Zamenjati zimske pnevmatike z letnimi ali ne?

Zakonsko določen dan, ko lahko svojemu jeklenemu konjičku sezujete zimsko obutev in mu nadenete nekoliko lažjo, je 15. marec. Je menjavanje pnevmatik sploh smiselno? 

15. november, ko je treba letne pnevmatike zamenjati z zimskimi, oziroma v priobalnem področju Slovenije zagotoviti, da imajo letne pnevmatike globino glavnih kanalov dezena najmanj 3 mm ter imeti s seboj ustrezno zimsko opremo. In če je ta datum strogo določen, je pri spomladanski menjavi včasih bolj še kakšen teden počakati. Zimska oprema namreč ni omejena le na obdobje od 15. novembra do 15. marca, ampak na vse zimske razmere, torej tudi, če bi nekaj snega ‘navrglo’ aprila ali maja.

Možnosti imate več:

  1. Kupite nove letne pnevmatike.
  2. Namestite stare letne pnevmatike.
  3. Kupite rabljene ali obnovljene pnevmatike.
  4. V drugem delu leta nadaljujete vožnjo z zimskimi pnevmatikami.

Seveda je prva možnost najboljša iz vidika varčne in varne vožnje. Letne in zimske pnevmatike se razlikujejo tako v profilu kot v trdoti.

Zimske pnevmatike imajo globlje vrezane utore v obliki strešic, s čimer lažje spodrivajo sneg in se bolje oprimejo cestišča. Tekalna površina je je mehkejša, s čimer je tudi v mrazu zagotovljen dober oprijem cestišča.

Letne pnevmatike imajo največ površine na cesti. Zagotavljajo dober oprijem cestišča, boljši nadzor nad vozilom, varno vožnjo v mokrih razmerah. Izdelane so iz mehkejšega materiala. Žal pa ta pri temperaturah, nižjih od 7 stopinj Celzija, otrdi in ne zagotavlja več dobrega oprijema in s tem varne vožnje. Zavorna pote se podaljša.

Zimske pnevmatike poleti

V toplem delu leta se zimske pnevmatike ne bodo dobro odrezale. Ker so mehkejše, se bodo hitreje obrabile. So bolj hrupne, ne nudijo dobrega oprijema, poraba goriva pa se pri vožnji z zimskimi pnevmatikami pri visokih temperaturah poveča tudi za 15 odstotkov. Na razgretem asfaltu imajo zimske pnevmatike tudi precej daljšo zavorno pot. Pri 130 km/h naj bi bila razlika v zavorni poti pri vožnji z zimskimi ali letnimi pnevmatikami v poletnih razmerah tudi 5 metrov, kar pa je lahko pri zaviranju v sili usodno.

Morda ne že ta teden, a preden se živo srebro povzpne na poletne temperature, le zamenjajte zimske pnevmatike z letnimi.

Pozor pri izbiri

Vse štiri pnevmatike morajo biti vselej enake vrste. Na isti osi morata biti poleg tega pnevmatiki z enako nosilnostjo in istega hitrostnega razreda. Profil na letnih pnevmatiki mora biti vsaj 1,6 mm, v primeru, da je manjši, pa pnevmatike niso več primerne za uporabo in jih je treba zamenjati z novimi.

Pri nakupu rabljenih pnevmatik je treba preveriti starost pnevmatik, ne le profil. Stare pnevmatike otrdijo in niso več primerne za uporabo. DOT oznaka pove letnico izdelave (zadnji številki) in teden izdelave v tistem letu (prvi dve številki). Tudi, če je profil še ustrezen, naj pnevmatik ne bi uporabljali več kot 6 let.

Pri izbiri preverite, kakšno obrabo in zaviralne lastnosti imajo pnevmatike. Za vožnjo po izvenpotjih potrebujete pnevmatike z dobrim oprijemom in so malo mehkejše, za vožnjo večinoma po hitrih in avtocestah pa take s kratko zavorno potjo in majhno obrabo.

Menjava pnevmatik

V kolikor imate drugi komplet pnevmatik na platiščih, jih lahko previjačite sami. Po tem, ko jih namestite in privijačite na dvigalki, avto spustite na tla in privijte vijake do konca. Za premontažo se obrnite na vulkanizerja. Pomembno je, da opravite tudi centriranje pnevmatik, da ne pride do tresenja med vožnjo in s tem tudi do nevarne vožnje.

Nadja Jurca

Urednica portala MojPrihranek.si

Prejšnji članekSunBot: fotovoltaika, ki deluje na principu sončnice
Naslednji članekZmanjkalo toaletnega papirja? Izdelajte ga sami!
Nadja Jurca

Urednica portala MojPrihranek.si

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.