Ali Renault vrača kupeje? Novi električni Renault 17 je poklon modelu iz 70-ih

Novi električni koncept Renault 17
Novi električni koncept Renault 17 Foto: on renault

Renault je obudil model 17, ki ga je privlekel iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Že takrat, še posebej pa zdaj gre za elegantno, športno električno vozilo s šasijo iz ogljikovih vlaken in močjo, ki je enaka Volkswagnu Golfu GTI.

Renault 17, retro-futurističen model

Vozilo je ustvarjeno v sodelovanju s francoskim oblikovalcem Ora Itom. Predstavlja zadnjega v seriji prenovljenih klasik Renaulta, ki združujejo retro oblikovne poteze s sodobnimi podlagami in tehnologijo.

Legendarni Renault 17
Foto: on renault

Pri tem pa moramo skočiti v preteklost, natančneje v leto 1971, ko je bil lansiran Renaultov prvi coupe s pogonom na sprednja kolesa. »Sedemnajstica« je temeljila na zelo priljubljeni limuzini Renault 12, zaradi prenove pa ima tudi novi električni avto veliko podobnosti z omenjenima modeloma.

Originalni bencinski motor so zamenjali za električni motor z 270 konjskimi močmi, zanj pa se domneva, da je povezan z motorjem (e-PT-200kW), ki ga bo Renault od leta 2027 dalje vgrajeval v svoje najmočnejše električne avtomobile. Čeprav zmogljivosti oziroma moči pri Renaultu še niso razkrili, je dovolj drugih zanimivih informacij. Pri tem pa ponoven skok v preteklost, ko je izvirnik potreboval nekoliko več kot 13 sekund, da je dosegel hitrost 100 km/h.

Šasija je narejena iz ogljikovih vlaken, s tem pa so težo praznega vozila ohranili na 1400 kg. Dizajner Ora Ita je prenovo modela 17 temeljil na podobnih prenovah zadnjih let, kot sta bila Oplov Manta in Hyundaiev Pony. Glavni cilj prenove je bil združitev klasičnega šarma izvirnika s tehnologijami in materiali današnjega časa.

Novi Renault 17
Foto: on renault

Videz sedemdesetih s primesjo modernosti

Tako je jasno videti, da ima R17 enako kabino, vrata, okna, stekla, tesnila in podvozje kot originalni avto. Kljub temu pa je opazno bližje tlom in razširjen za 170 mm, seveda z namenom boljšega oprijema na cestišču.

Notranjost R17 Renaulta
Foto: on renault

Med spremembami pa so žarometi, ki so zdaj v obliki ozkih pravokotnih rež spredaj in tankega okroglega traku zadaj.

Notranjost se ponaša z retro videzom sedemdesetih, odeta v rjavo in bež barvo, a z zasloni prinaša moderno tehnologijo.

R17 Electric Restomod x Ora Ito, če uporabimo njegovo polno ime, bo javno debitiral na Renaultovem razstavnem prostoru na avtomobilskem salonu v Parizu sredi oktobra. Takrat naj bi podjetje razkrilo tudi serijsko različico električnega križanca Renault 4.

Se kupeji vračajo v velikem slogu?

Ali bo Renault 17 naprodaj? Še ni znano, saj Renault z ničemer ne namiguje na načrte za serijsko različico. Vendar pa je zaporedje podobno zasnovanih, retro-futurističnih Renaultovih konceptov, razkritih v zadnjih nekaj letih, temeljilo na starih modelih, ki se zdaj vračajo kot električna vozila: Renault 4, Renault 5 in Twingo.

V nasprotju s tistimi urbano usmerjenimi, gospodarsko osredotočenimi podvozji, pa se zdi poslovni primer za oživitev dvovratnega kupeja manj očiten. Prav tako Renault kupejev nima v prodaji že skoraj deset let, ko so umaknili Laguno – istočasno so se umaknili tudi modeli Scirocco, Astra GTC in Veloster pri sorodnih znamkah. Ker pa teiste znamke vračajo svoje kupeje, med drugim tudi Toyotina Celica, se zdijo ti načrti vsekakor zanimivi.

Renault 17
Foto: on renault
Žiga Kastelic

SEO urednik

Prejšnji članekSeptembrski okusi sladoledov 2024: Kaj je najbolj priljubljeno?
Naslednji članekLEGO kocke bodo kmalu iz obnovljivih materialov
Žiga Kastelic

SEO urednik

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.