Evropski avtomobili v Združenih državah Amerike pogosto niso uspeli, in obratno. Zahteve in pričakovanja kupcev in voznikov na obeh straneh Atlantika so se skozi zgodovino kar bistveno razlikovala. Zaradi tega je bilo manj verjetno, da bodo evropska vozila uspešna v prodaji čez lužo. Prvi nam na misel pade jugoslovanski as Yugo, a zgodovina razkrije še številne druge. V prispevku smo izpostavili 5 evropskih avtomobilov, ki v ZDA niso uspeli.
Evropski avtomobili v Združenih državah Amerike pogosto niso uspeli, in obratno. Zahteve in pričakovanja kupcev in voznikov na obeh straneh Atlantika so se skozi zgodovino kar bistveno razlikovala. Zaradi tega je bilo manj verjetno, da bodo evropska vozila uspešna v prodaji čez lužo. Prvi nam na misel pade jugoslovanski as Yugo, a zgodovina razkrije še številne druge. V prispevku smo izpostavili 5 evropskih avtomobilov, ki v ZDA niso uspeli.
Fiat 124 Spider
Fiatov 124 Spider je bil bližnji sorodnik Mazde MX-5. Skupaj z njo so ga izdelovali skupaj v Hirošimi na Japonskem, a je bil ta opremljen s Fiatovim motorjem. V ameriški avtomobilski industriji že dolgo velja, da je optimalen čas od prihoda avtomobila v prodajalno do kupca 60 dni. Vse manj pomeni problem ponudbe, več pa pomanjkanje povpraševanja.
Leta 2019 je bila ta številka za Fiat 124 Spider postavljena pri kar 461 dneh. Američanov avto na splošno preprosto ni zanimal, saj nikoli ni našel več kot 4500 ameriških kupcev v enem letu. Evropska prodaja je bila običajno precej višja od te in je dvakrat presegla 7500 enot.
Maybach
Potem ko je zamudil priložnost pridobiti blagovni znamki Bentley in Rolls-Royce pri svojih primarnih nemških tekmecih, sta Maybach 57 z dolgo medosno razdaljo in še daljši 62 Daimler poskušala prodreti na trg ultra luksuznih avtomobilov. Projekt se je začel v začetku 21. stoletja in bil dokončno opuščen leta 2013.
Maybachova usoda v ZDA je bila podobna tistim, ki jih je doživel drugje. Vsako leto zamenjati več kot 200 primerkov v državi z več milijonskim prebivalstvom, kar se je za nemško znamko izkazalo za skoraj nedosegljivo. Rolls-Royce bi to zlahka storil in je še dolgo po Maybachovem propadu dodatno povečeval svojo prisotnost v ZDA. Danes ime Maybach obstaja kot ultra-luksuzna raven opreme na nekaterih modelih Mercedesa, kot sta razred S in razred GLS.
Yugo, za Američane pepelnik
Yugo, ki je temeljil na Fiatovi tehnologiji, a se je izdeloval v Jugoslaviji, se je že na prvi pogled zdel kot stvar, ki ameriških kupcev ne bi zanimala. Vendar pa so uvozniki za kratek čas vseeno dosegli zadetek, predvsem zaradi dejstva, da je bil avto neverjetno poceni za slabe 4 tisočake (v dolarjih seveda, danes približno 10 tisoč dolarjev).
Od prihoda v ZDA leta 1985 je prodaja hitro narasla na skoraj 50.000 primerkov v dveh letih. Nato so dramatično padle, ko so ljudje ugotovili, da avto preprosto ni dober, vsaj v primerjavi s tem, kar so lahko kupili v ZDA. Vojna v Jugoslaviji je uvoz kakopak ustavila, čeprav se zdi malo verjetno, da bi v vsakem primeru trajal dlje. Za vsakega Američana, ki je danes starejši od 40 let, je ime Yugo sinonim za dotrajanost.
Mercedes B-Class
Druga generacija razreda B je bila v ZDA doslej naprodaj samo kot električno vozilo, kar je zmanjšalo njegove možnosti za prodajo v velikem številu. Vendar je bilo razlogov več. Razred B se ni izkazal niti proti drugim električnim vozilom, od katerih so bila nekatera kupljena na ravni več kot 20 tisoč primerkov na leto. Razred B je samo enkrat prebil mejo 1000 in se ji nikoli več ni približal. Uradni doseg 140 kilometrov je zagotovo del težave, da je bil ta evropski avto v ZDA neuspeh.
Audi 5000
Druga generacija Audija 5000 (ameriški ekvivalent tretje generacije Audija 100, kot je bil imenovan drugje) bi se morala dobro prodajati, vendar je postala znana po primerih pojava, imenovanega nenadno nenamerno pospeševanje. Nacionalna uprava za varnost v prometu (NHTSA) je ugotovila, da je za to več razlogov. Najbolj v spominu je »nenamerno in nezavedno voznikovo pritiskanje« na napačen pedal – ali, kot je rekel pisatelj P.J. O’Rouke (1947-2022), »pohodili so plin namesto zavore.«
Ne glede na to, kdo je bil kriv, je bilo to prava katastrofa ne samo za model 5000, ampak za celoten ugled Audija v ZDA. Prodaja znamke je padla z nekaj več kot 74 tisoč primerkov leta 1985 na manj kot 13 tisoč leta 1991. Opomogel si je šele do konca stoletja. Še do danes Audi vsako leto v ZDA proda manj avtomobilov kot BMW, Mercedes in Lexus.
SEO urednik