Ne glede na to ali se strinjate, da je vodik gorivo prihodnosti ali ne, vsekakor je za sedaj najboljša alternativa fosilnim gorivom, saj omogoča podobno uporabo v vozilih, je uporaben tudi v drugih oblikah, ter ne onesnažuje okolja. Tukaj je nekaj zanimivih dejstev o vodiku:
- Vodik je najpogostejši element v znanem vesolju (čeprav žal na Zemlji ni v svoji najčistejši obliki).
- Vodik je bil primarni plin, ki se je stoletja (skupaj z drugimi plini) uporabljal v uličnih svetilkah, dolgo pred izumom elektrike.
- Toyota je začela delati na tehnologiji gorivnih celic pred 20 leti. Približno v istem času kot Priusa – bencinsko/električni hibridni projekt.
- Sredi 90-ih so nekateri strokovnjaki poimenovali hibridno tehnologijo za nič drugega kot eksperiment. Podobno mnenje danes velja za gorivne celice.
- Preboj vozil na gorivne celice se ne bo zgodil čez noč. Prius in drugi hibridi so potrebovali skoraj 10 let, da so postali široko sprejeti. V prvih 10-letih je bilo prodanih le 1 milijon hibridnih avtomobilov, ter nato skoraj 7 milijonov prodanih enot v naslednjih nekaj letih.
- Avtomobilska industrija ne pričakuje, da bodo vozila na gorivne celice bila neposredna zamenjava za trenutne hibride, električna vozila ali celo standardne avtomobile z motorji na notranje izgorevanje. Vidijo jih kot izbira za ljudi, ki želijo živeti zelen življenjski slog.
- Vodikovo gorivo je mogoče pridobiti iz mnogih virov, vključno iz vetrnih, sončnih in celo odpadkov, čeprav glavni vir ostaja zemeljski plin.
- Presežek sončne in vetrne energije, ki bi se običajno izgubil, se lahko pretvori v vodikovo gorivo.
- Razvija se tehnologija za zajem CO2, ki nastaja pri proizvodnji vodika, preden se sprosti v ozračje.
- Stisnjen vodik je zelo gosto in enostaven za prevoz.
- Energija v vodika je mnogo bolj “zgoščena” kot v bencinu. Nekaj več kot 5 kilogramov vodika zagotavljajo prevoženih 700 kilometrov, kar je približno dvakrat več kot pri enakovredni količini bencina.
- Vodikove gorivne celice se že uporabljajo v stacionarnih generatorjih namesto akumulatorjev in dizelskih agregatov. Toyota Mirai bi lahko povprečno hišo napajal teden dni in le z enim »tankom« oziroma 5 kilogrami vodika.
- 1 kilogram vodika je približno enaka 4,5 litra bencina.
- Reakcija med vodikom in kisikom, ki proizvaja električno energijo, proizvaja tudi vodo. Ta voda se sprošča v obliki hlapov iz izpušne cevi, samodejno pa se odstrani tudi iz rezervoarjev. Vodo lahko očistite tudi z stikalom v vozilu, s čimer se prepreči da bi zmrznila v dovodih.
- Trenutno obstaja le okoli 10 aktivnih vodikovih polnilnic v Kaliforniji.
- “Vodikova avtocesta” je bila zgrajena v severovzhodnem koridorju: 12 strateško izbranih lokacijah v New Yorku, New Jerseyu, Massachusetts, Connecticutu in Rhode Islandu.
- Nemčija se bo iz sedanjih 15 dogradila 50 vodikovih polnilnic do leta 2015 in 100 do leta 2020.
- Japonska je usmerjena na povečanje iz 17 postaj na več kot 100 do leta 2016, z veliko podporo vlade.
- Južna Koreja ima cilj zgraditi več kot 160 polnilnih postaj do leta 2020.
- Velika Britanija bo imela 15 postaj do leta 2015, s ciljem 65 do leta 2020.
- Danska je zavezala, da bo 15 novih postaj dokončala do leta 2020, kot del njihovega nacionalnega programa omrežja z obnovljivimi viri. Pri tem uporablja svojo presežno energijo vetra.
- Pričakuje se, da bo kilogram vodika kot gorivo na ameriškem trgu stal 10 dolarjev, kar je približno 8 evrov.
- Gorivne celice so prilagodljiva, kar pomeni, da se lahko uporablja za pogon večjih vozil, kot so avtobusi, tovornjaki in viličarji. Sistemi baterij za električna vozila niso prilagodljiva za pogon v večjih vozilih.
- Avtomobilski rezervoarji za hrambo vodika so neprebojni. Da bi simulirali stres ob trčenju vozila, so jih testirali s streljanjem nabojev velikih kalibrov v rezervoar pod polnim tlakom. Edini naboj, ki je lahko preluknjal rezervoar, je bil 50 kalibrski naboj in še ta potem, ko so zadeli točno isto mesto dvakrat. Za izstrelitev teh nabojev je Toyota najela nekdanjega vojaškega ostrostrelca.
- Vodik v rezervoarju lahko doseže tlak 690 bar.
- Na testih se je izkazalo, da je struktura gorivne celice in rezervoarja mnogo močnejše od konstrukcije vozila.
- Toyota je opravila več kot 2 milijona prevoženih kilometrov – pri temperaturah pod ničlo, da tudi nad 50 stopinjami Celzija, da bi zagotovila delovanje v ekstremnih pogojih.
- Gorivne celice je treba zamenjati po 5.000 delovnih urah ali 250.000 prevoženih kilometrih.