Električni športni terenec Renault Scenic E-Tech je bil končno predstavljen javnosti. Težko pričakovana električna predelava legendarnega modela francoske znamke bo v Evropi in sloveniji na voljo že naslednje leto, če le ne bo nobenih zadržkov ali preprek. Kaj vse vemo o novem Renaultu Scenicu?
Električni Scenic E-Tech bo zdaj športni terenec, ki temelji na konceptu Scenic Vision
Scenic E-Tech je majhen električni SUV, velik približno kot Toyota Corolla Cross, Nissan Qashqai ali Hyundai Kona, in ponuja do 620 km dosega z enim polnjenjem. Seveda se bodo mnogi namrdnili pri omembi Scenica ob kratici SUV, saj je Renault ime Scenic prej uporabljal za kombilimuzino – precej visoko kombilimuzino.
In po zanimivem preobratu usode novi električni Scenic prav tako temelji na najnovejšem Meganu, le da sta bili tokrat obe vozili ponovno poslani v proizvodnjo kot športna terenca, ki ju poganjajo baterije in podpirata platformo za električne avtomobile, ki si jo delita z Nissanom.
Scenic E-Tech temelji na konceptu Scenic Vision s pogonom na vodik, ki ga je Renault predstavil leta 2022, in kot tak nosi novo korporativno sprednjo masko podjetja z značilnimi dnevnimi lučmi v obliki puščice.
Nova podoba Scenica, ki ga krasijo poudarki dizajna iz Peugeota
Če so v dizajnu Scenica prisotni znaki Peugeota, to ni presenetljivo – sedanji Renaultov oblikovalski šef, Gilles Vidal, je namreč prišel prav iz francoskega tekmeca avtomobilskega proizvajalca številka ena.
Poudarki dizajna vključujejo 20-palčna lita platišča, poravnane kljuke na vratih in možnost različice Esprit Alpine s športnimi odbijači in okrasnimi elementi. Na voljo so dvobarvni laki. Renault Scenic E-Tech meri 4470 mm v dolžino, 1864 mm v širino in 1570 mm v višino. To pomeni, da je (za primerjavo) približno 45 mm daljši, 29 mm širši in 54 mm nižji od bencinskega in hibridnega Nissana Qashqaija.
Zahvaljujoč platformi za električne avtomobile – imenovani CMF-EV, ki si jo oba delita z Megane E-Tech in Nissan Ariya – meri medosna razdalja 2,78 m, približno 11,5 cm daljša od Qashqaija, za izboljšan notranji prostor.
Notranjost novega Scenica tudi s panoramsko streho Solarbay
V notranjosti se bodo lahko potniki spredaj »igrali« s 30-centimetrsko digitalno instrumentno ploščo in enako dolgim zabavno-informacijskim zaslonom na dotik, ki poganja programsko opremo, ki temelji na Googlovem Androidu.
Na voljo je tudi obsežno panoramsko strešno okno, ki ga Renault imenuje »Solarbay«. Ta uporablja polimerno razpršene tekoče kristale za spreminjanje motnosti stekla en segment naenkrat in tako preklaplja med prozornim in neprozornim glede na vremenske razmere in čas dneva.
Renault pravi, da je »prvi proizvajalec avtomobilov za množični trg, ki ponuja panoramsko streho, ki je lahko popolnoma ali delno motna v segmentih,« sama streha pa ponuja štiri nastavitve: popolnoma svetlo, popolnoma neprozorno, prozorno spredaj-neprozorno zadaj in obratno.
Trdijo tudi, da streha sprosti 30 mm prostora za glavo, saj odpravlja potrebo po običajnih rolojih in je lažja za 6 do 8 kg. Polovica stekla je izdelana iz recikliranih materialov, 90 odstotkov pa ga je ob koncu življenjske dobe mogoče reciklirati, pravi Renault.
Prostornost električnega Scenica E-Tech
Francoski proizvajalec avtomobilov poudarja, da je v kabini 38,7 litra prostora za shranjevanje, razdeljenih med sovoznikovim predalom (4 l), žepi v vratih (13,6 l), odprtim odlagalnim prostorom na sredinski konzoli (6,6 l), dvema držaloma za skodelice (2 l), odlagalnim prostorom pod sredinskim naslonom za roke. (3,4 l), dva žepa za sprednjima sedežema (skupaj 4,8 l) in naslonjalo za roke zadaj (3,6 l). Za zadnjimi sedeži je 545 litrov prtljažnika.
Od 420 do 620 kilometrov dosega z enim polnjenjem
Začetni Scenic Standard Range poganjata baterija s 60 kWh in električni motor s 125 kW, kar je dobro za 9,3-sekundni pospešek 0-100 km/h, največjo hitrost 150 km/h in več kot 420 km zahtevanega dosega. Model High Range je nadgrajen na 87 kWh baterijo in sprednji motor 160 kW, za pospešek od 0 do 100 km/h v 8,4 sekunde, najvišjo hitrost 170 km/h in 620 km dosega. Hitro polnjenje z enosmernim tokom je na voljo z močjo do 130 kW v standardnem modelu ali 150 kW v visokem, da dodate približno 350 km dosega (ali 50 kWh v vrhunskem modelu) v 30-minutnem polnjenju.
Renault izpostavlja najhitrejše krmilno razmerje v razredu, 10,9-metrski obračalni krog od robnika do robnika in štiri stopnje rekuperacije energije. Podjetje pravi, da so baterije v Scenicu E-Tech 6 odstotkov gostejše od tistih v Meganu E-Tech, pri čemer uporabljajo najnovejšo kemijo nikelj-mangan-kobalt (NMC) dobavitelja LG.
Napredna varnostna tehnologija v ponudbi vključuje prilagodljivi tempomat s stop and go funkcijo, avtonomno zaviranje v sili in pomoč pri centriranju voznega pasu.
Francoski proizvajalec avtomobilov pravi, da je do 24 odstotkov materialov Scenica – in 90 odstotkov njegove mase, vključno z baterijo – mogoče reciklirati, vključno s pokrovom motorja in vrati, ki so izdelani iz 80 odstotkov recikliranega aluminija, različnih recikliranih vlaken in olja v notranjosti, v kabini pa nikjer nobenega usnja.
Cena Renaulta Scenic E-Tech bo nižja od Teslinega Modela Y
Novi Scenic bodo izdelovali v Douaiju v Franciji, v središču Renaultovega omrežja “ElectriCity”. Cene še niso določene, vendar se pričakuje, da bodo nižje od ključnih tekmecev, kot je Tesla Model Y. Cena slednjega znaša približno 45 tisoč evrov.
SEO urednik