Vlada je potrdila predlog zakona o davku na motorna vozila. Po izračunih finančnega ministrstva se bo v obremenitev kupcev v povprečju zmanjšala za več kot 65 odstotkov. Finančni minister Andrej Šircelj pa pravi, da to pomeni znižanje davka na avtomobile in motorna kolesa za veliko večino modelov. Kako točno bo videti nov predlog zakona?
Nova osnova za davek je okoljska komponenta
Trenutno je osnova za davek prodajna cena motornega vozila. Po novem pa bo odločilna okoljska komponenta. Davek se bo izračunal glede na izpuste ogljikovega dioksida in emisijski standard euro. Obe obveznosti se bosta določili na podlagi vrste goriva, ki se uporablja za pogon vozila. Električna vozila tako ne bodo obdavčena.
Leta 2012 je bil uveden dodatni davek na luksuzna vozila oziroma vozila s prostornino motorja nad 2,5 litra. Ta se u novim predlogom zakona ukinja, obenem pa se prenavlja tudi lestvica za odmero davka. »Ti avtomobili so bili davčno preobremenjeno blago, za kar ni razloga, ker so vozila normalno blago, ki ga danes uporablja večina ljudi,« je dodal Andrej Šircelj.
Izjeme brez davka
»Po novem predlogu bo osnovni in najpomembnejši kriterij emisijski standard. Sedaj povprečni davek na vozilo znaša 460 evrov, po novem bo znašal 160 evrov. To pomeni skoraj trikrat manjše davčno breme. Pri vrsti goriva euro 4 je razlika v primerjavi z gorivom euro 6d pri bencinskih avtomobilih v davku 490 evrov, pri dizelskih pa 735 evrov.«
Šircelj je povedal tudi, da obdavčenost ne bo zadela starodobnikov, avtomobilov za šport, intervencijskih vozil, avtomobilov za družine s tremi ali več otrok pri nakupu enkrat v treh letih in vozil, s katerimi se vozijo invalidi. Za uveljavljanje oprostitev, vlaganje napovedi in vračil davka je predvidena uporaba sistema eDavki.
SEO urednik