Kia je razkrila svojo linijo EV, ki jo sestavlja več serijskih in konceptnih različic vozil. Med njimi je tudi Kia EV2, ki bo leta 2026 izšla kot projekt, osredotočen na Evropo. Šlo bo za manjši model, ki bo bolj cenovno dostopen od ostalih, njegova cena pa naj ne bi presegala 25 tisočakov.
Kia EV2 spada v razširjeno družino EV
EV2, ki je bil potrjen na prvem dogodku podjetja EV Day v Seulu v Južni Koreji, bo sledil malemu športnemu terencu EV3, limuzini EV4 in družinskemu športnemu terencu EV5, ki bodo naprodaj v naslednjih treh letih.
Štirje modeli se bodo pridružili obstoječemu modelu EV6 in vodilnemu modelu EV9 v Kiini ponudbi električnih avtomobilov po meri, ki uporabljajo platformo E-GMP skupine Hyundai Motor Group. Ključni bodo pri uresničitvi ambicije podjetja, da do leta 2030 doseže 1,6 milijona prodanih električnih vozil letno.
Proizvodna različica EV3 bo prispela naslednje leto, EV5 pa bo naprodaj leta 2025. EV4 bo sledil leta 2026 – ko bo na trg prišla tudi manjša EV2. Kia še ni razkrila nobenih podrobnosti o modelu, razen njegovega imena, vendar je dejala, da bo to kompaktni model, zasnovan s poudarkom na evropskem trgu in izdelan v Kiini tovarni na Slovaškem.
Izvršni direktor Kie Ho-Sung Song je dejal, da je proizvodnja cenovno dostopnih električnih vozil zelo pomembna za znamko, zlasti za evropski trg, ki prav tako potrebuje manjša električna vozila.
EV2 bo prirejen evropskim cestam in potrebam
Podjetje si prizadeva doseči ciljno začetno ceno od 25 do 30 tisoč evrov, (25.000 funtov), s čimer bi konkuriral Peugeotu e-2008, Vauxhall Corsi Electric in Mini Cooper Electric. »To je manjša velikost EV, zelo evropski model,« je še dodal in pojasnil, da ima Kia zelo konkreten načrt za ta model.
Osredotočenost na Evropo, cena in ime – ki omogoča prostor za še manjši EV1 – nakazujejo, da bo to verjetno majhno vozilo B-segmenta. Glede na priljubljenost SUV-jev in Kiino osredotočenost nanje v svoji dosedanji liniji električnih vozil, je verjetno, da bo imel še vedno nekaj robatih oblikovnih potez križancev.
Kia ni razkrila nobenih tehničnih informacij, čeprav je znano, da bo deloval na isti platformi E-GMP kot drugi modeli električnih vozil. To pomeni, da bi bilo tehnično možno, da bi imel pogonske sklope z enim in dvema motorjema, čeprav je glede na izzive pakiranja manjšega avtomobila in bolj mestno osredotočeno vožnjo verjetnih kupcev nastavitev z dvema motorjema negotova.
E-GMP arhitektura tudi tukaj
EV3, EV4 in EV5 bodo vsi uporabljali novo različico modularne arhitekture E-GMP, ki deluje pri 400 V, in ta različica bo verjetno uporabljena tudi za EV2. Posledično ne bi bil zmožen ultra hitrega polnjenja, čeprav to verjetno ne bo glavna zahteva družinskih kupcev, ki potujejo na krajše razdalje.
Tudi EV2 bo dobil vročo različico GT: podjetje je že povedalo, da bo ponudilo različico GT, ki temelji na zmogljivosti, za vsak model v svoji liniji električnih vozil, in uradnik je povedal Autocarju, da je to še vedno namen, pri čemer je opozoril na priljubljenost zmogljivih avtomobilov pri evropskih kupcih.
Proizvodnja novega modela naj bi se začela v Kiini tovarni na Slovaškem – tam trenutno domujeta Ceed in Sportage – leta 2025, preden se bodo dobave začele naslednje leto. Stroj bodo v tovarni izdelovali skupaj z drugim modelom v Kiini ponudbi električnih vozil, ki pa še ni dokončan. Glede na to, da je Kia dejala, da se bo osredotočila na izdelavo malih in srednje velikih električnih vozil v Evropi, bo to najverjetneje EV3 ali EV4.
SEO urednik