Smart, nekoč pionir kompaktnih mestnih električnih vozil, usmerja svojo pot elektrifikacije po bolj prilagodljivi poti. Njihov prihajajoči SUV, Smart #5, naj bi imel postal priključni hibrid. Poteza, ki pomeni pomemben premik od prej povsem električnih ambicij znamke. Zakaj se vse več znamk odloča za odmik o povsem električnih linij?
Novi Smart ne bo samo električen, trendi so drugačni
Smart #5, zamišljen kot Smartov drzen korak na trg športnih terencev, je bil prvotno predstavljen kot povsem električno vozilo. Odločitev znamke, da vključi hibridno različico, nakazuje prilagodljiv pristop k zapleteni globalni avtomobilski pokrajini.
V strateškem premiku je Smart napovedal, da bo njegov prihajajoči SUV, #5, na izbranih trgih na voljo kot priključni hibrid. S ponudbo možnosti priključnega hibrida želi Smart razširiti svojo privlačnost in zagotoviti prehodno rešitev za stranke, ki še niso pripravljene na uporabo popolnoma električnih vozil.
Podjetja se oddaljujejo od povsem električne ponudbe
Ta razvoj je usklajen z opazno ponovno oceno časovnih načrtov elektrifikacije v celotni industriji. Na primer, Toyota je nedavno poudarila svojo zavezanost hibridni tehnologiji z načrti za prehod večine svojih modelov Toyote in Lexusa na samo hibridne modele. Predsednik Toyote Akio Toyoda napoveduje, da svetovni tržni delež električnih vozil v bližnji prihodnosti ne bo presegel 30 %, s čimer poudarja pomen raznolikega pristopa, ki poleg električnih vozil vključuje tudi hibride.
Podobno je Bentley prilagodil svojo strategijo elektrifikacije z napovedjo lansiranja svojega prvega električnega vozila, luksuznega mestnega SUV-ja, leta 2026, medtem ko je podaljšal prodajo podobnih priključnih hibridov do leta 2035. Ta odločitev odraža Bentleyjevo priznanje različne pripravljenosti strank za popolno elektrifikacijo. in potrebo po ponudbi različnih pogonskih sklopov v prehodnem obdobju.
Smartova uvedba priključne hibridne različice nakazuje pragmatičen pristop do razvijajočega se avtomobilskega okolja. Z diverzifikacijo svoje ponudbe pogonskih sklopov želi Smart zadovoljiti raznolike potrebe potrošnikov in se prilagoditi razmeram na regionalnem trgu, kar zagotavlja njegovo stalno pomembnost v hitro spreminjajoči se industriji.
Kaj bo ponujal Smart #5?
Tehnične podrobnosti o priključni hibridni različici modela #5 ostajajo skrite, čeprav naj bi uporabljal različico sistema Thor, ki je že vgrajen v druge nedavne nove modele Geely, vključno z Galaxy 7 EM-i.
Združuje 1,5-litrski štirivaljni bencinski motor s turbinskim polnilnikom in elektronski dvojni hibridni menjalnik, ki dosega 110 KM v kombinaciji z elektromotorjem z 215 KM.
V Galaxy 7 EM-i ima sistem Thor možnost izbire med 8,5 kWh ali 19,1 kWh litij-železo-fosfatno baterijo, ki zagotavlja domet 55 oziroma 120 kilometrov po postopku kitajskega preskusnega cikla lahkih vozil. .
S povprečno porabo goriva 3,2 litra/100 km in največjo maso praznega vozila 1724 kg v kombinaciji z baterijo 19,1 kWh je skupni doseg Geelyja 1420 kilometrov.
Za primerjavo, električne različice št. 5 ponujajo med 335 KM pri enomotorni izvedbi in 416 KM pri izvedbi z dvema motorjema – prva deluje pri 400 V, druga pa pri 800 V električni arhitekturi. Povezani so s 76 kW litij-železo-fosfatnimi in 100 kWh litij-ionskimi baterijami z dosegom med 750 in 900 kilometri.
Podoben priključni hibridni pogon je na voljo tudi v Zeekr 7X – model, ki je že potrjeno naprodaj na izbranih evropskih trgih leta 2025.
SEO urednik