Volkswagen Up je nemški malček, ki so ga poznali mnogi ljubitelji avtomobilskega sveta. Ko je pred časom Volkswagen najavil prekinitev proizvodnje njihovega cestnega malčka, je bil odziv temu primeren. Zdaj pa se situacija spreminja, saj smo bili pretentani, če se izrazimo nekoliko dramatično. Up se vrača, a v drugačni obliki.
Volkswagen Up se vrača, a ne enak
Volkswagnov prihajajoči osnovni električni mestni avtomobil, znan kot Volkswagen ID.1, bo usmerjal duh modela Up. Šlo naj bi za tako močno vez, da bi lahko celo prevzel njegovo ime, ko bo na ceste zapeljal leta 2026 ali 2027.
Šlo bo za cenovno dostopno električno vozilo, ki bo sledilo 25 tisočakov vrednemu ID.2 v drugi polovici tega desetletja. Cena novega »Volkswagna Up« naj bi bila postavljena nižje od 20 tisoč evrov, konkurenca pa je jasna – Renault Twingo in Citroen e-C3.
Volkswagen je že lani potrdil načrte za novo osnovno električno vozilo, ko je razkril nekoliko večji koncept ID.2all, zdaj pa si prizadeva za proizvodnjo ID.1. Če gre verjetni informacijam bo ta v naslednjih letih služila kot zamenjavo za Up, ki je pred kratkim zaključil s svojo 12-letno proizvodnjo.
Volkswagen ID.1 bo prispel leta 2027
Ob razkritju, da so prve oblikovalske skice dokončane in da je razvoj v teku, je šef tehničnega razvoja Kai Grünitz namignil, da bo to naslednik uspešnega mestnega avtomobila v njegovi zasnovi in da si bo neizogibno delil nekatere oblikovne elemente in atribute.
»ID.1 bo blizu Upa glede namena tega avtomobila,« je dejal. »Ni veliko možnosti za oblikovanje majhnega vozila za mesta glede na to, kako je to videti. To bo avto, ki se ujema z oblikovalskim in funkcionalnim DNK znamke Volkswagen, a po nižji ceni,« je pojasnil šef tehničnega razvoja.
Seveda ni kategorično potrdil vrnitve oznake Up, vendar je jasno da Volkswagen veliko vrednost daje svojim najdlje delujočim in najuspešnejšim imenom. Golf, Passat in Tiguan naj bi bili ohranjeni tudi v dobi električnih vozil, s predlogom, da bi lahko strategijo številčnega poimenovanja znamke za njihove ID EV umaknili.
Pomen nizkocenovnega Volkswagna
Grünitz je med drugim izpostavil tudi pomen postavljanja takšnega avtomobila na trg: »Potrebujete manjši avtomobil, ki je cenovno dostopen širšemu krogu strank. Zato nameravamo za ID.2all nastaviti ceno 25.000 € in hkrati vlagamo v razvojno fazo vozila pod 20.000 € – to je Volkswagen.«
Volkswagen e-Up, ki so ga upokojili v zadnjih tednih skupaj z bencinskim Upom, ko se je končala proizvodnja v Bratislavi, se je lahko polnil s 37 kW/h in dosegel 420 kilometrov z enim polnjenjem. Nekaj jih je še vedno na voljo.
SEO urednik