Alfa Romeo se prenavlja. Italijansko podjetje se bo skušalo ločiti od predsodkov, da so njihovi avtomobili vedno pokvarjeni in preprosto slabi. Po več mesecih ugibanj je bil predstavljen novi električni športni terenec Alfa Romeo Tonale. Po tem, ko smo leta 2019 dobili prve fotografije koncepta, je zdaj ta končno tu. Bo Alfa Romeo Tonale tisti model, ki bo spremenil pot italijanskega podjetja?
Alfa Romeo Tonale predstavlja rešitev iz krize
Alfa Romeo ima izpraznjeno izložbo, saj ponudbo sestavljata le Giulia in Stelvio. Nikakor nista dovolj za to, da bi proizvajalec splaval proti vrhu. Na ženevskem avtomoto šovu so predstavili koncept športnega terenca. Šef Alfe Jean Philippe Imparato je želel popoln izdelek že od prvih konceptnih risb. Zdaj je končno tukaj Alfa Romeo Tonale, ki ima le eno nalogo. Podjetje mora povesti po poti elektrifikacije.
Tonale je ohranil glavne in očitne poteze, ki so krasile koncept izpred treh let. Nekoliko spremenjen je zadnji del vozila, spremembe pa so bili deležni tudi žarometi, ogledala in kljuke. Kompaktni SUV je dolg 453 centimetrov, širok 148 centimetrov in visok 160 centimetrov, kar pomeni, da je nekoliko daljši in nižji od Audija Q3. Alfin terenec je platformo SCCS našel pri koncernu Stellantis, ki si jo deli tudi z Jeepom Compass 4xe.
Metamorfoza v elektrifikacijo in hibridni pogon
Na voljo bosta dva blaga hibrida. Sestavljal ju bo 1,5-litrski motor z notranjim izgorevanjem z elektromotorjem, ki doda 15 kW in 55Nm ter 48V elektromotor. Ta bo razvil 130 konjskih moči oziroma 96 kW ali pa 160 konjskih moči oziroma 118 kW. Zmožnost do 50-odstotne vožnje na elektriko v mestih omogoča manjšo porabo goriva. Priključni hibrid bo s pogonom Q4 skupaj spravil kar 275 konjskih moči oziroma 202 kW. Pospešek tega modela do 100 kilometrov na uro znaša šest sekund. 15 kilovatna baterija bo zagotavljala med 60 in 80 kilometrov dosega zgolj z elektromotorjem. Ponudba modela Tonale bo dopolnila tudi dizelska različica z 1,6-litrskim turbodizlom, ki bo premogel 130 konjskih moči oziroma 96 kW.
Čeprav so pri podjetju jasno povedali, da je osnova modela Tonale v zmogljivosti in voznih lastnostih, je treba pogledati tudi v notranjost. A prej nekaj o omenjenih lasnostih. Dodelani so podvozje, krmiljenje, blažilci, štirikolesni pogon Q4, samozaporni diferencial na sprenji osi in drugo, kar Alfa še ni razkrila v celoti.
Alfa Romeo Tonale je znotraj moderno klasična
Notranjost vozila je modernejša kot pri svojih predhodnikih. Najprej je treba omeniti samodejni menjalnik, ki je na voljo v obliki ob volanskih prestavnih ročic kot pri športnih avtomobilih. Ohišje instrumentne plošče ima klasično obliko za Alfo, to je oblika daljnogleda. V njej se skrivata 12,5-palčni zaslon (32 centimetrov) in 10-palčni (26 centimetrov) osrednji zaslon na dotik za multimedijsko napravo. Omogočeno je nastavljanje elementov vozila, brezžično povezovanje s sistemi Android Auto in Apple Car Play ter Amazon Alexa z glasovnim upravljanjem.
Alfa Romeo Tonale naj bi prispela s koncem leta 2022, cena pa bo znana z aprilom. Takrat bodo prodajalci tudi začeli s sprejemanjem naročil. Pričakovanja niso visoka in obenem tudi so. Tonale mora zarisati vzpenjajočo pot podjetja, ki je v zadnjih letih nekoliko stagniralo. Bo Tonale tisti model, ki bo sprožil metamorfozo kot so jo opisali vodilni?
SEO urednik