Škoda bo naredila še en znaten korak naprej v električno dobo avtomobilov z modelom Škoda Enyaq iV. To bo prvi električni športni terenec SUV znamke Škoda in podznamke iV. Novi električni terenec bo v ponudbi skupaj z električnim mestnim avtomobilom Citigo in priključnimi hibridnimi različicami Octavia in Superb.
Enyaq je zasnovan na enaki osnovi kot ostale izvedbe električnih vozil skupine Volkswagen, ki se bodo v naslednjih letih zapeljale na trg (volkswagen ID.3, sledil mu bo ID.4, nato audi Q4 e-tron in preostali). To je platforma MEB, namenjena zgolj električnim avtomobilom.
Svetovna premiera novega 100 % električnega modela Škoda Enyaq iV bo 1. septembra 2020.
Njegove ključne lastnosti
- Električni doseg do 500 kilometrov z baterijo kapacitete 82 kWh in elektromotorjem z močjo 150 kW. Na voljo bodo različice z dvo- ali štirikolesnim pogonom.
- Navdihujoč dizajn, ki kar nekoliko spominja na nekakšno vesoljsko plovilo. Zares gre za vozilo prihodnosti.
- Prav tako je notranjost prostorna, odlikujejo pa jo uporabljeni trajnostni materiali. tudi dizajn notranjosti ne zaostaja za zunanjostjo.
Kaj pravijo v Škodi?
Karl Neuhold, vodja zunanjega oblikovanja pri Škodi, pravi, da omenjeni model odlikujejo skulpturalne linije, prečiščene površine in kristalasti elementi, ki jih je navdahnila češka umetnost oblikovanja kristala. Prav tako pojasnjuje, da ima krajši sprednji del in podaljšano strešno linijo, zaradi česar je videti zelo dinamično in po mnenju nekaterih kot »vesoljsko plovilo«.
Ni pozabil niti na njegov sprednji del, za katerega pravi, da je njegov adut. »Tudi pri električnih vozilih smo uporabili markantno Škodino masko, ki znamki zagotavlja dobro prepoznavnost. Pri Enyaqu iV je pomaknjena daleč naprej in postavljena bolj pokončno, kar še poudari mogočno podobo vozila. Številne poglede pritegnejo tudi celostni matrični LED-žarometi in dnevne luči v obliki črte,« dodaja.
Od klasičnih Škodinih modelov, se ta razlikuje po višini vozila ter v previsu spredaj in zadaj. Pri vozilih na osnovi za električne avtomobile MEB so baterije vgrajene v dno vozila in zavzemajo malo prostora, zato je karoserija malo višja. To pa je navidezno »razbito« z daljšo medosno razdaljo. Zaradi krajših previsov spredaj in zadaj je za posamezne komponente električnega pogona potreben manjši prostor kot za klasični motor z notranjim zgorevanjem. Karoserija modela enyaq iV je daljša in tudi zelo aerodinamična, kar pozitivno vpliva na doseg.
Novinarka