V sklopu preizkušanja trkov pri avtomobilih se jih je večina izkazala odlično. Preizkušenih je bilo sedem avtomobilov, od katerih jih je pet prejelo vse zvezdice. Mednarodni konzorcij EuroNCAP sicer le s težavo dohaja vse število preizkusov, ki jih je začel opravljati pri koncu septembra. Kot vse nas je tudi njih zadela epidemija. Vseeno pa pravijo, da bo končni izkupiček preizkusov zadovoljujoč.
Najboljša sta …
Preden se lotimo najboljših ocen, je treba povedati nekaj o »slabših« ocenah. Oceno štiri je prejela Honda e, oceno tri pa Hyundai i10. Slednji je razmeroma nizko oceno dobil zaradi tega, ker je medenica voznika ob čelnem trku zdrsnila naprej pod varnostni pas. Obenem pa je omejen tudi nabor asistenčnih sistemov za zaviranje.
Preostalih pet avtomobilov pa je dobila pet zvezdic. Najboljšo oceno je prejel Seat Leon, ki je tako postal drugi najbolj varen avtomobil, takoj za električnim Volkswagnom ID.3. Sodnike je navdušil predvsem v kategoriji zaščite voznika, kjer je prejel 92 od 100 točk (to je bilo letos največ).
Leonu so se pridružili tudi Audi A3 (največ točk za varnost voznika), Land Rover Defender (največ točk za varnost pešcev), Kia Sorento (največ točk za opremljenost z asistenčnimi sistemi) in Isuzu D-Max (največ točk za varnost potnikov).
Že v prejšnjih preizkusih pa so pet zvezdic pridobili Honda Jazz, Mazda MX-30, Toyota Yaris in prej omenjeni Volkswagen ID.3.
Primerjavi avtomobilov med seboj, pa je nekaj besed namenil tudi generalni sekretar EuroNCAP, Michiel van Ratingen: »Medsebojna primerjava varnosti vozil je težava, s katero se soočamo že leta, vendar pa smo v letu 2020 razvili preizkusne trke, ki najbolj natančno razkrivajo, kako se avtomobil odreže na tem preizkusu in tako lahko naposled kaznujemo avtomobile, ki se odrežejo podpovprečno. Takšen način ocenjevanja varnosti je prvi na tem področju in bi posledično moral pripeljati k boljšemu ter bolj primerljivim rezultatom v prihodnosti.«
SEO urednik