Po podatkih OECD električni avtomobili ustvarjajo več trdnih delcev

Električni avtomobili naj bi bili dobra alternativa v boju proti povečanju onesnažvanja zraka zaradi transporta. Vendar so pri Organizaciji za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) razkrili, da so tudi vir škodljivih snovi, zlasti trdnih delcev.

Evropska unija in tudi posamezne države znotraj nje spodbujajo prehod na uporabo električnih vozil z različnimi finančnimi vložki, predpisi, subvencijami in podobno. Glede izpustov ogljikovega dioksida so predpisana stroga pravila in za njihovo kršitev so predvidene tudi visoke globe. Vendar zaščita okolja in zdravja ljudi vseeno zahteva širši pogled na trenutno situacijo, povezano z onesnaževanjem v prometu. Dušikovi oksidi nastajajo predvsem pri vozilih z dizelskimi motorji. A proizvajalci vozil so to težavo že odpravili z učinkovito selektivno katalitsko redukcijo.

Električna vozila s svojo maso vplivajo na povečano nastajanje trdnih delcev

Pri OECD opozarjajo na nadaljnjo nevarnost nastajanja trdnih delcev, znanih kot PM 10 in PM 2,5. To so mikroskopski delci, ki lahko prodrejo globoko v pljuča in imajo rakotvorne učinke.

Električni avtomobili so v tem pogledu tvegani zaradi svoje mase. Težja vozila bolj obrabljajo pnevmatike, ki so vir škodljivih trdnih delcev. Poleg tega pa tveganje predstavlja tudi napoved, da bi moralo biti v roku nekaj let na cestah EU na milijone električnih vozil, ki obenem večajo tudi število prevoženih kilometrov. Prav zato lahko domnevamo, da se bo njihova teža še povečala, saj so najtežji element električnega vozila prav baterije.

Kakšne so napovedi

Glede na poročilo OECD-ja se bo, če bo delež električnih avtomobilov na cestah po letu 2030 8-%, količina delcev v zraku povečala za 50 %. Razmere bo poslabšalo tudi to, da bodo novejši in težji avtomobili zamenjali starejše in večinoma lažje avtomobile.

Regulatorji ne upoštevajo celostne slike

Pri OECD-ju so prepričani, da je narobe, da so regulatorji pripravljeni spregledati poslabšanje številnih drugih vidikov prevoza, da bi izboljšali en vidik. Menijo, da bi morali proizvajalcem omogočiti več časa za odpravljanje tveganj.

Maja Markovič

Novinarka

VIROECD
Prejšnji članekVolkswagnov polnilni robot rešuje električna vozila
Naslednji članekEmonika: Javni razpis mora biti objavljen še letos
Maja Markovič

Novinarka

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.