V današnjem hitrem tempu življenja pogosto pozabimo na malenkosti, ki lahko dolgoročno vplivajo na trajnost in zanesljivost našega avtomobila. Kolikokrat ste vstopili v avto v naglici, brez veliko razmišljanja, in takoj prižgali motor?
Prav v tistem trenutku naredimo napako, ki lahko skrajša življenjsko dobo pomembnih delov motorja. Pri zagonu avtomobila s kontaktnim ključem mnogi vozniki namreč nezavedno delajo napako. V nekem koraku vstavijo ključ v ključavnico in ga takoj zavrtijo do končnega položaja, s čimer aktivirajo zaganjač. Takšen način vžiga otežuje proces in lahko povzroči hidrodinamično obremenitev v sistemu za vbrizgavanje goriva, kar negativno vpliva na zanesljivost in trajnost vbrizgalnikov. Prav tako nenaden zagon motorja poveča dinamično obremenitev, kar dodatno obremeni motor. Pri starejših avtomobilih z bencinskimi motorji je bilo sprejemljivo takoj po vstavljanju ključa obrniti ga do končnega položaja. Pri starejših dizelskih vozilih so morali vozniki, zlasti pozimi, počakati nekaj sekund, dokler se ni ugasnila lučka grelnikov v predkomorah za izgorevanje, piše Auto portal.
Vendar pa so novi avtomobili opremljeni z elektronskim sistemom vbrizgavanja goriva in ECU modulom, ki prilagodi delovne parametre motorja. Ravno zaradi tega je potrebno počakati 1-2 sekundi po vstavitvi kontakta, da se sistem pravilno pripravi na zagon. Kontrolne lučke se morajo prižgati, kazalci na instrumentih obrniti, nato pa se kontrolne lučke ugasnejo. Pri vozilih s kontaktnim ključem je pomembno počakati 2-3 sekunde, dokler se lučke ne ugasnejo, in instrumenti zaključijo svoj cikel. V tem času se vzpostavi začetni tlak goriva in optimalni zagonski parametri motorja. Tako se zagotovi gladek in varen zagon. Avtomobili z gumbom za zagon uporabljajo krmilni modul, ki zazna pritisk na gumb in samodejno odloži zagon za 1-2 sekundi, kar omogoča optimalno pripravo motorja.
Urednik portala MojPrihranek