Terenci so v taki ali drugačni obliki med najbolj priljubljenimi modeli avtomobilskih proizvajalcev. In če so pred več kot dvajsetimi leti le določene, največkrat luksuzne, znamke lahko imele linijo brez terencev, so zdaj časi drugačni. Preverili bomo prve terence določenih avtomobilskih proizvajalcev in videli, koliko časa so že v »poslu s terenci«.
Alfa Romeo Stelvio
Čeprav je Alfa že v petdesetih letih prejšnjega stoletja proizvajala model Matta, ki je bil podoben terencem, je bil ta uporabljen zgolj v vojaške namene. Vseeno pa je prvi terenec podjetja Alfa Romeo prav Stelvio, ki je bil v serijski proizvodnji prvič pokazan leta 2016. Njegova različica Wadrifoglio je eden najhitrejših terencev v zgodovini.
Audi Q7
Audijev Q7 je bližnji sorodnik Cayenna in Touarega, a je v tovarne odšel tri leta za omenjenima. Proizvodnja se je začela leta 2005, med leti 2008 in 2012 pa je bil na voljo s 6-litrskim V12 TDI turbo dizlom. Vse do leta 2018 je bil največji terenec nemškega giganta, ko ga je prehitel Audi Q8, njega pa bo najverjetneje preskočil še Audi Q9.
BMW X5
Relativno dolgo je v razredu terencev prav BMW, ki je prvo generacijo modela X5 izdal že v prejšnjem stoletju, leta 1999. Vsaka generacija do danes je bila izdelana v BMW Spartanburg tovarni v Greeru, Severni Karolini, čeprav so jih izdelovali tudi drugod. Ste vedeli, da je severnoameriška tovarna edina, ki jo ima tam BMW? Na leto izdela kar 450 tisoč terencev.
Chevrolet Suburban
Chevrolet Suburban je najstarejša linija modelov, ki vztraja še danes. Vse od davnega leta 1935 Chevrolet izdeluje svojega terenca, ki trenutno slavi že svojo 12. generacijo modela. V svoji zgodovini je prvi terenec ameriškega proizvajalca preživel že nekaj sprememb, a po skoraj sto letih je to že pričakovano.
Dacia Duster
Duster je vsekakor prvi terenec romunske znamke, a njegov začetek sega veliko dlje v zgodovino kot v leto 2010 in vzpon znamke Dacia. Duster je bil pod imenom ARO 10 izdelan že leta 1980.
Fiat Panda 4×4
Pisalo se je leto 1983, ko je italijanski Fiat pokazal svojega prvega terenca s štirikolesnim pogonom. Takratni model je vseboval 965 kubični motor serije Fiat 100 in bil sila počasen. Fiat Panda je še danes v prodaji, vsekakor pa spada med tiste terence, ki bi jim že skoraj s težavo pripisali status le tega.
Ford Bronco
Legendarni Bronco sega v leto 1965 in bi bil danes poznan kot kompaktni SUV oziroma terenec. Ford je Broncota izdal v petih generacijah do leta 1996, šesta pa je doživela veliko prenovo in le delno spominja na legendarne predhodnike. Prodanih je bilo že več kot 125 tisoč primerkov, in to zgolj s prednaročili.
Kia Sportage
Kia je bila leta 1993 drugačno podjetje, kot je danes. Nakup avtomobila Kia je bil takrat le način prihranka ob nakupu vozila, kar je daleč od današnjih navad. Prva generacija Sportaga je bila v izdelavi kar dvanajst let, ko ga je nadomestila druga, mnogo boljša generacija. Današnji Kia Sportage je eden najbolj zaželenih avtomobilov in terencev na svetu.
Mercedes Benz G-Wagen
Terenec poznan pod imeni G-Class, G-Wagen in Gelandewagen je bil off-road vozilo, če je kadarkoli obstajalo. Premiero je Mercedesev model doživel leta 1979 in navdušil mnoge bodoče lastnike. Dandanes je klasa G luksuzno vozilo, ki je le redko uporabljeno izven cestnega omrežja.
Renault Scenic RX4
Renault je določeno različico Megana prikazal leta 1995, dve leti kasneje pa osnovnega Scenica MPV. Leta 2000 je sledil Scenic RX4, ki se je ponašal s 4×4 pogonom, povišanim dnom in višino. Ali je bil to res prvi Renaultov terenec? Z nekaj pregovarjanja in zmožnostjo kvalitetne vožnje izven cestnega omrežja, bi lahko rekli, da je to prvi terenec Renault.
Peugeot 4007
Nosil je podobo Mitsubishijevega Outlanderja in živel zelo kratek čas. Prvi Peugeotov terenec 4007 je bil prvič prikazan leta 2007, konec svoje produkcije pa je dočakal leta 2012. Takrat je francoska znamka že prodajala model 3008, ki je bil mnogo bolj priljubljen in nasploh boljši.
SEO urednik