Kia je predstavila novo generacijo svojega novega modela Sportage. Kia 2022 je bil predstavljen na Münchenskem avtošovu, ki se je zgodil pred nekaj dnevi. Korejci so javnosti pokazali evropsko različico njihovega terenca. Prvič po osemindvajsetih letih bo Kia Sportage unikaten prav za evropsko tržišče. To se je zgodilo zaradi menjave platforme, ki je omogočila izdelavo več različic. Kako je videti novi Kia Sportage 2022?
Kia Sportage s peto generacijo spreminja osnovo
Sportage velja za enega najbolj priljubljenih terencev na svetu in za simbol korejske znamke. Peta generacija modela je zamenjala platformo, ki jo bo zdaj predstavljal N3 s strani Hyundai Motor Group. To je ustvarjalcem omogočilo dve različni izdelavi za različna trga. Model z daljšo medosno razdaljo bo na voljo za korejsko in ameriško tržišče, medtem ko bo model s krajšo medosno razdaljo na voljo v Evropi. Na stari celini pa bo na voljo tudi v treh različicah oziroma stopnjah hibridnosti. Ne bo pa na voljo v električni različici, saj je temu namenjen že prihajajoči EV6.
Evropska različica bo dolga 4,51 metra. To je 85 milimetrov krajše kot mednarodni mode, a kar 30 milimetrov daljše kot predhodnik. Medosna razdalja bo znašala 2,68 metra. To je 75 milimetrov krajše kot mednarodna, a 10 milimetrov daljše kot predhodna različica.
Tri možnosti pogona novega Sportaga
Sportage je zgrajen na N# platformi, ki je veliko lažja kot prej, a obenem tudi bolj toga. Prinašala naj bi boljšo voznost, najbolj pomembna pa je možnost dodelave večih različic. Tako so za evropski trg nastale tri verzije, ki bodo na voljo. Samopolnilni hibrid, blagi hibrid in priključni hibrid. Samopolnilni hibrid bo poganjal 1,6 litrski bencinski motor in 44 kilovatni električni motor z vgrajeno 1,49 kilovatno uro. Njegova moč se bo ustavila pri 168 (225 KM) kilovatih. Blagi hibrid bo vseboval 1,6 litrski bencinski T-GDI motor, ki bo na voljo s 110 (147) ali 132 (177KM) kilovati. Pri njem bo na voljo tudi 1,6 litrski dizelski motor z do 100 kilovati oziroma 134 konjskimi močmi. Priključno-hibridno različico pa bo poganjal 1,6 litrski turbo bencinski motor skupaj s 67 kilovatnim elektromotor z litij-ionsko baterijo zmogljivosti 13,8 kilovatov.
Zunanjost vozila je doživela nekaj sprememb glede na predhodnika. Sprednji del ne spominja več na na robustnost Sportageov in je zavila v nekoliko bolj moderne čase. Zaradi malenkost krajše dolžine je evropska različica nekoliko drugačna od »originalne«. Največ razlik se bi opazilo pri c stebričku, a to naj na nas ne vpliva, ker druge možnosti ni. Spremembo so doživele tudi luči in njihova pozicija na samem vozilu.
Tudi notranjost je deležna sprememb
»Evropska različicani le skrajšano telo, ampak tudi drugačna osnova. Močno smo se trudili, da bi ustvarili vozilo v vsem pomenu te besede,« je povedal Xuan Goh iz korejskega podjetja.
Notranjost je moderna, o tem ni dvoma. Armaturno ploščo si deli z električnim EV6. Na voljo sta dva 30-centimetrska večopravilna zaslona, ki upravljata z vsemi sistemi vozila. Še vedno pa so obdržali nekaj fizičnih stikal, med drugim za opravljanje klimatske naprave. Dovolj bo tudi shranjevalnega prostora, saj ta različica ponuja za deset odstotkov večji prtljažnik kot predhodnik. Sporočili so tudi, da različice pogona ne bodo bistveno vplivale na prostornino vozila.
Prihod in cena še neznana
Kia Sportage 2022 je bila v Evropi na voljo tik pred koncem leta 2021 in na tržišča zaplula tudi v Sloveniji. Cena nove Kie Sportage 2022 se prične pri 21.499 evrov in nadaljuje skladno z dodatno opremo in zmogljivostjo.
SEO urednik