Vrhunski, visoko zmogljivi avtomobili še nikoli niso bili tako bogato založeni, kot so v letu 2023. Proizvajalci se ozirajo na dejstvo, da je zunaj veliko premožnih kupcev s šopki denarja, ki dobesedno ustvarjajo luknjo v žepih njihovih krojenih hlač. Tako so pri portalu AutoCar izbrali 10 najboljših super športnih avtomobilov leta 2023. To je torej deset najboljših superšportnikov leta.
1Ferrari Roma
Roma je nov model cenovno ugodnejšega Ferrarija, ki je v svoji izvedbi zelo podoben staremu. Klasično lep, dvosedežni kupe s pogonom V8, motorjem spredaj in dvema sedežema si deli platformo s Portofinom, vendar z videzom in privlačnostjo upravljanja daleč presegata doseg tega sorodnika kabrioletov. Po duhu je morda še najbolj podoben Maranellovemu priljubljenemu modelu 550 Maranello iz poznih devetdesetih, čeprav tehnično ne v vseh pogledih. Kompakten, vabljivo dosegljiv, vsakodnevno uporaben športni GT z zmogljivostjo, vznemirljivim faktorjem in živahnostjo upravljanja pravega Ferrarija, a s kabino in značajem, za katerega bi lahko resnično nabirali kilometre.
Romin 3,9-litrski turbo V8 se bohoti z več kot šeststo konjskimi močmi in najvišjo hitrostjo pri 320 km/h. To je zelo sodoben avto v razmeroma umirjeni preobleki, zato vas lahko preseneti udobna in prefinjena notranjost avtomobila, ki je dobro opremljena z najnovejšimi tehnološkimi modifikacijami.
2Aston Martin DBS 770 Ultimate
Kot zadnja počastitev DBS je 770 Ultimate precej primeren poklon enemu najhitrejših in na voznika najbolj osredotočenih serijskih avtomobilov Aston Martina. Proizvedenih je samo 300 kupejev in nadaljnjih 199 Volante različic, tako da bo ostal redka zver. Pod tem dolgim pokrovom motorja je različica znanega 5,2-litrskega V12 z dvojnim turbopolnilnikom, ki proizvede 759 KM (ali 770 PS, od tod tudi ime iz nemškega izraza pferdestarke). Novoodkriti nadzor in umirjenost v podvozju pomenita, da lahko izkoristite več podivjanega nagona avtomobila, kot ste si kdaj mislili.
Te dinamične izboljšave so pravi vrhunec – spremenjeno krmiljenje in močnejši nosilci vzmetnih nog v kombinaciji s spremenjeno programsko opremo blažilnikov ustvarijo avto, ki je hkrati vznemirljiv in vreden zaupanja. Po standardnem DBS je to pravo razkritje.
3Porsche 911 Turbo S
Porschejeva brutalno hitra, neprimerljivo uporabna ikona zmogljivosti s štirikolesnim pogonom se vrača z generacijo ‘992’ in se ponovno uvršča med najhitrejše avtomobile na planetu. Štirikolesni pogon in novi motor z dvojnim turbinskim polnilnikom, nastavljen na 641 KM, omogočata pospešek od 0 do 100 km/h v 2,6 sekunde in udobno najvišjo hitrost višjo od 320 km/h. In tako kot pri drugih Porschejih 911 v trenutni ponudbi, lahko pričakujete prvorazredno kabino z oprijemljivo razkošnostjo in določeno mero subtilnosti, ki ni prisotna pri nekaterih bolj ekstrovertiranih avtomobilih na tem seznamu. Seveda bo tudi na cesti navdušil kot malokdo drug. Intuitivno krmiljenje in le kanček občutka porazdelitve teže v smeri zadka dajeta vozniku veliko možnosti, čeprav Porsche še vedno ni tako igriv kot nekateri na tem seznamu.
4Aston Martin Vantage F1 Edition
Aston Martin je z novim Vantageom naredil velik skok na ozemlje »pravih« voznikov. Še nikoli prej se niso tako jasno oddaljili od svoje tradicionalne naklonjenosti dokaj umirjenim športnim avtomobilom GT kot v tem primeru.
Vendar se začetni vtisi niso povsem ujemali z navdušenostjo. Da, Vantage je bil hiter, v veliki meri zahvaljujoč svojemu osredju z Mercedes-AMG dvojnim turbinskim polnilnikom, toda bil je tudi nekoliko podhranjen. Upravljanje ni bilo tako intuitivno ali vpleteno, kot bi pričakovali.
Vendar se je večina tega spremenila s prihodom F1 Edition, ki je bil verjetno avto, kakršen bi Aston moral biti ves čas. Še nikoli niste mogli voziti tako močnega Astona iz serijske proizvodnje, F1 združuje novo odkrito zbranost in komunikacijo do zadovoljivega učinka.
5Bentley Continental GT S
»Go big or go home,« je tisti rek, ki se tesno prilega Bentleyu Continental GT S. Čeprav ne predstavlja ravno samega vrha kupejevske ponudbe britanske znamke, je enostopenjski S s pogonom V8 svetla dinamična točka.
Kakorkoli pogledate, nekaj tako velikega in zajetnega preprosto ne bi smelo zmoči tega, kar lahko Continental. Krmiljenje je hitro in natančno in kljub komično velikim dimenzijam in visoki ceni, bi skoraj vsakič izbrali Bentleya. V osrčju njegove privlačnosti je 4,0-litrski V8 s 542 KM, ki drži stik z najboljšimi, poleg tega pa zagotavlja osupljiv pogon, ki ga zlahka občutite. Bentley zmore vse to, a kljub temu zagotavlja tisto vrsto umirjenega in prijetnega okolja, zaradi katerega je čezcelinska dirka prava poslastica.
6Audi R8 V10
Tehnična povezava Audija R8 s prizadevanji podjetja v motošportu je jasna. Avtomobil je poglobljen, edinstven poklon moči in zmogljivosti, hrupu in vrtljajem, oprijemu in vleki. Vožnja je izjemno vznemirljiva, čeprav ni tako zaobljena, komunikativna ali privlačna kot najboljši superšportni avtomobili na svetu.
»Ko smo prvič vozili najnovejši R8, smo čutili, da je izgubil nekaj značaja starega avtomobila – zamenjal ga je za bolj digitalno obliko,« so zapisali pri AutoCar. Dodajajo, da je bil z uvedbo R8 RWD – ki je, kar ni presenetljivo, opustil sprednjo gnano os – ta značaj obnovljen. Avto je mogoče dobiti v različicah V10 Performance RWD (562 KM) in V10 Performance (612 KM), ki ju je mogoče kombinirati s kupejem z zaprto streho ali karoserijo Spyder z odprto streho.
7McLaren GT
Ali bi ga lahko prej označili kot vsestranskega superšportnika in ne kot superšportni avtomobil? Mogoče. Po lastnem priznanju McLarna naj bi bil GT bolj zaokrožen in dostopen avto s sijajem uporabnosti, kar pomeni, da ga je moč uporabljati vsak dan in za katerokoli nalogo, ne le takrat, ko sije sonce. Sredinsko nameščen V8 z dvojnim turbinskim polnjenjem zmore »samo« 612 KM, medtem ko sta zunanjost in notranjost očitno oblikovani (nekoliko) manj vpadljivo kot bolj osredotočene ponudbe podjetja. Da, GT ima napake kot grand tourer, toda kot superšportna izbira, ki zagotavlja veliko dozo voznikovega vznemirjenja, je nekaj takega, kar avtomobilistični svet ne bo opazil takoj.
8Chevrolet Corvette C8
Pri zadnji različici je Corvette motor postavil na sredino. Da, precejšen napredek – vendar to ni nekaj, o čemer bi morali imeti vsi resne pomisleke. C8 ponuja atmosferski V8 s 475 KM ter zanimivo in dramatično kabino z resnično dobro izpiljeno dinamiko sredinsko nameščenega motorja. Ni tako natančen kot McLaren 570S ali enake drznosti in natančnosti kot Audi R8 ali 911 Turbo, vendar je tukaj za ljudi, ki se radi ukvarjajo s procesom vožnje, in ponuja raven uglajenosti, ki je mnogi ne bodo pričakovali. Corvette je eden od modelov, ki se izboljšuje in tega ni več moč spregledati.
9Maserati Gran Turismo Folgore
Bilo je le vprašanje časa, kdaj bo na ta seznam prišel povsem električni avtomobil, a morda je največje presenečenje, da je to Maserati. Legendarna italijanska znamka je končno našla svoj mojo po kar nekaj letih v divjini avtomobilskega sveta. Medtem ko je najnovejši Gran Turismo zelo podoben svojemu predhodniku, je pravzaprav že od samega začetka zasnovan, tako da je električen. To je inženirjem omogočilo, da ustvarijo stroj, ki se pelje, kot bi se moral peljati Maserati. Ne samo, da trije motorji (dva zadaj in en spredaj) zagotavljajo skupno moč 751 KM, so baterije razporejene vzdolž tunela menjalnika in pod zadnjimi sedeži, kar pomeni, da je teža centralizirana in tako dobite pravilno športen nizko nastavljen položaj za vožnjo.
Zmogljivost je predvidljivo osupljiva, saj pospešek od 0 do 100 km/h traja le 2,7 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 320 km/h. Vozite malo bolj zadržano in pri Maseratiju menijo, da je 450 kilometrov dosega povsem možno. »Bella machina!«, kot pravijo v Italiji.
10BMW M8 Competition
Vprašanje je, ali bi ta BMW super coupe s 616 KM (ki je na voljo tudi kot kabriolet ali štirivratni, kakor vam je ljubše) morali obravnavati kot superšportni avtomobil ali postaviti ob Bentleyja Continentala GT, kot super GT? BMW-jev oddelek M je vsekakor želel premostiti oba razreda, ko je M8 podelil uglaševanje in oblikovanje oddelka, in tudi razkošno notranjost in sistem štirikolesnega pogona, ki ga lahko izbira voznik sam, obenem pa je mogoče popolnoma izklopiti prednje pogonske gredi. Za ljubitelje avtomobilov BMW M je to morda vrh drevesa; vendar gledano v širšem kontekstu niše, v kateri igra, M8 manjka nekaj drobnejših podrobnosti tako pri pristni privlačnosti za voznika kot o poželenju statistike.