Evropski trg električnih avtomobilov bodo v prihodnjih letih preplavile nove znamke, ki se že leta pripravljajo na povsem elektrificiran svet. Med njimi je kitajski izdelovalec električnih avtomobilov Neo, ki bo že naslednje leto javnosti pokazal linijo vozil, narejenih samo za Evropo.
Nio ustvaril podznamki Alps in Firefly
Podjetje Nio Group se ukvarja z dvema izdelkoma – Alps in Firefly. Vsak izmed njih bo del svoj znamke, cilj pa je pri obeh cenovna dostopnost, četudi sta obe imeni zgolj začasni (tako se ugiba). »V Evropi je največ zanimanja za manjša vozila,« je povedal generalni direktor podjetja William Li.
Nio bo že v tem letu prikazal svoj prvi evropski model ET5, ki bo resda nekoliko večji saloon, a bo znamka vseeno svojo pozornost usmerila v manjša vozila za evropske ceste. Tako bo »projekt« Firefly fokusiran na izdelavo vozil, ki naj bi stala okoli 25 tisoč evrov – primerjamo lahko s Volkswagnovim ID.2.
»Za kompaktna vozila bo cena baterija višja kot za manjša vozila. To ni nekaj, s čimer se ukvarjamo le mi (Nio), temveč vse znamke s kompaktnimi vozili v Evropi,« je pojasnil Li. »Če je lahko naš izdelek od konkurence boljši v nekaterih segmentih, potem bi lahko govorili o konkurenci in jemanju lastnega deleža trga,« je obenem napovedal cilje znamke v Evropi.
Menjava baterije in nizka cena izdelave
Tako Firefly kot Alps bosta imela zmožnost menjave baterije, kar je tehnologija, ki se več kot očitno »prijema« pri več znamkah električnih vozil. Omogoča namreč menjavo prazne baterije s polno v manj kot petih minutah na postajah, ki bi bile temu namenjene. Ker pa bodo Nio vozila manjša in z manjšo baterijo, načeloma ne bodo mogla uporabljati obstoječe mreže Nio Swap Stations. Tako bo potrebna nova mreža.
Vsekakor pa je zmožnost menjave baterije dejavnik nižje cene, ki ji lahko pridružimo tudi nizko ceno izdelave vozil. Modeli Firefly bodo resda namenjeni Evropi, a bodo izdelani na Kitajskem, natančneje v provinci Anhui, kjer je tudi tovarna.
Cena Alps modelov naj bi bila nekje med modeli Nio in Firefly, prav tako pa bodo izdelovani na Kitajskem. Znamke in modeli si bodo delili platformo, tehnologijo baterij in pogonski sklop. William Li pa je v enem izmed zadnjih intervjujev pojasnil, da bo podjetje strmelo k lokalizaciji proizvodnje, a le v trenutku, ko bo dosežena dovoljšna količina izdelanih primerkov.
SEO urednik