Številna avtomobilska podjetja so bila že v položaju, ko bi še en slab avtomobil pomenil konec podjetja. Bila so blizu finančnega kolapsa, na dnu spoštovanja in priljubljenosti. Potem pa je prišel model avtomobila, ki jih je povzdignil iz dna in jih popeljal mnogo višje. Večina teh avtomobilov je dosegla status legende, ne le pri podjetju ampak po celem svetu. Kateri avtomobili so lastnoročno rešili svoje podjetje?
Bentley MkVI je leta 1946 rešil podjetje
Takoj po koncu druge svetovne vojne ni bilo povpraševanja po luksuznih avtomobilih, vsaj ne takega kot je bil nekoč. Rolls-Royce je prvič ponudil vozilo, ki je bilo veliko bližje standardu kot sicer. Bentley MkVI je danes na pogled eleganten, a takrat je bil daleč od luksuza, ki ga je podjetje predstavljalo. Uspešna prodaja je podjetju zagotovila sredstva, da so lahko pričeli izdelovati novejše modele.
Volkswagen Beetle je nemška legenda
Toliko je bilo že zapisanega o enem največjih avtomobilov v zgodovini, ko govorimo o priljubljenosti in prepoznavnosti. Beetle je rešil Volkswagna, Ivan Hirst pa je rešil Beetla. Britansko vojsko je prepričal, da so kupili 20 tisoč primerkov tipa 1 in prodaja se je začenjala vzpenjati. Pisalo se je leto 1948, le sedem let kasneje pa je bil prodan že milijonti Beetle. Trenutno je prodanih več kot 21 milijonov Beetlov skozi celotno zgodovino proizvodnje.
Ford 1949 je rešitelj ameriškega giganta
Po drugi svetovni vojni se je večina avtomobilskih podjetij znašla v škripcih. Večina Fordovih tovarn je bila med vojno preurejenih v izdelovalnice letal, tankov, tovornjakov in džipov. Ford je po vojni ponovno začel s proizvodnjo avtomobilov, ki pa so imeli predvojne dizajne. Henry Ford II je s skupino inženirjev in analitikov v le 19 mesecih prikazal model 1949. Na dan prikaza modela je bilo vplačanih že 100 tisoč naročil.
Fiat 500 je italijanski čudež
Tudi Italija se je po drugi svetovni vojni pobirala od posledic katastrofe. Začetna potreba po prevozu je bila rešena s pomočjo skuterjev, kar pa je končala Fiatova 500-ica. V osemnajstih letih od leta 1957 je bilo prodanih več kot 3,5 milijona primerkov. Avto pa je še dandanes eden najbolj prepoznavnih in priljubljenih.
Alfa Romeo Alfasud je prenovil znamko
Alfa je slovela po svojih športnikih, kar je presekal in nekoliko zaključil Alfasud. Leta 1972 je Alfasud dobil ime po novi tovarni v Neaplju, kar nakazuje tudi njegovo ime, ki vključuje besedo jug. Hitro je pridobil na priljubljenosti, saj je bil soliden in kompetenten avtomobil. V svojih enajstih letih proizvodnje je bilo prodanih več kot 380 tisoč primerkov. Podjetje je lahko brez težav zaživelo v 80-ih prejšnjega stoletja.
Honda Civic je spremenila mnenje lastnikov
Honda je želela leta 1972 odstopiti od proizvodnje avtomobilov in se preusmeriti le v motoristični svet. Z nastopom Civica se je to spremenilo, saj je bil to prvi model, ki je postal slaven izven meja Japonske. Dobiti ga je bilo možno v tri in pet vratni različici, Honda pa se je veselila velikega uspeha modela, ki je prodajan še danes. Prodanih je že več kot 20 milijonov Civicov.
SEO urednik