Volvo je avtomobilsko javnost šokiral z napovedjo, da bo na Kitajskem lansiral luksuznega električnega enoprostorca. Imenuje se Volvo EM90, javnosti pa je bil v predogled prikazan z zgolj eno fotografijo – v celoti bo razkrit sredi novembra, ko se bodo odprla tudi prednaročila. Kaj vemo o šokantnem modelu EM90?
Volvo EM90 je električni luksuznež, ki premika meje švedske znamke
Volvo EM90 ponuja ambient »skandinavske dnevne sobe v gibanju«, kar pomeni, da bo nedvomno prevzel vodilno vlogo od novih športnih terencev Volvo EX30 in Volvo EX90. Prevzel bo tudi minimalistično, a materialno bogato in s tehnologijo obremenjeno kabino, ki daje prednost prostoru, udobju in povezljivosti.
Volvo ni ponudil nobenih kategoričnih namigov, je pa v izjavi za javnost zapisal: »Novi EM90 vam ne omogoča le potovanja od točke A do točke B. Ustvari prostor za vaše življenje.« Priljubljeno švedsko podjetje je ob tem dodalo: »Predstavljajte si gibljiv prostor, kjer ste lahko preprosto vi. Kraj, kjer se lahko povežete s svojimi najdražjimi, ustvarjate, se sprostite, delate ali samo razmišljate.« Sliši se mamljivo, a za ljubitelje znamke v Sloveniji in Evropi stvar ni tako preprosta. Ustvarjen je za Kitajski trg in bo tam tudi lansiran.
Volvo EM90 ali Zeekr 009? Bitka se začenja
Čeprav ni uradno potrjeno, se pričakuje, da bo EM90 tesen sorodnik novega Zeekr 009 – luksuznega enoprostorca s šestimi sedeži s prepričljivo statistiko zmogljivosti in privlačnim slogom. Model 009 vozi na isti platformi Geely Group SEA kot Volvov EX30 – kot to počne novi Smart #1 in različna druga električna vozila drugih blagovnih znamk v lasti Geelyja na kitajskem trgu – in pričakuje se, da bo temu sledil tudi EM90.
Še vedno je treba videti, ali bo Volvo, ki je prevzel formulo enoprostorca, ponujal tako visoke zmogljivosti kot Zeekrov velikan. Zeekr 009 namreč ponuja več kot 800 kilometrov dosega s svojo 140 kWh baterijo in s 536 konjskimi močmi iz dvomotornega pogona, ki omogočajo domnevni pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v samo 4,5 sekunde – kljub temu, da tehta skoraj tri tone.
Slovenija modela EM90 verjetno ne bo videla
Omeniti velja, da je bil 009 zasnovan v Volvovem domačem kraju – Göteborgu na Švedskem – v Geelyjevem novem globalnem oblikovalskem centru pod vodstvom bivšega šefa oblikovanja Bentley Stefana Sielaffa.
Ni še potrjeno, ali je bil EM90 zasnovan vzporedno z njim. EM90 bo prvi enoprostorec, ki bo nosil oznako Volvo, in bo tudi prvi model izven razreda športnih terencev, ki ga bo znamka lansirala po prihodu zadnje generacije limuzine S60 leta 2019.
Bo Volvo EM90 v Sloveniji kdaj na voljo? Malo verjetno, a pustimo se presenetiti.
SEO urednik