Renault predstavlja novo tehnologijo, ki bi znala navdušiti ljubitelje avtomobilizma ali pa vsaj tiste, ki so nostalgični nad elementi avtomobilov preteklosti. Tako se je razvil Solarbay, ki je prelep moderen poklon sončnim streham, celo šibedahom, ki so bili priljubljeni pred leti.
Renault razvil sončno streho za prihodnost avtomobilizma
Sončno streho bi še vedno imel marsikdo. Poleg tega, da pomagajo pri prezračevanju, je voznikom in potnikom všeč občutek odprtega prostora, ki ga dajejo kot skorajšnji kabriolet. Kljub temu pa imajo mehke sončne strehe nekaj pomanjkljivosti, zaradi katerih so za mnoge kupce in proizvajalce nekoliko nesprejemljiv dodatek – vsaj pri osnovnih modelih. Ena od pomanjkljivosti je težav, a so bile sončne strehe v številnih modelih do danes še vedno na voljo v zameno za doplačilo.
Na pomični strehi z električnim pogonom lahko materiali, vodila, električni motor in sistem rolet dodajo do 10 kg na najvišji točki avtomobila, kjer pa poleg obremenitve odvoda ogljikovega dioksida, ko proizvajalci poskušajo izgubiti vsak gram, ni ravno najboljše. Stiskanje strešne plošče in opreme prav tako zavzame približno 30 mm prostora za glavo.
Alternativa je fiksna steklena sončna streha, ki jo je mogoče zatemniti z dotikom gumba ali potegom, zahvaljujoč slojem v steklu, ki reagirajo na električni tok. Čeprav so različne tehnologije v luksuznih znamkah prisotne že nekaj let, Renault meni, da bo prvi glavni proizvajalec, ki bo ponudil lastno različico tehnologije v novih modelih Scenic in Rafale, ki bosta kmalu naprodaj.
Renaultov Solarbay je trajnosten in futurističen izum z nostalgijo
Zdaj je tukaj Solarbay. Nova fiksna steklena sončna streha temelji na tehnologiji PDLC (polimerno razpršeni tekoči kristali). Potniki lahko zatemnijo steklo v segmentih s pomočjo stikalne naprave na stropni plošči ali glasovnega upravljanja prek Google Assistant.
Plošča se zatemni v devetih pasovih po steklu in posnema zaveso, ki se vleče od spredaj nazaj ali (in Renault pravi, da je to edinstveno za njihovo zasnovo) od zadaj naprej, tako da se lahko potniki spredaj in zadaj odločijo, ali bodo na sončni svetlobi ali v zaprti kabini. neodvisno drug od drugega.
Samo steklo je sedem-slojni laminat iz več materialov. Začenši od zgoraj, je prvo prozorno steklo z infrardečim odbojnim premazom. Sledi siv film PVB (polivinil butiral), ki je osnovna laminacija, ki se uporablja v laminiranem steklu za zadrževanje drobcev, če se šipa razbije. Pod tem je še ena plast PVB okvirja slike, ki tvori grafični vizualni okvir okoli sončne strehe. Spodaj sta dva aktivna elementa. Prvi je električni konektor PDLC, ki tvori pravokotnik okoli sončne strehe, pod njim pa plast Amplisky PDLC, sledi pa še ena plast prozornega PVB. Na koncu pa je tu še plošča iz sivega stekla z nizkoemisijskim premazom, ki tvori celoten sendvič slojev. Nizkoemisijski premazi so materiali z nizko emisijsko sposobnostjo, kar pomeni, da sončne toplote ne absorbirajo zlahka in tudi ne oddajajo toplote iz notranjosti kabine. Streho krmili lasten ECU, ki je neodvisen od stekla, tako da ga je mogoče zamenjati neodvisno, če kaj odpove ali je poškodovano.
Solarbay bo mogoče reciklirati v kar 90 odstotkih
Pri Renaultu pravijo, da so bili pri razvoju Solarbaya pozorni predvsem na trajnost. Polovica stekla je iz recikliranega odpadnega ploščatega stekla iz avtomobilske proizvodnje, Kar 90 % strehe, vključno s PVB in PDLC, pa je ob koncu življenjske dobe mogoče reciklirati.
SEO urednik