Ključni predstavniki finske industrije in določevalcev so marca na konferenci v Helsinkih predstavili ambiciozen načrt razvoja skandinavskega trga mobilnosti na zemeljski plin.
EU zahteva, da članice do leta 2020 v mestih vzpostavijo mrežo polnilnih postaj na zemeljski plin, do leta 2025 pa morajo države tovrstno mrežo vzpostaviti tudi vzdolž devetih glavnih prometnih koridorjev.
Maria Rautavirta iz finskega ministrstva za promet in komunikacije je poudarila, da želijo cilje, ki so postavljeni za leto 2025, doseči najpozneje leta 2020 in do takrat vzpostaviti infrastrukturo za distribucijo alternativnih goriv.
V ta namen je finska vlada leta 2013 predstavila strategijo na področju energetske in podnebne politike z akcijskim načrtom za spodbujanje rabe utekočinjenega zemeljskega plina (LNG), ki vključuje 123 milijonov EUR subvencij za vzpostavitev infrastrukture za uporabo LNG v industriji in pomorstvu. Del načrta je tudi izgradnja štirih terminalov za LNG med letoma 2015 in 2019, ki bodo vplivali na večjo porabo utekočinjenega (LNG) in stisnjenega (CNG) zemeljskega plina v cestnem prometu zaradi večje razpoložljivosti in nizkih cen goriva ter zaradi boljše povezanosti obalnih regij in notranjosti države.
Finska si je zastavila še en zelo ambiciozen cilj, da do leta 2050 za 80 odstotkov zmanjša izpuste CO2 v prometu. Doseči ga nameravajo s povečano uporabo alternativnih goriv, kot sta LNG in obnovljivi biometan. Načrtovani ukrepi za dosego cilja so:
- brezogljični transport z osebnimi vozili;
- 70-odstotni delež uporabe obnovljivih goriv v tovornem cestnem prometu in
- 40-odstotno zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov v pomorstvu.
Finska prav tako namerava celotne potrebe sektorja domačega transporta, vključno z letalstvom, pokriti s proizvodnjo obnovljivih goriv.
Daljnosežni načrti finske vlade so podprti z investicijami industrije. Tudi največji finski ponudnik zemeljskega plina Gasum je potrdil zavezanost k razvoju in vzpostavitvi 35 novih polnilnih postaj do leta 2025. Povečali bodo število polnilnih postaj za CNG, vzpostavili mrežo polnilnih postaj za LNG in povečali domačo proizvodnjo bioplina.
»Skandinavski trg z zemeljskim plinom se še vedno hitro razvija, povpraševanje po LNG pa narašča na Finskem in tudi v sosednjih državah. Poleg LNG se na našem trgu povečuje tudi proizvodnja bioplina, saj obnovljivi biometan že obsega 40 odstotkov plina, ki ga na 19 polnilnih postajah prodamo kot pogonsko gorivo. Finski potencial bioplina pokriva več kot polovico potreb po zemeljskem plinu,« je povedala Johanna Lamminen, CEO v podjetju Gasum.
Lennart Pilskog, generalni sekretar NGVA Europe, je na konferenci v Helsinkih poudaril, da v drugih delih sveta uporaba zemeljskega plina kot alternativa za bolj trajnostni transport napreduje hitreje kot v Evropi in je zato izjemno pomembno, da so tudi v Evropi države, ki imajo velike načrte pri uporabi zemeljskega plina v prometu.