Padec prodaje Tesle! Je evropski trg v preobratu?

Recession Global Market Crisis Stock Red Price Drop Arrow Down Chart Fall, Stock Market Exchange Analysis Business And Finance, Inflation Deflation Investment Abstract Red Background 3d rendering
Foto: KanawatTH iz iStock

Tesla se sooča z izjemnim padcem prodaje, ki postavlja pod vprašaj njeno dolgoročno konkurenčnost na globalnem trgu električnih vozil. Podatki, zbrani iz različnih virov, kažejo, da so se prodajne številke v ključnih evropskih državah bistveno zmanjšale, medtem ko se celoten trg električnih vozil še vedno širi.

Drastičen upad prodaje na evropskih trgih

V zadnjih mesecih so podatki razkrili, da so se Tesline prodajne številke v Evropi strmoglavo zmanjšale. Na primer, Marketwatch poroča, da je Tesla v januarju 2025 prodala 9.945 vozil v primerjavi z 18.161 prodanimi enotami istega obdobja lani – kar pomeni skoraj 50‑odstotni upad.

Med ključnimi trgi so zabeležili posebej izrazite padce v Nemčiji, kjer so številke padle za celo 60–76 %, v Franciji pa za približno 63 %. Na Kitajskem je prodaja padla za 49 %, kar je še posebej zaskrbljujoče, saj je Kitajska eden najpomembnejših svetovnih trgov.

Vzroki za strmoglav padec

K temu negativnemu trendu naj bi pripomoglo več dejavnikov:

  • Intenzivna konkurenca: medtem ko celoten evropski trg električnih vozil raste (s 34‑odstotno rastjo v nekaterih regijah), se Teslina tržna pozicija zmanjšuje, saj ji konkurirajo proizvajalci, kot so Volkswagen, BYD in drugi, ki ponujajo cenovno dostopnejše in naprednejše modele.

  • Čakanje na nov model in prestrukturiranje proizvodnje: prihod nove različice Modela Y, ki naj bi izboljšala konkurenčnost, je morda začasno zadrževalo potencialne kupce, ki so raje preložili nakup do predstavitve prenovljenega modela.

  • Kontroverzne politične izjave Elona Muska: več virov navaja, da so Muskove politične izjave in podpora skrajno desnim gibanjem, kot je podpora AfD v Nemčiji, negativno vplivale na podobo Tesle v Evropi. Anketni rezultati kažejo, da veliko potencialnih kupcev obsoja Muskovo osebnost, kar direktno vpliva na njihove nakupne odločitve.

Houston, TX USA - 10/04/2024 - A portrait of a white Tesla Model 3 EV cruising in a downtown district
Foto: Artistic Operations iz iStock

Posledice in napovedi za prihodnost

Zmanjševanje Teslinega tržnega deleža v Evropi je zaskrbljujoče, saj kljub splošni rasti prodaje električnih vozil Tesla izgublja svoj kos pogače. Medtem ko so nekateri analitiki še vedno optimistični glede dolgoročne rasti – predvsem zaradi Teslinega prepoznavnosti in inovacij na področju avtonomne vožnje ter Supercharger mreže, se postavlja vprašanje, kako bo podjetje obvladovalo pritiske konkurence in odziv javnosti na Muskovo kontroverznost.

Če se bo trend nadaljeval, bi lahko Tesla v prihodnjih mesecih doživela nadaljnji upad prodaje, kar bi pomenilo, da bo podjetje moralo prilagoditi svojo strategijo, bodisi s spremembo komunikacijske politike bodisi s pospeševanjem uvajanja novih, cenovno dostopnejših modelov.

Jan Nebec

Novinar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.