Avtomobili so v veliki meri zanesljivi sopotniki, a se včasih zgodi, da temu ni tako. Včasih pride do tovarniških napak in odpoklica, ki je nujen, saj lahko drugače pride tudi do hudih nesreč. Leto 2022 je zapisalo kar nekaj odpoklicev določenih modelov, mi pa smo preverili, kateri avtomobili so bili največkrat odpoklicani na območju Evrope.
10. Kia – 7 odpoklicev 7 modelov
Deseterico začenja pravljična sedmica, ki jo je odpoklicala Kia. Xceed, Sorento, ProCeed in Ceed so morali biti odpoklicani zaradi težav s sprednjimi varnostnimi pasovi. Kia EV6 je bila odpoklicana zaradi odpovedi parkirne zavore. Sorento je bil odpoklican zaradi težav s prestavno ročico in puščanjem gorica. Kia Soul pa je bil odpoklican zaradi težav s senzorji trka.
9. DS Automobiles – 8 odpoklicev 3 modelov
Francoska prestižna znamka je v letu 2022 vpisala osem odpoklicev. Model DS3 so odpoklicali zaradi težav z emisijami in električno baterijo. Model DS4 je trpel zaradi nepravilno nameščenih zračnih blazin. Model DS7 pa je več odpoklicev doživel zaradi obrabe pnevmatik, emisij in težav z električno baterijo.
8. BMW – 8 odpoklicev 12 modelov
BMW je moral odpoklicati modele Gran Tourer, serijo 3, M3, X1, X2, i3 in i4 zaradi napake pri varnostnih pasovih. Active Tourer je imel težave z vrati, BMW pa je moral zaradi težav pri električni bateriji odpoklicati modele i3, i4, i7 in iX.
7. Ford – 10 odpoklicev 7 modelov
Ford Focus je bil odpoklican zaradi težav z osjo, Kuga pa zaradi varnostnih pasov. Mustang Mach-E je doživel dva ločena odpoklica zaradi strešnega in vetrobranskega okna. Ford Ranger je imel kar štiri odpoklice, predvsem zaraid kakovosti vožnje. Z osjo pa je imel težave tudi Everest.
6. Citroen – 11 odpoklicev 10 modelov
Zaradi emisijskih težav so morali biti odpoklicani modeli Berlingo, C3, C4 Cactus, C4 Picasso in C5 Aircross. Nekaj odpoklicev je bilo zaradi električne napetosti, zadnjih zavor, puščanja goriva, grelca vode in drugih manjših zagat.
5. Opel / Vauxhall – 12 odpoklicev 10 modelov
Model Astra je bil odpoklican trikrat, dvakrat zaradi zračnih blazin in enkrat zaradi vrat. Cascada, Meriva in Zafira so bili odpoklicani zaradi zračnih blazin na voznikovi strani. Mokka je imel težave z brisalci oken, Insignia pa je moral na odpoklic zaradi korozije podvozja.
4. Toyota – 14 odpoklicev 10 modelov
Trije odpoklici za Toyoto Aygo X, ki je imela težave predvsem z zavorami. C-HR in Yaris sta imela težave s senzorji, RAV4 pa z varnostnimi pasovi. Prav tako je bil trikrat odpoklican ProAce, Toyota pa je v tovarne »povabila« tudi modele Camry, Tundra in Highlander.
3. Volkswagen – 14 odpoklicev 12 modelov
Polo je moral biti odpoklican zaradi napak pri spojlerju, zračnih blazinah in panoramski strehi. Zaradi težav pri motorju je bil odpoklican T-Roc, odpoklicani pa so bili tudi modeli Passat, Golf, Crafter, Fox, Caddy in Arteon.
2. Peugeot – 15 odpoklicev 10 modelov
Peugeot je imel težave z modeli 308, 2008, 208, 3008 in 5008, ki so jih pestile emisije. Model 301 je bil odpoklican zaradi prestavne ročice. Petkrat pa je bil odpoklican model Expert, česar pri Peugeotu niso sprejeli ravnodušno.
1. Mercedes-Benz – 39 odpoklicev 24 modelov
Absolutni rekorder leta 2022 je Mercedes-Benz, ki je svoje modele odpoklical kar 39-krat. Sedem odpoklicev, rekord leta 2022, je doživel S-Class (od teha 6 za najnovejši model). Zaradi takih in drugačnih težav so bili odpoklicani C-Class, E-Class, G-Class, S-Class, Vito, V-Class, CLS, GLC, GLE in GLS. Ti so bili odpoklicani predvsem zaradi rizika požara pri motorju. Zaradi zavornih težav so bili odpoklicani ML-Class, GL-Class in R-Class, ki so bili narejeni med 2004 in 2015. Prav tako je bilo odpoklicanih kar 315 tisoč primerkov Sprinterja, ki so imeli težave z zavornimi lučmi.