Prva ‘preproga’ na sončne plošče na svetu na železniških tirih, bi lahko proizvaja elektriko

Solarni paneli vzdolž železniških tirov.
Foto: Sun-Ways

Evropsko startup podjetje Sun-Ways je razvilo mehansko napravo za postavitev odstranljivih. Po tega švicarskega energetskega podjetja bi to inovacijo lahko uvedli na polovici železniških prog po vsem svetu. Območje med železniškimi progami je dovolj široko, da lahko sprejme sončne celice standardne velikosti, ne da bi ovirali prehod vlakov, trdi soustanovitelj Sun-Ways, Baptiste Danichert in dodaja: »Velike naprave je težko zgraditi zaradi pomanjkanja razpoložljivega prostora. Vendar pa “sončni paneli med tirnicami po drugi strani nimajo vidnega ali okoljskega vpliva.«

EEVblog 1534 - Solar Freakin' RAILways!

Kakšen je postopek?

Sun-Ways uporablja tovarniško vnaprej sestavljene solarne panele iz Švice. En meter široke plošče preprosto postavijo med proge in jih pritrdijo na tirnice z batnim mehanizmom. Vlak, ki ga je ustvarilo švicarsko podjetje za vzdrževanje tirov Scheuchzer, montažo izvede mehansko.

Namestitev sončnih kolektorjev ob železniških tirih sicer ni nov koncept. Fotovoltaične komponente, nameščene na železniških pragovih, preizkušata še dve podjetji, italijanski Greenrail in angleški Bankset Energy. Vendar pa je Sun-Ways v sodelovanju z EPFL, švicarskim zveznim tehnološkim inštitutom v Lozani, prvi patentiral odstranljiv sistem.

Danichert izjavlja, da gre za inovacijo in da je po njegovem mnenju zmožnost odstranitve plošč potrebna za opravljanje vzdrževalnih nalog, kot je naprimer brušenje tirnic. Vlaki pa še naprej potujejo po progah brez incidentov.

Mednarodna železniška zveza je ob tem zaskrbljena, da bi lahko na ploščah nastale mikrorazpoke, da bi se povečalo tveganje gozdnih požarov ali celo povzročilo, da bi strojevodje motili odsevi. Sun-Ways trdi, da so njihovi paneli trpežnejši od običajnih, da preprečijo, da bi odsevi bleščali v oči strojevodij.

Sistem bi lahko uporabljalo ’50 odstotkov svetovnih železnic’

Švicarsko železniško omrežje ima skupno dolžino 5.317 kilometrov in teoretično bi lahko vse pokrili s sončnimi kolektorji. To bi pokrilo območje, ki je približno enako 760 nogometnim igriščem, brez predorov in lokacij z omejeno sončno svetlobo.

Železniški sistem v državi bi lahko proizvedel 1 teravatno uro (TWh) sončne energije letno ali približno 2 odstotka skupnih potreb po električni energiji v Švici.

Cilji startupa segajo onkraj alpskega območja. Sun-Ways namerava v prihodnjih letih razširiti svoj doseg v druge regije Evrope, vključno z bližnjimi državami Nemčije, Avstrije in Italije ter Združenimi državami in Azijo. »Na svetu je več kot milijon kilometrov železniških prog,« je jasen Danichert: »Verjamemo, da bi lahko 50 odstotkov svetovnih železnic opremili z našim sistemom.«

Solarni paneli vzdolž železniških tirov.
Foto: Sun-Ways

Pilotni projekt se bo osredotočil na javni železniški sistem zahodne Švice v bližini železniške postaje Buttes. Stal bo okoli 400.000 CHF (404.770 evrov), glede na spletne novice swissinfo.ch, ki so prve objavile to zgodbo.

Simon Uršič

Urednik portala MojPrihranek

VIRInteresting Engineering
Prejšnji članekNovi Kia EV5 naj bi bil naslednik modela Sportage
Naslednji članekSledi rje na nožih bo rešila ta naravna sestavina
Simon Uršič

Urednik portala MojPrihranek

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.