Bližajo se zimske vremenske razmere in z njimi tisti 15. november, ko bo treba namestiti zimske gume. Ker pa je treba pred tem vedeti nekaj reči, se ponovno obračamo k testu zimskih pnevmatik, ki ga letno opravijo pri AMZS.
V tem prispevku najdete test zimskih pnevmatik dimenzij 205/60 R16 H, pri samem testu pa jim je pomagal testni VW T-roc, saj so te gume razširjene predvsem pri kompaktnih cestnih terencih.
Test zimskih pnevmatik dimenzije 205/60 R16 H
16 pnevmatik je bilo preverjenih v testu omenjene dimenzije. Sedem pnevmatik je prejelo naziv zelo priporočljivo, sedem pnevmatik je prejelo naziv priporočljivo, dve pnevmatiki pa naziv ni priporočljivo.
Zelo priporočljive pnevmatike
- Dunlop Winter Sport 5 – 2,2
- Michelin Alpin 6 – 2,2
- Goodyear UltraGrip 9+ – 2,3
- Continental WinterContact TS 870 P – 2,4
- Hankook Winter i*cenpt RS3 – 2,4
- Bridgestone Blizzak LM 005 – 2,4
- Firestone Winterhawk 4 – 2,5
Vseh teh sedem pnevmatik je tudi dobilo oceno dobro oziroma zelo priporočljivo za varnostne lastnosti. Štiri pnevmatike med temi sedmimi – dunlop winter sport 5, michelin alpin 6, goodyear ultragrip 9+ in continental wintercontact TS 870 P – so se dobro odrezale tudi pri okoljskih lastnostih, medtem ko so tri pnevmatike, ki so pri varnosti dobile oceno dobro – hankook winter i*cept RS3, bridgestone blizzak LM 005 in firestone winterhawk 4 – pri okoljskih lastnostih dosegle le oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo. Zanimivo je, da so vse tri omenjene pnevmatike slabšo oceno pri okoljskih lastnostih dobile zaradi razmeroma slabo ocenjene dobe trajanja oziroma malo kilometrov, ki jih lahko prevozimo z njimi.
»A tudi med pnevmatikami z dobro skupno oceno so dovolj velike razlike, da se pred nakupno odločitvijo splača razmisliti, kakšne pnevmatike potrebujete. Če na primer veliko kilometrov prevozite po avtocestah, izberite pnevmatike z dobrimi voznimi lastnostmi in udobjem na suhi cesti,« so zapisali pri testu AMZS.
Od sedmih najbolje ocenjenih pnevmatik na sneženi podlagi izstopa Hankookova pnevmatika i*cept RS3 z najboljšo oceno za lastnosti na snegu, na drugi strani pa je Goodyearova pnevmatika pokazala rahle slabosti pri vodljivosti na snegu, a je še vedno varna izbira.
Zadovoljive oziroma priporočljive pnevmatike
- BF Goodrich G-Force Winter 2 – 2,6
- Fulda Kristall Control HP 2 – 2,6
- Kleber Krisalp HP3 – 2,8
- Falken Eurowinter HS02 – 3,0
- Barum Polaris 5 – 3,1
- Vredestein Wintrac – 3,1
- Uniroyal WinterExpert – 3,2
Naslednjih sedem pnevmatik – BFGoodrich g-force winter, fulda kristall control HP2, kleber krisalp HP3, falken eurowinter HS02, barum polaris 5, vredestein wintrac in uniroyal winterrexpert – so ocenili s skupno oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo.
Pri merilu varnosti nobena od omenjenih pnevmatik ni dobila višje ocene od zadovoljivo, je pa pet od teh sedmih pnevmatik dobilo oceno dobro za svoje okoljske lastnosti. »Na suhi cesti Kleberjeve, Barumove, Vredesteinove in Uniroyalove pnevmatike niso dobile boljše ocene od zadovoljivo, z oceno zadovoljivo pa smo na mokri cesti izmerili BFGoodricheve, Fuldine, Kleberjeve, Barumove in Uniroyalove pnevmatike,« so zapisali.
Na zasneženi cesti sta od teh sedmih pnevmatik največ slabosti pokazali pnevmatiki falken eurowinter HS02 in barum polaris 5.
Slabe pnevmatike z oceno ni priporočljivo
- Lassa Snoways 4 – 5,2
- Austone Athena SP-901 – 5,3
Pnevmatiki lassa snoways 4 in austone athena SP-901 – sta dobili skupno oceno slabo oziroma ni priporočljivo zaradi izrazitih slabosti pri voznih lastnostih oziroma varnosti. Blagovna znamka Lassa je turška znamka pnevmatik, pnevmatike blagovne znamke Austone pa izdeluje kitajski Šandong Čenšan, ki se je pred leti združil z ameriškim podjetjem Cooper Tires. Lassina pnevmatika se je na suhi in na mokri cesti odrezala z oceno dobro, na zasneženi cesti pa je zaradi slabe vodljivosti dobila oceno slabo, kar je vplivalo tako na oceno na snegu kot tudi na skupno oceno. Zanimivi so rezultati za Austonovo pnevmatiko: na zasneženi cesti se je odrezala najbolje od vseh pnevmatik te dimenzije na našem testu, na suhi cesti pa je dobila oceno zadovoljivo. Zaradi slabih lastnosti na mokrem – ima najdaljšo zavorno pot in najslabši rezultat pri splavanju – je dobila tudi skupno oceno slabo oziroma ni priporočljivo.
Kako AMZS ocenjuje pnevmatike?
V letu 2023 je AMZS predstavil nov način ocenjevanja, pri katerem glavna ocena pnevmatike sloni na dveh stebrih – varnosti in okoljskih lastnosti. Varnostne lastnosti imajo večjo težo, saj imajo v skupni oceni 70-odstotni delež, okoljske lastnosti pa 30-odstotnega. Pri varnostnih lastnostih so upoštevana merila, kot so lastnosti na suhi in mokri cesti, na snegu in ledu, med okoljske lastnosti pnevmatik pa so štete obraba in število prevoženih kilometrov, pa tudi masa pnevmatik, poraba goriva, hrup in trajnostne lastnosti. Slednje so odvisne tako od procesa izdelave (kraj izdelave, okoljski certifikati) kot tudi od tega, koliko ostankov izdelave je na pnevmatiki in kaj pokaže kemična analiza snovi, ki jih pnevmatika oddaja v okolje.
»Naš tokratni test je še enkrat več dokazal, da so razlike med pnevmatikami precejšnje in da visoka cena ni vedno zagotovilo za kakovost, zato velja pred nakupom preveriti, kakšne lastnosti ima določena pnevmatika. Naš test – tudi po novem načinu ocenjevanja – je dovolj podroben, da omogoča natančen vpogled v najpomembnejše lastnosti preskušenih pnevmatik,« pravijo pri AMZS po testu.
SEO urednik