurističen model
Vozilo je ustvarjeno v sodelovanju s francoskim oblikovalcem Ora Itom. Predstavlja zadnjega v seriji prenovljenih klasik Renaulta, ki združujejo retro oblikovne poteze s sodobnimi podlagami in tehnologijo.
Pri tem pa moramo skočiti v preteklost, natančneje v leto 1971, ko je bil lansiran Renaultov prvi coupe s pogonom na sprednja kolesa. »Sedemnajstica« je temeljila na zelo priljubljeni limuzini Renault 12, zaradi prenove pa ima tudi novi električni avto veliko podobnosti z omenjenima modeloma.
Originalni bencinski motor so zamenjali za električni motor z 270 konjskimi močmi, zanj pa se domneva, da je povezan z motorjem (e-PT-200kW), ki ga bo Renault od leta 2027 dalje vgrajeval v svoje najmočnejše električne avtomobile. Čeprav zmogljivosti oziroma moči pri Renaultu še niso razkrili, je dovolj drugih zanimivih informacij. Pri tem pa ponoven skok v preteklost, ko je izvirnik potreboval nekoliko več kot 13 sekund, da je dosegel hitrost 100 km/h.
Šasija je narejena iz ogljikovih vlaken, s tem pa so težo praznega vozila ohranili na 1400 kg. Dizajner Ora Ita je prenovo modela 17 temeljil na podobnih prenovah zadnjih let, kot sta bila Oplov Manta in Hyundaiev Pony. Glavni cilj prenove je bil združitev klasičnega šarma izvirnika s tehnologijami in materiali današnjega časa.
Videz sedemdesetih s primesjo modernosti
Tako je jasno videti, da ima R17 enako kabino, vrata, okna, stekla, tesnila in podvozje kot originalni avto. Kljub temu pa je opazno bližje tlom in razširjen za 170 mm, seveda z namenom boljšega oprijema na cestišču.
Med spremembami pa so žarometi, ki so zdaj v obliki ozkih pravokotnih rež spredaj in tankega okroglega traku zadaj.
Notranjost se ponaša z retro videzom sedemdesetih, odeta v rjavo in bež barvo, a z zasloni prinaša moderno tehnologijo.
R17 Electric Restomod x Ora Ito, če uporabimo njegovo polno ime, bo javno debitiral na Renaultovem razstavnem prostoru na avtomobilskem salonu v Parizu sredi oktobra. Takrat naj bi podjetje razkrilo tudi serijsko različico električnega križanca Renault 4.
Se kupeji vračajo v velikem slogu?
Ali bo Renault 17 naprodaj? Še ni znano, saj Renault z ničemer ne namiguje na načrte za serijsko različico. Vendar pa je zaporedje podobno zasnovanih, retro-futurističnih Renaultovih konceptov, razkritih v zadnjih nekaj letih, temeljilo na starih modelih, ki se zdaj vračajo kot električna vozila: Renault 4, Renault 5 in Twingo.
V nasprotju s tistimi urbano usmerjenimi, gospodarsko osredotočenimi podvozji, pa se zdi poslovni primer za oživitev dvovratnega kupeja manj očiten. Prav tako Renault kupejev nima v prodaji že skoraj deset let, ko so umaknili Laguno – istočasno so se umaknili tudi modeli Scirocco, Astra GTC in Veloster pri sorodnih znamkah. Ker pa teiste znamke vračajo svoje kupeje, med drugim tudi Toyotina Celica, se zdijo ti načrti vsekakor zanimivi.
SEO urednik