Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je povedal, da mora biti Javni razpis za izvajalce projekta Emonika objavljen letos. Obenem pa pričakuje, da bo Emonika po začetku gradnje naslednje leto (2022) zgrajena v treh letih. Po več kot desetih letih pogovorov in sprememb se stvari morda končno obračajo na bolje.
V pogovoru za časopis Delo je poudaril ureditev dokumentacije in pripravo razpisa. »Optimist sem, da bomo Emoniko prihodnje leto začeli graditi in jo zgradili v treh letih, novo železniško in avtobusno postajo pa še prej,« je dejal in s tem napovedal, da bo morala biti gradnja centra Emonika sinhronizirana. S tem bi se izognili zastojem odprtja in gradnje. Pred objavitvijo razpisa pa bo potrebno uskladiti še zasebni in javni del, saj bo gradnja zahtevala delno zaprtje tirov oziroma železniške postaje. Vsak dan se po tirih ljubljanske železniške postaje peljejo med 500 in 600 vlakov.
Obnovitve prog, novi vlaki in infrastruktura
Veseli se tudi dodatnega kapitala za posodobitev voznega parka, prevoznih sredstev in drugih infrastruktur. Tako je v Sloveniji na prelomu leta po (pre)dolgem času zapeljal tudi novi vlak. Stadlerjevi vlaki pa bi po napovedih že do polletja vozili po najbolj prometnih progah.
Napovedujejo se tudi nove proge, ki bodo olajšale pot po Sloveniji. Tako je med Kočevjem in Grosupljem po petdesetih letih luč sveta spet ugledala vožnja vlaka. Ena izmed uvedb pa bo tudi direkten vlak med Ljubljano in Mariborom, ki bo pot skrajšal za skoraj pol ure. Ustanovljena skupina za pripravo načrta posodobitev je predlagala naslednje novitete:
- Gradnja novih odsekov med Mariborom in Koprom
- Prenove regionalnih prog
- Elektrifikacijo regionalnih prog
- Ponekod zgraditev drugega tira
SEO urednik