Najbolj prodajani avtomobili v Evropi leta 2023 je seznam, ki je spisal zgodovino. Prvič se je zgodilo, da je ta znamka na vrhu, ki niti ne prihaja iz Evrope. Katerih 10 avtomobilov se je najbolje prodajalo v letu 2023 in spisalo lep uspeh za svojo znamko?
10. Škoda Octavia – 160,662 prodanih avtomobilov
Škoda Octavia se v letu 2023 ni velikokrat pojavila med desetimi najboljšimi, vendar se je zaradi močnega konca leta prikradla na končno mesto. Najboljše od vsega pa je, da smo pravkar izvedeli, da bo prenova prišla pozneje letos, prinesla pa bo zmogljivejši model vRS, nov informacijsko-zabavni sistem in bolj trajnostne materiale.
9. Fiat 500 – 173,187 prodanih primerkov
Ali obstaja bolj prepoznaven mali avto od Fiata 500? V prodaji je od leta 2007 in verjetno ne bo kmalu opuščen. Pred kratkim je model dobil električno sorodnico naslednje generacije z baterijo do 44 kWh. Še vedno pa je daleč bolj priljubljen bencinski, saj od vseh zgoraj navedenih številk zavzame kar 108.943 primerkov.
8. Toyota Yaris Cross – 176,285 prodanih primerkov
Preprosto je razumeti, zakaj je Yaris Cross uspešnica. Ne samo, da je razmeroma dostopen avtomobil, ampak ga podpira tudi Toyotin legendarni sloves glede zanesljivosti in kot hibrid lahko zlahka porabi 60 mpg pod previdno desno nogo.
7. Volkswagen Golf – 183,716 prodanih primerkov
Vseprisotni Volkswagen Golf je bil dolgo časa priljubljen v Evropi, vendar z vsakim letom postopoma drsi navzdol na lestvicah. Vendar je še vedno odličen vsestranski in nov prenovljeni model bo naprodaj leta 2024. Komaj čakamo, da ga dobimo v roke.
6. Opel Corsa – 188,154 prodanih primerkov
Cenejši brat Peugeota 208 uživa veliko povpraševanje. Osveženi model bo na voljo v prihodnjih mesecih – dodal bo značilni sprednji del Vizor in prinesel povečanje dosega za Corso Electric, kar bi lahko kataliziralo vzpon na lestvicah.
5. Peugeot 208 – 193,679 prodanih primerkov
Peugeot 208 supermini je bil leta 2022 najbolje prodajan avto v Evropi, vendar leta 2023 ni ravno dosegel tega tempa. Kljub temu je še vedno majhen avtomobil, ki ga je vredno upoštevati, z izbiro bencinskih in popolnoma električnih pogonskih sklopov. Poleg tega je eden najlepših na svetu.
4. Renault Clio – 201,604 prodanih primerkov
Renaultov priljubljeni supermini je zdaj bolj prodajan kot Volkswagen Golf. Kdo bi si mislil? Clio je zaželena izbira zaradi privlačnega videza, pa tudi zaradi skromne ponudbe pogonskih sklopov s hibridno možnostjo E-Tech in preprostim 1,0-litrskim bencinskim motorjem. Smo veliki oboževalci tega majhnega francoskega avtomobila in verjetno bo ostal tako priljubljen tudi letos.
3. Volkswagen T-Roc – 204,610 prodanih primerkov
Volkswagen T-Roc je vedno priljubljena izbira v Evropi in zdi se, da bo tako tudi v bližnji prihodnosti. Leta 2023 se je uvrstil na tretje mesto, njegova prodaja pa celo presega prodajo častitljivega volkswagna golfa. Nedavna prenova je izboljšala kakovost njegove notranjosti in obravnavala eno redkih kritik tega dobro zaokroženega križanca.
2. Dacia Sandero – 234,715 prodanih primerkov
Tako blizu, a tako daleč za Dacio. Sandero je zadnji dve leti končal na drugem mestu, a tega se vsekakor ni treba sramovati. Njegovo privlačnost krepi njegova izjemna vrednost za denar, ki bo med kupci še naprej prizadela krizo življenjskih stroškov po Evropi. Ker je tudi konkurenčen supermini s prostorno notranjostjo in spodobnim upravljanjem, je še posebej prepričljiv nakup.
1. Tesla Model Y – 251,604 prodanih primerkov
Štiri leta v prodaji in Tesla Model Y je najbolje prodajan avto v Evropi. Njegova številka zdravega razpona in opisana uspešnost sta verjetno igrala vlogo pri njegovem položaju zlate medalje, k temu pa je verjetno pomagal tudi val znižanja cen na začetku leta. Ali bo tudi leto 2024 končal kot najbolje prodajan na celini?
Konec lanskega leta sem kupil Jeely Atlas Pro. Avto je lepo oblikovan in tudi tehnologija naj bi bila od Volva. Avtomatski menjalnik deluje zanesljivo brez nepotrebnih trzajev, le ko prstavi v nižjo prestavo ze zavrti (za moje pojme) v previsoke obrate, kar posledično pomeni večjo porabo. Poraba je ena od stvari ki bi jo lahko grajal pri tem avtu. Na avtocesti pri 115km/h je poraba okoli 8- 8,5 l/100km v mestu pa zna biti blizu 10 l/100km, kar tudi ni čudno, saj ima avto 4×4 pogon ter navito mašino 1500 ccm s 180 “konji”. Konji pridejo prav pri pospeševanju vendar se mašina zavrti do 6000 obratov kar za sabo potegne precejšnjo žejo.
Avto premore tudi precej asistenčnih sistemov, npr. radarski tempomat, line asist itd. Nerodno je to da ti sistemi delujejo samo pri vključenem radarskem tempomatu in line asist ne drži vozila med črtami če ni vključen tempomat. Tudi naletna zavora (zaviranje v sili) deluje samo kadar je vključen tempomat. Je še nekaj stvari ki me nervirajo, vendar so bolj “moje fore” kot npr. to da moram vsakič posebej ugašati Start&Stop. Radijo je zelo povprečen – ponuja sicer povezavo z Android in Apple telefoni, vendar podpira samo eno BT povezavo in potem se z ženo cufava čigav telefon bo na “blututu”. Všeč mi je upravljanje klime s “klavirskimi tipkami”. Imam pa problem pri nastavitvi temperature saj naj bi avto nastavljal temperaturo glede na zunanje pogoje in je potem meni vedno pretoplo (in ga moram ročno ponastaviti). Sedeži so udobni in ponujajo gretje spredaj in zadaj. Prednji naj bi imeli celo hlajenje oz. zračenje vendar tega v praksi še nisem uspel testirati. Prej sem vozil Škoda Karoq in so bili asistenčni sistemi neodvisni med sabo, za tiste pa ki tega niste imeli se bo lahko navadit na to, da stvar deluje samo pri vključenem tempomatu. Za ceno ki jo ponujajo je soliden nakup in če niste (pre)zahtevni uporabniki bi vam znal biti avto všeč.