Generalni direktor Pošte Slovenije Boris Novak in predsednik uprave Gen-I Robert Golob sta danes v Ljubljani podpisala dogovor o sodelovanju na področju e-mobilnosti in zelenih dostavnih rešitev. Želijo namreč razviti poslovni model, ki bo odgovarjal na izzive prihodnosti. To naj bi storili do jeseni, ko bodo po načrtih ustanovili startup podjetje.
“Dogaja se nam sočasen, izjemno hiter razvoj vsaj na treh področjih: obnovljivih virih energije, digitalnih tehnologijah in naprednih elektro tehnologijah,” je na novinarski konferenci pojasnil Golob in dodal, da mimo e-mobilnosti ne gre.
Potrebe po zeleni dostavi so po njegovih besedah velike, rešitev pa praktično ni, zato je njihova želja ne le elektrificirati dostavni park, ampak iz tega narediti poslovno priložnost v smeri pametne zelene dostave.
Tako se bosta Gen-I in Pošta skupaj ukvarjali na treh področjih: digitalni povezljivosti e-dostavnih vozil, razvoju nabavne verige e-dostavnih vozil in rešitvah, ki bodo omogočile, da se bodo e-dostavna vozila napajala z električno energijo iz obnovljivih virov, v čim večji meri iz sončnih elektrarn, namenjenih samooskrbi teh dostavnih vozil.
“Če bomo pri razvoju digitalnega poslovnega modela na eni strani ter nabavnih verig in inženiringa iz tega naslova na drugi strani uspešni, potem trg ni le Slovenija. Ne nameravamo se omejevati samo na slovenski trg, skušali bomo skreirati produkt, ki bo mednarodno privlačen,” je dejal Golob in dodal, da so primarno usmerjeni v regijo centralne in jugovzhodne Evrope.
Novak je medtem poudaril, da tehnologija skupaj z digitalizacijo vedno bolj prodira v poslovanje, poleg tega skušajo nekaj narediti za okolje. “Pošta se zaveda, da novodobna logistika pomeni tudi svojevrstne omejitve, ki jih prinaša skrb za okolje. Tak primer je Ljubljana, kjer se zapira mestno središče,” je dejal in dodal, da temu trendu sledijo z inovativnimi storitvami, razmišljajo o e-mobilnosti in zelenih trajnostnih dostavnih rešitvah.
Po pojasnilih člana poslovodstva Pošte Slovenije Andreja Rihterja želijo že skoraj desetletje elektrificirati vozni park, ki šteje prek 1100 vozil in prek 2000 dvokoles, a na trgu teh rešitev ni veliko. Tako bodo v partnerstvu z Gen-I razvili nek poslovni model, ga nato kot pilotni projekt izvedli doma, nadgradnja pa je potem prodor na tuje trge.
Do jeseni naj bi bili postavljeni temelji poslovnega modela, nato bodo ustanovili skupno startup podjetje, saj na tak način po Rihterjevi oceni hitreje pridejo do realizacije ideje. “Startup pristop je hitrejši,” je poudaril in dodal: “Želimo biti sodobno logistično podjetje.”
“Zaradi hitrega razvoja tehnologij smo spoznali, da gredo stvari tako hitro naprej, da jih nihče sam ne zmore več dohajati. Le v sodelovanju in s povezovanjem obstaja možnost, da bodo tudi slovenska podjetja sledila svetovnim trendom,” je ob tem dejal Golob, ki verjame, da bodo večino sredstev za delovanje lahko dobili na finančnih trgih.
Član uprave Gen-I Danijel Levičar, ki je prepričan, da bodo s skupnim znanjem znali sestaviti poslovni model, ki bo odgovarjal na izzive prihodnosti, pa je dodal: “Partnerstvo med Pošto in Gen-I je odgovor na izziv, kako združiti najboljše iz svetov dostave, logistike in elektrike, da bi poslovnim in fizičnim strankam lahko ponudili najboljšo storitev e-dostave.”