Kitajska je postala globalna sila na področju proizvodnje in prodaje električnih vozil. Vendar pa se za njenim vzponom morda skriva tudi temačna plat. Nedavno razkriti video posnetek razkriva, kaj naj bi kitajski proizvajalci avtomobilov domnevno storili, da bi se kvalificirali za državne spodbude, pridobili kapital in se povzpeli na prodajne lestvice.
Posnetki s pomočjo brezpilotnih letal prikazujejo ogromna polja, napolnjena s tisočimi opuščenimi kitajskimi električnimi avtomobili. Nekateri od teh električnih vozil so videti kot modeli Geely Kandi K10 EV, Neta V in BYD e3. Avtomobili so parkirani v enem od okrožij mesta Hangzhou, glavnem mestu province Zhejiang na vzhodu Kitajske. Prizor deluje zlovešče, saj je bela barva prekrita s plastmi prahu, pnevmatike delno prekrite in vrasene v travo. V notranjosti so videti kot povsem novi, saj so plastične prevleke sedežev nedotaknjene, zasloni pa še vedno sijoči.
Vsi avtomobili imajo registrske tablice. YouTuber Winston Sterzel, ki je delil posnetke brezpilotnih letal, trdi, da kitajski proizvajalci električnih vozil registrirajo avtomobile in trdijo, da so jih prodali, da bi prikazali številke prodaje in pridobili subvencije od vlade.
Leta 2018 sta South China Morning Post in The Atlantic poročala o podobnih incidentih v Šanghaju, največjem mestu v Kitajski in globalnem finančnem središču, vendar glede koles. The Atlantic je poročal, da je po vrhuncu souporabe koles leta 2017 na Kitajskem ponudba močno presegla povpraševanje. Posledica tega so bile velikanske gore svetlo obarvanih presežnih koles.
Glede električnih avtomobilov je YouTuber dejal: “Te avtomobile proizvajajo brez tržnih raziskav, brez preverjanja, ali so uporabni ali ne.” Vendar pa je treba opozoriti, da so nekateri posnetki z brezpilotnih letal starejši od dveh let. Ni jasno, kakšno je trenutno stanje pokopališča električnih vozil in ali so bili proti proizvajalcem avtomobilov sprejeti kakršni koli ukrepi.
Novinar