V avtomobilski industriji sedemletno obdobje velja za približno en cikel modela. Teža modelov se seveda razlikuje, a povprečje je vseeno zanimiv podatek. Tako je portal Autocar s pomočjo cestnih testov razkril, da se je povprečna teža novega avtomobila v zadnjih sedmih letih povečala za skoraj 400 kilogramov. Kako se je to zgodilo in zakaj?
Leta 2016 je povprečna teža (praznega) novega avtomobila znašala 1553 kg. V lanskem letu, sedem let kasneje, pa povprečna teža praznega novega avtomobila znaša 1947 kg. Gre za 394-kilogramski dvig povprečne teže avtomobila. In zakaj je tako?
Težji avtomobili zaradi trenda križancev
Delno lahko to povečanje povprečne teže pripišemo trendom. Spomnimo, da so v zadnjih letih postali športni terenci izredno priljubljeni pri voznikih. Kot primer portal Autocar navaja dejstvo, da so bili ti modeli leta 2016 kar 169 kg težji od vseh ostalih modelov, s povprečno težo 1722 kg. Številni športni terenci, ki so jih vozili tisto leto, so bili težji od svojih limuzin ali kombilimuzin. Škoda Kodiaq je na primer tehtal 1751 kg, kar je 246 kg težji od Škode Superb, testirane leto prej. Podobno je bil Jaguar F-Pace 180 kg težji od XF z enakim 2,0-litrskim dizelskim motorjem.
In potem skočimo v lansko leto, ko je povprečna teža modelov SUV, križanec in pick-up tovornjak znaša 1985 kg. Teh 38 kg razlike od povprečja je bistveno manj od tiste pred sedmimi leti (169 kg). SUV-ji in križanci so v povprečju tehtali 1906 kg, kar je bilo pod povprečjem vseh modelov, testiranih leta 2023. To resda nakazuje, da je povečan delež SUV-jev na trgu delno odgovoren za skupno povečanje teže, ni pa to edini vzrok.
Povprečni SUV, testiran leta 2023, je 183 kg težji kot povprečni SUV, testiran leta 2016.
Elektrifikacija kot razlog za težje avtomobile
Tudi elektrifikacija je igrala pomembno vlogo pri pridobivanju novih avtomobilov. Baterijski električni modeli, ki jih je lani testiral portal, so imeli povprečno težo 1991 kg. Avtomobili z motorjem z notranjim izgorevanjem so bili skoraj 100 kg lažji, natančneje so tehtali 1897 kg.
Brez hibridov in priključnih hibridov, ki nosijo breme elektromotorjev in zajetnih baterij, ta številka pade na 1841 kg, kar je 150 kg manj od povprečnega EV.
Ta razlike se dobro prikaže tudi v širšem trendu in spektru od začetka stoletja. Letno povprečje je nihalo med 1500 kg in 1650 kg do leta 2018, ko je prvič doseglo mejo 1700 kg. Leta 2019 je spet padla na 1675 kg, vendar se je od takrat le še povečevala in leta 2022 dosegla 1879 kg, leto zatem pa tistih zapisanih 1947 kg.
Tudi letošnji trend ne kaže znakov preobrata. Povprečna teža avtomobilov, testiranih v prvem četrtletju leta 2024 – od katerih je bila večina električnih, SUV ali oboje – je bila 2087 kg. Najtežji med njimi je bil električni športni terenec Mercedes-Benz EQS z nekoč nepredstavljivimi 2899 kg.
Manj mestnih in supermini modelov
V igro se prikrade še en trend, to je vse manj mestnih in supermini avtomobilov. Vsako leto na ceste zapelje manj modelov, ki tehtajo pod 1000 kg. Skok v preteklost nam razkrije, da so leta 2003 testirali šest takih in nadaljnjih šest, ki so tehtalo med 1000 in 1100 kg. No, lani so testirali le eno tako vozilo – Citroën Ami, ki je bolj štirikolesnik. Najlažji avto, testiran lani, je bil športni kupe Alpine A110 R s 1065 kg, sledil mu je bencinski križanec Hyundai Kona s 1352 kg.
SEO urednik