Južnokorejsko podjetje Ssangyong, ki se večinsko ukvarja s proizvodnjo terenskih vozil, se že nekaj let sooča s finančnimi težavami. Zdaj je morda teh težav konec, ali pa se bodo le prenesle na nekoga drugega. Mlado podjetje električnih vozil Edison Motors je namreč kupilo južnokorejskega proizvajalca avtomobilov. Vrednost prodaje podjetja naj bi znašala 225 milijonov evrov.
Prodaja Ssangyonga je bila že dolgo v načrtu
Dolgo obdobje finančnih težav podjetja Ssangyong se je končalo s prodajo. Večinski lastnik Mahindra & Mahindra je že vse od junija leta 2020 iskal kupca za večinski delež v podjetju. Ta je znašal 75 odstotkov, vse svoje investicije v podjetje pa so prekinili še dva meseca pred omenjenim datumom.
Podjetje Edison se je že oktobra 2021 zanimalo za nakup južnokorejskega Ssangyonga. Takrat je bilo govora o združenju podjetij nekje okoli vrednosti 210 milijonov evrov. Nakup je bil v zdaj odobren s strani korejskega stečajnega sodišča, kot to navaja korejski časnik Korean Economic Daily oziroma KED. Tako je podjetje Edison za približno 225 milijonv evrov kupilo več kot večinski delež proizvajalca avtomobilov. V njihovo last naj bi prešlo kar 95 odstotkov lastniškega deleža.
Ssangyong mora novico še javno objaviti, a večina virov navaja uraden prevzem podjetja s prvim marcem letos. Indijsko podjetje Mahindra & Mahindra je leta 2011 podjetje Ssangyong rešilo pred bakrotom, a očitno le zaustavilo in prestavilo njegov propad. Decembra leta 2020 so oznanili svoj bankrot, saj so dolgovali približno 230 milijonov evrov. Naloga sodišča je bila jasna – rekonstrukcija podjetja. In tu je vstopilo podjetje Edison.
Edison je kupec Ssangyonga in z njim ima velike načrte
Gre za sedem let staro južnokorejsko podjetje, ki je zdaj v last dobilo cenovno dostopne terence podjetja Ssangyong. Edison za zdaj izdeluje le komercialna električna vozila, njihov cilj pa je postati konkurent ameriški Tesli. Prihajajoča modela bosta Smart S in Smart X.
Kljub vsem finačnim težavam podjetja, je bil njihov cilj jasen. Električna različica crossoverja Korando naj bi na ceste zapeljala zelo kmalu, njegov večji brat J100 prav tako. Še vedno je podjetje četrti največji proizvajalec avtomobilov v Južni Koreji, ki sledi podjetjem Kia, Hyundai in General Motors Korea.
Odgovorni direktor Edisona Kang Young-kwon je v javnosti že povedal, da če bo nakup podjetja uspel, bo v Ssangyong investiral med 580 in 740 milijoni evrov. S tem se želi približati in konkurirati podjetjem Tesla, Volkswagen in GM.
SEO urednik