Najprej so bili v ospredju luksuzni električni avtomobili, nato manjši športni terenci, zdaj pa se boj za električna vozila resnično razgreva v osrčju evropskega avtomobilskega trga, v družinski kombilimuzini. Ti avtomobili so popolne velikosti za večino družin. So dovolj veliki in praktični, da lahko vanje spravite veliko stvari, a dovolj majhni, da je še vedno enostavno krmariti po mestih. Obstaja prostor za baterijo dostojne velikosti, a ker so ti avtomobili še vedno precej kompaktni, so razmeroma lahki in aerodinamični ter zato učinkoviti, tako da lahko od večine možnosti na tem seznamu pričakujete dober doseg.
Portal AutoCar je izbral 10 najboljših električnih avtomobilov srednjega razreda v letu 2023.
1MG 4 EV
Res je, MG je na vrhu tega seznama. Kitajska znamka že leta lebdi naokoli z ugodnimi kupčijami in ponuja avtomobile z vpadljivo nizkimi cenami, veliko opreme in spodobno garancijo, kjer pa jih ne ovira pomanjkanje dinamičnega sijaja. Vendar je s povsem novim MG 4 EV dosegel preobrat v smislu vozne dinamike in privlačnosti v salonih.
To ni zgolj preoblečena kombilimuzina, saj MG 4 dobro krmili, njegovo dobro razvito vzmetenje pa nudi zmagovalno mešanico okretnosti in udobja. To je avto, ki ga je v resnično zadovoljstvo voziti, ki drsi skozi ovinke z umirjenostjo in razkošjem.
Resda obstaja nekaj poceni komponent (vratne kartice in sredinski pokrov), a se v večini ujema z običajnimi vozili, poleg tega pa je prostoren in praktičen.
2Kia Niro EV in Kia Soul EV
Ni presenetljivo, da se Kia ni preveč zapletala z zmagovalno formulo pri povsem novi električni Kii Niro. Predhodnik je bil nekakšen prodajni hit, saj je združeval praktičnost in primerno ceno s spoštljivim dosegom, zaradi katerega vas na daljših poteh ne bi oblil znoj. Resnično so razočarali le nekateri vizualni deli in rahlo srhljiva vozna dinamika, zato je bilo na teh področjih potrebnega največ dela.
Kot alternativa je tu tudi Kia Soul, ki uporablja skoraj enake podlage kot Niro in je posledično zelo podoben pri pogonu. Je nekoliko cenejši, a tudi nekoliko manj prostoren in manj sfriziran v notranjosti. Pri Soulu Kia ponuja tudi možnost manjše baterije s 39,2 kWh, ki jo je mogoče dobiti za manj denarja, zaradi česar je ta Soul precej privlačna izbira.
3Smart #1
Čudno ime, dober avto. Smart #1, izgovorjeno »hashtag one«, je prvi izdelek novega Smarta. Lastnik Smarta, Mercedes-Benz, je po približno dveh desetletjih ugotovil, da izdelava majhnih mestnih avtomobilov verjetno nikoli ne bo dobičkonosna, zato je ustanovil skupno podjetje z Geelyjem (kitajski lastnik Lotusa, Polestarja, Volva in mnogih drugih). Za izdelavo avtomobilov na Kitajskem uporablja tehnologijo Geely, vendar z veliko evropskih prispevkov.
4Cupra Born
Nastajajoča zmogljiva znamka skupine Volkswagen, Cupra, je s svojim prvim namenskim električnim avtomobilom, Cupra Born, razmišljala v malem. Namesto da bi sledili sorodniškima znamkama Škoda in Audi ter lansirali križanca, povezanega z Enyaq iV in Q4 E-tron, je svoje prvo električno vozilo povezal z manjšim Volkswagnom ID 3. Cupra Born je torej kombilimuzina in ne družinski avto polne velikosti. Gre za vpadljivim stilom in športnimi nameni, ki se izražajo bolj odločno, kot bi pričakovali.
Tu je tudi Cupra Born 77kWh e-Boost, ki združuje večjo baterijo z motorjem z 228 KM za zahtevanih 550 kilometrov dosega.
5Renault Megane E-Tech
Renault je bil nekakšen pionir električnih vozil s svojim superminijem Zoe, ki je debitiral kot najboljši pred desetletjem. Če odmislimo majhnega Twizyja in pozabljivega Fluence ZE, francosko podjetje ni doseglo veliko prednosti in so ga mnogi prehiteli v tekmi za elektrifikacijo svojih ponudb.
Motor z 215 konjskimi močmi zagotavlja veliko zmogljivosti in vožnja je veliko bolj upogljiva, kot kažejo ta 20-palčna kolesa. Njegovo upravljanje se izkaže za bolj razdiralno, saj je nekaterim všeč njegovo hiperodzivno krmiljenje, drugim pa se zdi odbijajoče.
Dobro opravlja večino stvari družinskega avtomobila, s skoraj dovolj prostora za pet oseb in velikim, 440-litrskim prtljažnikom. Tudi notranjost je videti dobro in je razmeroma dobro obdelana, če ne povsem v skladu z vrhunskimi standardi.
6Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3 je zelo dobro začel obnovo proizvajalca po Dieselgateu. Ta kombilimuzina v velikosti Golfa je ob prihodu na trg leta 2020 postala prva, ki je uporabljala namensko platformo MEB skupine Volkswagen, popolnoma novo arhitekturo z motorjem zadaj. To je ID.3 omogočilo razmeroma dolgo medosno razdaljo, več prostora v kabini in zadnjem delu. Nameščen pogonski motor z do 201 KM.
ID 3 se odlikuje po manevriranju in odzivnosti pri nizki hitrosti. Čeprav je težak glede na standarde kompaktnih avtomobilov, izpolnjuje visoke standarde VW glede prefinjenosti vožnje. Vodenje je presenetljivo okretno, uravnoteženo in okretno, vendar je na poti voznikove zabave zelo malo.
7Peugeot e-2008
Peugeot e-2008 je bil vedno čeden kompakten EV, vendar so ga ovirali povprečen doseg in učinkovitost ter moteč digitalni vmesnik. Za leto 2023 ga je Peugeot temeljito posodobil z večjo baterijo s 51 kWh in novim informacijsko-razvedrilnim sistemom, ki učinkovito rešuje obe težavi. Zdaj ga poganja sprednji motor s 154 KM, kar omogoča doseg do 400 kilometrov. Zakaj torej ni na vrhu tega seznama? Peugeot je bil s ceno precej ambiciozen, saj gre za enega manjših avtomobilov pri nas.
8Opel Astra Electric
Čeprav je v tem segmentu veliko izbire, ni veliko možnosti pravih kombilimuzin in večina je bolj ustvarjena namesto križancev. Opel oziroma Vauxhall Astra Electric je točno to, kar slišite ob imenu: je Astra, vendar z baterijo in električnim motorjem namesto motorja. Videti je enako, ima enako notranjost (razen nekoliko manjšega prtljažnika) in je precej podoben tudi pri vožnji. In dobra novica, če potrebujete več prtljažnega prostora, vendar ne želite terenca: karavanska različica je na poti.
Tako kot Peugeot tudi Opel trpi zaradi prenapihnjenih cen. Pri takšnem proračunu so na voljo avtomobili z več prostora, večjim dosegom in večjo zmogljivostjo.
9Citroën ë-C4 X in Citroën ë-C4
Citroën je v zadnjih letih prevzel vlogo nizkocenovne znamke v hlevu Stellantis in ë-C4 se nagiba prav tja. Cene se začnejo pri približno 35 tisočakih dobite motor s 134 KM in baterijo s 50 kWh. Citroën ponuja do 350 kilometrov dosega za kombilimuzino, ki ima dokaj aerodinamično učinkovito obliko in zasnovo platišč, ki je prav tako konfigurirana za nizek kotalni upor. To pomeni, da je v realnem svetu nekoliko boljši od večine svojih starejših bratov in sester. Kljub temu pa pričakujte nekoliko manj dosega, če izkoriščate ceste.
Že zdaj je najbolj nenavaden avto med deseterico najboljših, zahvaljujoč oglati, prosti obliki, zunanjemu slogu, ki spominja na Citroën GS, in karoseriji psevdo-crossover-hatchback. Če pa želite nekaj še bolj nenavadnega, je vedno tu Citroën ë-C4 X , ki je ë-C4, ki je dobil limuzinski prtljažnik. Ne glede na to, ali se odločite za kombilimuzino ali limuzino, je lahkoten spremljevalec na cesti, z ubogljivo vožnjo in celo z malo dinamike, če si jo želite.
10Hyundai Kona Electric
Kona je prisoten že kar nekaj časa. Medtem ko Hyundai Kona nima vrhunske privlačnosti nekaterih svojih tekmecev, lahko še vedno veliko ponudi pod razumno ceno. Ima možnost izbire velikosti baterij in moči motorja. Začetne različice imajo 39 kWh litij-ionsko baterijo in 134 KM, ki tečejo skozi sprednja kolesa, na voljo pa je tudi model Hyundai Kona Electric s 64 kWh in 201 KM ter primerno večjo baterijo. Odločite se za prvega in dobili boste spoštljiv zahtevani doseg 300 kilometrov, medtem ko večja baterija obljublja impresivnih 480 kilometrov – številko, s katero se lahko kosa le malo tekmecev. Vendar največja stopnja polnjenja 50 kW pomeni, da boste tudi s hitrim polnilnikom potrebovali nekaj več kot eno uro, da dosežete 80 % zmogljivosti v avtomobilu s 64 kWh. Na srečo pa kmalu prihaja prenovljena različica. In četudi je »odhajajoči« model še vedno konkurenčen in bi lahko bil dobra izbira, bi svetovali, da počakate na posodobljenega, ki bi moral nuditi boljšo zmogljivost, hitrejše polnjenje in bolj sodoben slog.
SEO urednik