Pri Peugeotu so, sila nenavadno zanje, v Las Vegasu predstavili svoj nov koncept Inception. Francosko podjetje je ameriški trg zapustilo že pred več kot tridesetimi leti, zato je razkritje koncepta na sejmu CES v Las Vegasu precej zanimiva poteza. In bolj kot je zanimiva, bolj na očeh je vsem oboževalcem konceptnih vozil. Kaj nam je torej francoska znamka prinesla s konceptom Peugeot Inception?
V ospredju so nore lastnosti: več kot 800 kilometrov dosega z enim polnjenjem, nov volan HyperSquare, dvakrat močnejši motor kot obstoječi modeli znamke in umetna inteligenca STLA Brain.
Peugeot Inception napoveduje novo dobo električnih vozil Peugeot
Izjemen nov koncept Inception napoveduje novo dobo za prihodnje električne avtomobile Peugeot, ki bodo naredili dramatičen tehnološki preskok od trenutne ponudbe podjetja in bodo imeli radikalno drugačen dizajn. Gre za prvi koncept nedavno imenovanega šefa oblikovanja Matthiasa Hossanna.
Kot so napovedali, Inception zagotavlja poslanstvo za prihodnja serijska vozila francoske znamke, ki bodo zasnovana v skladu s tremi ključnimi načeli: privlačnostjo, čustvi in odličnostjo. V naslednjih dveh letih bo Peugeot lansiral pet novih električnih vozil, do leta 2030 pa bo v Evropi postal popolnoma električen.
Čeprav ni podoben ničemur, kar je trenutno v Peugeotovi liniji, je po obliki sodeč še vedno najbližje limuzini Peugeot 508. Kljub temu je večji, saj v dolžino meri 5000 mm in v širino 2100 mm. Je pa tudi nižji, saj je visok »le« 1340 mm.
Stal bo na Stellantisovi platformi STLA Frame
Peugeot pravi, da njegov »velikodušen« odtis poudarja prilagodljivost arhitekture nove dobe, ki bo podprla prihodnje serijske avtomobile: nova modularna platforma STLA, ki bo od sredine tega desetletja uvedena v Peugeot in njegove sorodne znamke Stellantis. Inception se vozi na veliki različici te platforme (na voljo bodo tudi različice Small, Medium in Frame, ki bodo ustrezale različnim segmentom), ki se bo v praksi uporabljala za največje, najhitrejše in najbolj luksuzne osebne avtomobile v Stellantisovem portfelju.
Več kot 800 kilometrov dosega je največ v Stellantisovi ponudbi
V Inceptionu je baterija s 100 kWh, za katero pravijo, da zmore preko 800 kilometrov dosega – veliko več kot katerikoli trenutni električni Stellantis. Poleg tega je koncept opremljen s strojno opremo za polnjenje 800 V in se lahko napolni s hitrostjo skoraj 45 kilometrov na minuto ali več kot 145 kilometrov v petih minutah. Predvsem Peugeot trdi, da lahko to stori z uporabo indukcijske tehnologije, s čimer zanika potrebo po kablu – pa čeprav je to funkcija, ki še ni potrjena za serijske avtomobile.
Z močjo 671 KM je Inception skoraj dvakrat močnejši od najmočnejšega serijskega avtomobila podjetja. Prav to moč pa zagotavlja motor na obeh koncih za štirikolesni pogon in čas pod 3,0 sekunde od 0 do 100 km/h.
Vse to »tiho« namiguje na Peugeotove načrte, da bo zmogljivost postavil na vrh prednostnega seznama svojih vodilnih električnih vozil v prihodnosti. Pravzaprav je velik del prenove znamke ponuditi neprimerljive občutke v vožnji, od tod tudi visoke zmogljivosti koncepta.
Visoka pričakovanja, ki bi jih znal Inception preseči
»Kupci imajo visoka pričakovanja od električnega avtomobila,« je dejal produktni šef Peugeota Jerome Micheron. »Zahvaljujoč novi generaciji naših platform ‘BEV-by-design’, namenjenih električnim vozilom, bomo izpolnili njihova pričakovanja,« je dodal.
Skupaj s tehnično prenovo je nova platforma omogočila tudi ponoven razmislek o Peugeotovih običajnih oblikovnih potezah, tako da Inception odpravlja tradicionalno silhueto z dolgim pokrovom motorja, ki je povezana z limuzinami. Oblikovan tako, da ustreza digitalnemu svetu z ostrimi, jasnimi linijami karoserije in osupljivo LED osvetlitvijo, dizajn Inceptiona uteleša dvojno osredotočenost na atletiko in prostornost kabine.
Odstranjen je bil volanski drog, ki ga bo nadomestil inovativni elektronski sistem, ki je na voljo pri novih električnih vozilih Toyote in Lexusa. Peugeot je dejal, da je bilo to razvito pred samim konceptom Inception in ugotavlja, da je večina predstavljenih inovacij namenjenih proizvodnji, kar kaže, da bi lahko prihodnji modeli dobili podobno nastavitev krmiljenja.
Inception se upravlja s prenovljeno različico Peugeotove blagovne znamke i-Cockpit, ki se osredotoča na upravljanje, občutljivo na dotik, in se obnaša kot videoigra v resničnem življenju.
Peugeot načrtuje uvedbo Hypersquare v serijskem avtomobilu še pred letom 2030
Značilen nov volan se imenuje Hypersquare in naj bi nudilo varnejšo in preprostejšo vozno izkušnjo. Vsebuje vrsto gumbov, občutljivih na dotik, za nadzor nad glavnimi funkcijami avtomobila, ki se obnašajo podobno kot pametni telefon, da spodbujajo poznavanje voznikov, in večji osrednji zaslon za upravljanje za zabavo in udobje. Hypersquare se lahko popolnoma zloži, ko je Inception konfiguriran za delovanje v avtonomnem načinu stopnje 4, kar bo mogoče z novo programsko opremo STLA Autodrive, integrirano v to platformo, ki jo bo nadomestil zaslon polne širine za zabavo potnikov.
Notranjost naj bi predstavljala utelešenje Peugeotovega cilja, da do leta 2030 prepolovi svoj ogljični odtis v Evropi in postane brez neto ogljika do leta 2038. Nov oblikovan tekstil, oblikovan iz nepotrebnih ostankov poliestra in za katerega pravijo, da je izjemno trd in vzdržljiv, se je uporabil povsod, kot nosilni in okrasni element. Jeklene strukture sedežev in sredinske konzole so prav tako nepokrite, da se zmanjša število uporabljenih komponent, medtem ko so sedeži in preproge oblazinjeni s 100-odstotnim recikliranim poliestrom.
Kar zadeva tehnologijo, usmerjeno v prihodnost, želi Peugeot izpostaviti priložnosti, ki jih ponuja Stellantisova nova funkcija umetne inteligence STLA Brain. Avto je tako sposoben prepoznati bližajočega se sopotnika ali voznika in mu ustrezno prilagoditi sedež in nastavitve udobja ter mu lahko prikazati ustrezna sporočila prek digitalnega traku na vratih, na katerem so tudi različni senzorji za avtonomno vožnjo.
SEO urednik