Na koliko barov? Mnogi vozniki pozimi nepravilno ‘pumpajo pnevmatike, a le en način se izkaže za pravilnega

Car on winter tires drives through a snow-covered road. Seasonal change of tires from summer to winter
Foto: djedzura iz iStock

Na območjih z več snega na cestah pozimi obstaja staro zakoreninjeno prepričanje, da so premalo napolnjene pnevmatike boljše za vožnjo po snegu, saj tako pnevmatike dosežejo večji stik s podlago. Čeprav to tehnično ni napačno (včasih je to na primer koristno za lažje izvlečenje iz globokega peska), nikoli ni varno namerno voziti z nizkim tlakom v pnevmatikah, tudi ne po snegu in pri nizkih temperaturah.

Premalo napolnjene pnevmatike, več nesreč pozimi

Vožnja s premalo napolnjenimi pnevmatikami pozimi, ko zapade sneg, večkratno poveča verjetnost nesreč, kaže študija ameriške Nacionalne agencije za varnost v cestnem prometu. Pravilno napolnjene pnevmatike omogočajo boljšo vožnjo skozi sneg, varčujejo z gorivom in, kar ni nepomembno, trajajo dlje. Pnevmatike večine avtomobilskih modelov običajno napolnimo na tlak med 2 in 2,4 bara, priporočeni tlak za vaš avtomobil pa je naveden na nalepki nekje na avtomobilu (ponavadi na notranji strani vrat ali na okvirju vrat, op.p.) in ga je treba upoštevati skozi vse leto, saj ni razlik za poletje in zimo.

The tire pressure gauge is a tool used to measure the air pressure in a tire. The correct tire pressure is important for safety and fuel efficiency. Checking the tire pressure to make sure.
Foto: jittawit.21 iz iStock

Vendar pa zunanja temperatura vseeno vpliva na tlak v pnevmatikah, zato boste pozimi, ko nastopijo nizke temperature, morali pogosteje preverjati in dopolnjevati pnevmatike z zrakom kot v poletnih mesecih. To je potrebno za vzdrževanje idealnega tlaka, ki je eden najpomembnejših dejavnikov za varno vožnjo. Poleti te potrebe ni, saj se zaradi višjih temperatur molekule zraka v pnevmatikah hitreje premikajo in med seboj trkajo, kar poveča tlak na želeno raven. Ko temperatura pade, se molekule zraka upočasnijo in se bolj ‘prilepijo’ druga na drugo, kar povzroči padec tlaka in potencialno premalo napolnjeno pnevmatiko.

Kaj storiti, ko pade tlak?

V praksi mnogi proizvajalci pnevmatik ocenjujejo, da pnevmatike izgubijo približno 0,06 bara na vsakih 10 stopinj padca zunanje temperature. Prav tako lahko daljše mirovanje avtomobila pozimi povzroči delno izpraznjene pnevmatike. Koristen nasvet, če ima vaš avtomobil sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, se bo opozorilna lučka prižgala, ko tlak pade za najmanj 25 odstotkov. Ta ‘malenkost’ je še posebej uporabna za spremljanje tlaka v pnevmatikah v hladnem vremenu.

dsa
Foto: Erich Fend iz iStock

Če takšnega senzorja nimate, preverite tlak v pnevmatikah po tem, ko je bil avtomobil parkiran nekaj ur (vožnja namreč poveča temperaturo zraka v pnevmatikah, s tem pa tudi tlak). Tako boste dobili čim bolj natančno številko izgube glede na priporočeno vrednost. Obvezno preverite priporočeni tlak za sprednje in zadnje pnevmatike, saj so sprednje zaradi teže motorja običajno napolnjene za približno 0,2 bara več kot zadnje. Nato hitro in čvrsto pritrdite merilnik tlaka na ventil pnevmatike za natančno odčitavanje. Če je tlak v pnevmatikah nižji od priporočene vrednosti za vaš avtomobil, uporabite kompresor za zrak, da jih napolnite na ustrezno vrednost.

Preprečevanje je vedno boljše kot ‘zdravljenje’…

Najbolje je preverjati tlak v pnevmatikah enkrat mesečno, saj pri pnevmatikah z nižjim stranskim profilom padec tlaka ni vedno opazen ‘na oko’ kot pri tistih z višjim profilom. Drugi znaki, da so vaše pnevmatike morda premalo napolnjene, so: tresenje volana, če gre za le eno pnevmatiko, ‘vlečenje v stran’ ali daljša zavorna pot.

Urednik portala MojPrihranek

Prejšnji članekEnostavno čiščenje WC-ja

Urednik portala MojPrihranek

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.