Na eni strani se spodbija elektrifikacija, na druge se pomoč s strani države znižuje. Zakaj se ukinja finančna spodbuda Eko sklada za nakup priključnih hibridov in zakaj se višina subvencije spušča za 1.500 evrov?
Nepovratna finančna spodbuda za nakup električnega vozila (kategorija M1) je znašala 7.500 evrov, zdaj pa je ta številka za 1.500 evrov nižja. Prvi znesek bodo prejeli tisti, ki so vloge oddali do 13. marca letos, drugega vsi tisti, ki so (in še bodo) vlogo na Eko skladu oddali po tem datumu.
Kot navajajo pri AMZS, je direktorica Eko sklada Mojca Vendramin pojasnila, da “gre za znižanje v skladu s poslovnim in finančnim načrtom za leto 2020 ter dejstvom, da je vsako leto več vlog za subvencije”. “Število dodeljenih spodbud v zadnjih letih dosega izjemno rast. Število vlog je vsako leto večje za 60 do 80 odstotkov. Tako bo po naši oceni letos dodeljenih spodbud že za približno 1.500 vozil. Če želimo, da se pozivi za spodbude ne bi zapirali zaradi porabljenih sredstev, s čimer zagotavljamo kontinuiteto posameznih ukrepov, je treba višino spodbude znižati. Znižanje spodbud utemeljuje tudi dejstvo, da so v Sloveniji zaradi visokih spodbud cene električnih avtomobilov višje kot v drugih državah EU,” je povedala za prej omenjeni medij.
Dejstvo je, da se je ob znižanju subvencije praktično nakup električnega vozila za vsakega novega kupca podražil za 1.500 evrov, kar morda ne zveni veliko, a je.
Nič več subvencije za priključne hibride
Priključni hibridi so vozila, pri katerih sta združeni električna in običajna pogonska tehnologija. Sprva vozilo poganja električni pogon, pri čemer vozilo deluje tiho in ne proizvaja emisij CO2, ko napolnjenost baterije ne zadošča za izbrano pot, pa se vključi motor z notranjim zgorevanjem in nato deluje sam. Vozilu nato kot običajno dotočite gorivo in nadaljujete pot, kot bi imeli vozilo na običajen pogon, ali pa ga napolnite s priklopom na polnilno postajo.
Ker gre običajno pri priključnih hibridih za večja vozila, luksuzne in cestne terence (SUV), so se pri Eko skladu odločili za ukinitev spodbud za nakup tovrstnih vozil. Razlog naj bi bil predvsem ta, da jih običajno večinoma vozijo lastniki na običajen pogon (na električni pogon imajo nekje do 80 km dosega), njihova poraba pa je pri pogonu na motor z notranjim izgorevanjem razmeroma visoka, emisije pa tudi precejšnje.
Zaskrbljenost ob slabšanju stanja v slovenskem gospodarstvu
Ob negotovosti, ki jo je med prebivalstvo vnesla korona kriza, se pojavlja vprašanje, ali ne bo znižanje višine subvencije dodatno odvrnilo prebivalstva od nakupa električnih vozil. To bi pomenilo, da bi še težje dosegali nižje vrednosti izpustov CO2 in težje zasledovali cilje, ki jih postavljajo direktive EU. Ob morebitni uveljavitvi dodatne obdavčitve električnih vozil, bi to pomenilo resnično slabo kombinacijo ukrepov.
Na voljo 5 mio evrov in ugodno kreditiranje
Kot še pišejo pri AMZS, Na Eko skladu zaradi zaostrenih gospodarskih razmer povezanih z izbruhom bolezni covida-19 ne pričakujejo kakšnih dodatnih ukinitev subvencij ali kakršnihkoli zapletov glede izplačil že odobrenih sredstev kupcem, ki so kupili električne avtomobile. Občanom in pravnim osebam je tako za nabavo električnih vozil za letos namenjenih za 5 mio evrov spodbud. Kupcem okolju prijaznih vozil ponujajo tudi zelo ugodno posojilo, pri katerem obrestna mera znaša le 1,3 odstotka. Do subvencije niso upravičene tiste pravne osebe, ki so lastniško povezane s prodajalci vozil.
Urednica portala MojPrihranek.si