Najhitrejši avtomobili na svetu so nekaj, tisti z najboljšim pospeškom pa nekaj povsem drugega. In tem se bomo posvetili danes. Avtomobili z najhitrejšim pospeškom na svetu. Kateri so tisti, ki lahko od 0 do 100 kilometrov na uro pospešijo v manj kot treh sekundah?
Ferrari 296 GTB, Ferrari F8 Tributo, Lamborghini Huracán Evo, McLaren 720S
- od 0 do 100 km/h – 2,9 sekund
Preseganje trisekundne ovire ni zanemarljiv podvig, kljub temu pa se lahko zdaj več avtomobilov pohvali, da jo je doseglo. Pravzaprav se zdi, da je čas 2,9 sekunde nekakšna rdeča nit, saj se domneva, da je to meja za avtomobile s sredinsko nameščenim motorjem in pogonom na zadnja kolesa s pnevmatikami za vožnjo po cesti.
McLaren 720S in Ferrari F8 Tributo uporabljata čisti pristop z notranjim zgorevanjem, oba uporabljata V8 z dvojnim turbopolnilnikom, medtem ko ima Lamborghini svoj veličasten, kričeč atmosferski 5,2-litrski V10.
296 GTB pa nam daje vpogled v prihodnost s svojim priključnim hibridnim bencinsko-električnim 3,0-litrskim V6, ki je z 819 KM najmočnejši v seriji.
Ariel Atom 4, McLaren 765LT, Lamborghini Aventador SVJ
- od 0 do 100 km/h – 2,8 sekund
Ko gre za doseganje 100 km/h z mesta v 2,8 sekunde, imamo možnosti rahlega razvajanja. Tukaj je nekaj osupljivih izbir. Ariel Atom 4, Koenigsegg Regera, Porsche Taycan Turbo S, McLaren 765LT, Radical SR8, Lamborghini Aventador SVJ, Lamborghini Aventador 780-4 Ultimae, če naštejemo le nekatere.
Za lahkotno vzdušje skrbita Ariel Atom 4 in begunec iz Le Mansa Radical SR8, medtem ko je na drugem koncu spektra razkošen, a smešno hiter popolnoma električni Porsche Taycan Turbo S.
In potem so tu še pravi superšportni avtomobili v obliki hibridnega Koenigsegga Regere, trdega McLarna 765 LT in Lamborghinija Aventadorja, ki lahko dosežejo ta ciljni čas tako v izčrpanem SVJ kot v bolj civiliziranih oblikah 780-4 Ultimae.
Caterham 620R
- od 0 do 100 km/h – 2,79 sekund
Vsi Caterhami se zdijo noro hitri že po svoji naravi, vendar 620R podkrepi vtis, ki ga daje, z dejansko statistiko. Poganja ga 2,0-litrski Fordov motor s 310 KM in šeststopenjskim sekvenčnim menjalnikom, kar je verjetno najbolj ekstremna sedmica, ki je kdaj nosila registrsko tablico.
Njegovo mesto na tem seznamu pa je nekoliko predrzno, saj je njegov naveden čas 2,79 sekunde nekoliko preveč specifičen (večina bi zaokrožila navzgor ali navzdol na desetinko sekunde).
Porsche 911 Turbo S (992), Radical RXC GT
- od 0 do 100 km/h – 2,7 sekund
Najnovejši 911 Turbo S se zanaša na šestvaljnik z dvema turbinskim polnjenjem s 642 KM ter izjemno vlečno silo zaradi menjalnika s štirikolesnim pogonom in porazdelitvijo teže z motorjem zadaj. Potrebuje tudi paket Sport Chrono Pack, opremljen s sistemom launch control.
Nasprotno pa je Radical v bistvu cestni dirkalnik, skupaj s svojo zmogljivostjo tlačne sile 900 kg. Pod karoserijo, ki je videti, kot da bi z večjim veseljem drvel naravnost po Mulsanneju kot pa se mudil do trgovin, ima RXC GT enak 3,5-litrski V6 s turbinskim polnilnikom kot Ford GT, ki v standardni preobleki razvije 400 KM in 0-62 mph v 2,8 sekunde. Za 2,7-sekundne pravice hvalisanja boste potrebovali nadgrajeno enoto s 650 KM.
Bugatti Chiron, Ferrari SF90
- od 0 do 100 km/h – 2,5 sekund
Bilo je le vprašanje časa, kdaj se bo Chiron pojavil na tem seznamu, edino pravo presenečenje je, da ni na prvem mestu. V svoji »začetni« preobleki Bugattijev 8,0-litrski W16 s štirimi turbopolnilniki zagotavlja 1479 KM, kar je dobro za 2,5 sekunde pospeška od 0 do 100 km/h.
V mnogih pogledih je SF90 nedvomno še bolj impresiven, saj dosega enak čas »samo« z 987 KM iz njegove kombinacije motorja V8 z dvojnim turbopolnilnikom in trojico elektromotorjev. Kakor koli že, oba bosta prinesla nor pospešek, ki so ga verjetno izkusili samo še astronavti Apolla.
Bugatti Chiron Super Sport
- od 0 do 100 km/h – 2,4 sekund
Če želite pri pospeševaju od 0 do 100 km/h odrezati še kako desetinko sekunde, boste potrebovali Bugatti Chiron Super Sport, ki zagotovi 1587 KM. Še bolj kot pospešek od 0 do 100 km/h je noro dejstvo, da potrebuje 12,1 sekunde, da pride iz mirovanja do 186 km/h. To je približno toliko, kot potrebuje klasična Ford Fiesta, da doseže 100 kilometrov na uro.
Ultima RS, Ultima Evolution Coupé
- od 0 do 100 km/h – 2,3 sekund
Britanska znamka Ultima je pogosto spregledana pri vložkih v superšportne avtomobile, pripravljene na stezo. Vseeno pa proizvaja nekaj najzmogljivejših avtomobilov, ki jih je mogoče kupiti.
Starejša Ultima Evolution je na voljo s kompresorskim 6,8-litrskim Chevy V8, ki proizvede 1020 KM. Novejša in bolj izpopolnjena RS pa je lahko opremljena s podobno kompresorsko polnjenim LT5 V8, ki razvije 1200 KM.
V vsakem primeru je čas pospeška od 0 do 100 km/h enak, hitrih 2,3 sekunde. Preostali del avtomobila je enako vznemirljiv in ne pozabite, da je bila Ultima izbrana kot preskusna steza za veličastni BMW V12 McLarna F1.
Pininfarina Battista
- od 0 do 100 km/h – 2,0 sekund
Battista, prvi od naših popolnoma električnih hiperavtomobilov, si večino svoje strojne opreme deli z Rimac C_Two, vendar tistega malo odmika od hrvaškega modela pomeni, da Battista zagotavlja »le« 1877 KM.
Kljub temu je zmogljivost naelektrena, saj pospešek od 0 do 100 km/h opravi v 2,0 sekundah. Inženirji upajo, da bo avto kmalu padel pod to magično mejo. To pa ni edina stvar v zvezi z italijanskim strojem, ki se začne z dvojko – potrebovali bi približno 2 milijona evrov, če bi ga želeli imeti parkiranega na dovozni poti.
Rimac Nevera
- od 0 do 100 km/h – 1,95 sekund
Rimac Nevera, ki je bil uradno okronan za najhitrejše serijsko (električno) vozilo na svetu, je dosegel 415 kilometrov na uro v rokah glavnega testnega voznika podjetja Mira Zrnčevića.
Skupaj z električnim motorjem s 1887 KM je Nevera za omejeno vožnjo tudi najhitrejši avtomobil na svetu. Zrnčević je dejal: »Potovati s hitrostjo 415 km/h pomeni potovati s tretjino hitrosti zvoka. Doseči to samo v cestnem avtomobilu je neverjetno zapleteno, toda v Neveri smo ustvarili avto, ki lahko prevozi velike razdalje z enim polnjenjem in se spopade z ozkimi in ovinkastimi dirkališči.«
Aspark Owl
- od 0 do 100 km/h – 1,72 sekunde
Koliko moči potrebuje električni cestni avtomobil, da njegov pospešek do 100 km/h pade pod dve sekundi? Japonski proizvajalec Aspark trdi, da ima njihova sovica 1985 KM, zahvaljujoč štirim ločenim električnim motorjem in bateriji s 64 kWh.
To je skoraj dvakrat večja moč od dirkalnika formule 1. Na svetovnem dirkališču Misano je dosegel tudi sprint od 0 do 100 km/h za 1,72 sekunde. Hiperavtomobil Owl skupaj tehta 1900 kg in ima teoretično najvišjo hitrost 400 kilometrov na uro. Izdelali jih bodo le 50, vsak pa bi stal okoli 2,5 milijona evrov.
SEO urednik