Poplava slabih novic o ameriškem avtomobilskem podjetju Fiskerju se ne ustavi. Njihov model Ocean se je znašel v ‘oceanu težav’, potem ko so ga neuradno “razglasili za najslabši avto na svetu”.
Tehnične težave s prodanimi avtomobili so ogromne, podjetje je izgubilo 99,9 odstotka vrednosti, stečaj pa se zdi neizogiben. Kako slab sloves ima Ocean, potrjuje zadnji primer hitre izgube vrednosti po nakupu. Zaradi suma velike izgube vrednosti se je Edmunds (ameriški spletni vir za avtomobilski inventar in informacije, op.p.), ki je januarja kupil Fisker Ocean Extreme za svojo maratonsko testno floto, odločil preveriti, koliko je njihov novi električni avtomobil v resnici vreden na trgu.
Strokovnjaki svetujejo – tega vozila ne kupujte
Pred nekaj več kot dvema mesecema je Edmunds za vozilo plačal 69.012 dolarjev. Prejšnji teden, ko je avtomobil prevozil skupno 6.791 km, je Carmax ocenil, da je vozilo vredno le 21.000 dolarjev, poroča Edmunds. To je neverjetna izguba 69,6 odstotka vrednosti vozila v samo dveh mesecih. Čeprav dragi električni avtomobili razmeroma hitro izgubljajo vrednost, je skoraj 70-odstotna izguba vrednosti vozila v tako kratkem času milo rečeno alarmantna. Večina podobnih vozil v prvem letu lastništva izgubi okoli 20 do 30 odstotkov vrednosti.
Strokovnjaki nakup teh avtomobilov odsvetujejo, zato tudi Edmunds poudarja: »Ne kupujte novega Fiskerja Oceana v času, ko so ostre kritike in številna poročila o tehničnih težavah kazila podobo tega električnega vozila.«
V zadnjih nekaj mesecih je bilo za ta električni SUV preklicanih kar 40.000 rezervacij in na tisoče naročil. Proizvajalca avtomobilov spravlja tudi v hude finančne stiske. Skupno reševanje z Nissanom naj bi nedavno propadlo in zdi se, da je (noven) stečaj Fiskerja neizbežen.
Vse se je začelo po tem, ko so prve stranke prevzele svoje avtomobile in začele navduševati ocene. V samo nekaj mesecih so kupci Fisker Oceana SUV poročali o stotinah primerov izgube pogonske moči, nenadne izgube zavorne moči, problematičnih ključev, zaradi katerih so ostali ujeti v vozilu ali niso mogli vstopiti v vozilo, senzorjev na sedežu, ki niso zaznali voznikove prisotnosti, s praznjenjem akumulatorja čez noč, nekaterim pa je bila med vožnjo pri visokih hitrostih celo odprta ‘hauba’. Čeprav gre za le okoli tristo lastnikov, ki so prijavili težave, je to število precej veliko v primerjavi z manj kot 5000 Oceani, ki so jih doslej prodali v ZDA.
Urednik portala MojPrihranek