Hybrid air – PSA Peugeot Citroen je razvil tehnologijo, ki omogoča shranjevanje energije s pomočjo stisnjenega zraka. Družba napoveduje znižanje porabe goriva in zmanjšanje emisij CO2 z novim pogonskim sklopom z imenom Hybrid air, ki združuje sistem za shranjevanje in sproščanje energije s pomočjo stisnjenega zraka in motorja z notranjim izgorevanjem. Družba načrtuje, da bodo hibridna vozila s Hybrid air pogonom na cestah do leta 2016.
PSA Peugeot Citroen si je zastavil cilj, da povprečna poraba goriva njihovih vozil do leta 2020 ne sme preseči 2l/100 km. Da bi Francozi dosegli ta cilj, stavijo na novi hibridni sistem, ki naj bi zamenjal vlogo elektrike pri klasičnih hibridih s stisnjenim zrakom. Z inovativno tehnologijo želi PSA nadomesti tradicionalne hibride z električnim motorjem, baterijo in motor z notranjim zgorevanjem in postati najbolj iskani hibrid.
Za optimizacijo učinkovitosti delovanja, inovativni sistem uporablja elektronski sistem upravljanja, ki samostojno prilagaja različne načine delovanja na trenutne potrebe vožnje ter samodejno izbira med tremi različnimi načini delovanja. Motorni način delovanja je najprimernejši pri višjih hitrostih brez naglih sprememb, pri tem pogon dobi moč le iz motorja z notranjim zgorevanjem. V kombiniranem načinu, ko avtomobil potrebuje več moči, kot v primeru vožnje v hrib ali pri prehitevanju, se poleg motorja vkopi hidravlični motor, ki pomaga delovanju motorja. Hybrid Air način vožnje je primeren za vožnjo v mestih, za hitrosti do 70km/h. Deluje neodvisno, tiho in brez emisij.
Na podoben način kot pri električnih hibridih, tudi HYbrid Air pridobiva energijo, tako, da uporablja kinetično energijo pri zaviranju ali pojemanju za stiskanje zraka v rezervoar, ki je nameščen na dnu vozila med obema prednjima sedežema.
Hybrid Air, odpravlja pomanjkljivosti, ki jih imajo litij-ionske baterije, kot so visoki stroški, časovna omejena uporaba in težko odstranjevanje ter recikliranje. Poleg tega so s hibridnim sistemom na stisnjeni zrak zmanjšati težo in volumen sistema ter ne posega v prostor, ki je namenjen potnikom in prtljagi. Vozniki, ki se večinoma vozijo v mestih, se bodo lahko v načinu Hybrid air vozili na zrak od 60 do 80 odstotkov časa (odvisno od gostote prometa) in dosegali znižanje porabe goriva do 45 odstotkov. Za 90 odstotkov se povečuje tudi doseg v primerjavi z baterijskimi hibridi.
V B segmentu, z modeli kot so Citroen C3 in Peugeot 208, PSA pravi, da sistem dosega porabo goriva 2,9 l/100 km in emisije CO2 pod 70 g/km. To je tudi segment za katerega je hibridni sistem na stisnjen zrak namenjen. Družba ocenjuje, da hibridna vozila predstavljajo 15 odstotkov evropskega trga do leta 2020.
Če želite bolje spoznati, kako deluje Hybrid air tehnologija, si oglejte spodnji video.